Ga naar inhoud


gezeur over schotel in de tuin van mijn appartement


gonnerke

Aanbevolen berichten


De schotel kan blijven hangen. Die heeft niets met het probleem van de waterslag te maken.
Je zult de steen waar het gat in geboord is moeten verwijderen. Dat kan door de voeg links en rechts weg te boren en de voeg aan de bovenzijde weg te slijpen of te boren. Met een beitel in de onderste voeg zal de steen meteen los springen van de kunststof flap die onder de voeg van de steen zit.
Nadat je de steen hebt weggehaald, kunt je bij de kunststof flap om het gat dicht te maken. Dan de steen er weer netjes in metselen en voegen.

Als je een nieuw gat wilt boren, doe het dan op de hoogte waar de kraan zit. De waterkering in de binnenmuur zit daar logischerwijs onder.
Het is ook netter om de coaxkabel in een pvc-buisje te plaatsen dat je tegen de muur bevestigd maar dat is niet van toepassing als ze ook willen dat de schotel niet aan de muur bevestigd mag worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verband met de vochtproblemen heb ik een firma aangeschreven. Dit is hun reactie. Wat te doen?

Beste,

 

Bedankt voor de foto’s.

 

Eerst en vooral moet er worden vastgesteld of de waterkeringslaag effectief doorboord werd.

Dat kan ik voor je doen via een endoscopisch onderzoek.

Dit kan ik voor je uitvoeren voor forfaitair 150 Euro. Ex.19% btw.

 

Als dat zo is dan kan je dit zonder breekwerken herstellen door de gevel vochtwerend te behandelen.

Zo voorkom je dat er vocht door de gevelsteen in de spouw terecht komt.

Wel moet je dan, ofwel de volledige gevel, ofwel het volledige gevelvlak (volledige hoogte) behandelen.

Het meest geschikte product hiervoor is Reaxyl CE-27, dit heeft een bewezen efficiëntie van meer dan 97 % na 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel overleg met je rechtsbijstandsverzekeraar lijkt me nu echt gewenst. Die kan je veel werk uit handen nemen en wellicht proceskosten dragen. Dat scheelt je al veel stress.
Bedenk dat het probleem niet wordt opgelost door nu maar de schotel weg te halen. Het gat blijft er, met of zonder schotel.

 

Hoeveel tijd heb je nog voor de VvE echt begint te piepen?

Kun je door naar de vergadering te gaan de zaak nog sussen, tijd winnen enz.?

In het ergste geval wordt namelijk besloten alles op jouw kosten te gaan uitvoeren. De VvE moet je echter wel eerst de gelegenheid geven het zelf te regelen.

 

Wat ik zelf zou doen is. z.s.m. de installateur van de schotel (die heeft tenslotte het gat geboord en mogelijk schade veroorzaakt) aansprakelijk stellen en deze een redelijke termijn (van twee weken) geven een en ander te herstellen dan wel met een deskundigenrapport (van een externe deskundige!) dat er geen schade is (in dat geval draag jij overigens wel de kosten), bij gebreke waarvan jij je het recht voorbehoud om zonder nadere aankondiging de noodzakelijke werkzaamheden op zijn kosten te laten uitvoere, Stuur die brief per aangetekende psot. Dan heb je na twee weken de vrije hand en een verhaalmogelijkheid.

 

Stuur een en ander in kopie aan TVV, tenslotte is de installateur via hen gekomen (vermoed ik). Niet dat men er daar wakker van zal liggen, laat staan ingrijpen, maar beter mee verlegen dan om verlegen. De investering in een extra postzegel loont wellicht ooit.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al eerder aangegeven dat inspectie met een borscoop het beste is.

Je weet dan wat de aannemer op die plek gebouwd heeft.

 

Het behandelen van de gehele buitenmuur lijkt mij een grote klus, met een onzeker resultaat.

Het eenvoudigst en goedkoopst is het om een inspectie te laten uitvoeren en daarna afhankelijk van de uitkomst een paar stenen uit de gevel te hakken om het eventuele lek duurzaam te dichten.

 

Na het herplaatsen van de gevelstenen zie je na verloop van tijd niet meer dat de muur daar open geweest is.

 

Maar heb je dit zelf geplaatst of laten plaatssen door een "vakman"?

 

Je zou dan verhaal moeten halen bij die "vakman" omdat de doorvoer niet voldoet aan de regels der kunst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb de foto bekeken, maar wat een lelijke manier om een schotel te plaatsen en dan die kabel zo over de muur :crazy:

 

Was nou net naast de deur of onder het raam naar binnen gegaan, of ergens via achter de regenpijp

En waarom hangt de schotel daar zo hoog ?

 

Mbt hoogte van het gat... is mi net zo hoog als onderkant van de schuifdeur-dorpel, dus waar hebben ze het over ....

Maar wel weer jammer dat het een extra gat in de muur is. je had toch ook via de bestaande sleuven schuin omhoog een gat kunnen boren. Mij is het zelfs gelukt om zo van binnenuit te boeren op zo'n sleuf ... wel ff uitmeten ....

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ook eens mijn mening en tip geven , er is meer dan vermoedelijk schuin omhoog geboord tot net boven de waterkering dit kan je nazien door vb een breinaald langs binnen in het gat te steken en je zal het wel zien , de waterkering aan de binnenzijde ligt vlak boven de binnenvloer als het gat vb 20cm hoger staat is er zeker geen probleem (om de hoogte van de binnenvloer tegenover de buitenzijde te zien volstaat het om even naar de drempel van je buitendeur te kijken )aan de buitenzijde bevind de waterkering zich meestal 1a2 stenen onder de rij met verluchting spleetjes

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de eerlijke feedback. Ik wil nog even zeggen dat ik volledig blind ben en totaal geen verstand heb van hoe die schotel geïnstalleerd had moeten worden. De reden waarom hij zo hoog hangt is omdat er blijkbaar hoge gebouwen zijn die ontvangst zouden belemmeren. Zijn er trouwens manieren om de schotel op dezelfde hoogte te houden als hij nu is, maar dan wel los van de gevel? Een tuinkast of ijzeren constructie? Ik zeg zo maar wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn leverancier vraag of er een oplossing is voor die kabel antwoordt hij dat ik hem in de kleur van de gevel zou kunnen laten schilderen. En op de vraag of hij niet op de grond had kunnen staan zegt hij dat de hoge gebouwen ontvangst zouden kunnen belemmeren. Misschien verdient hij er ook wel meer aan als hij een ladder moet gebruiken: extra materiaal. Voor op een appartement heb ik eigenlijk best wel een grote tuin, dus vind het ook wel vreemd dat hij daar moest staan. Ik heb  een tweede opinie gevraagd. Hopelijk zijn dat geen prutsers, want satellietbedrijven in België zijn maar moeilijk te vinden blijkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft hij geloof ik al eerder ergens geschreven: vooral de keuze uit veel meer (ik dacht:  Duitse klassieke) radiozenders.

Voor hem als slecht ziende zal TV kijken niet zo belangrijk zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ale Duitse radiozenders via internet beschikbaar zijn (en in dezelfde goede geluidskwaliteit die Gonnerke wenst aangezien met zijn oren niets mis is) is dat inderdaad een oplossing en was de investering in een schotel helemaal niet nodig.

 

Is dat ooit ergens uitgezocht, welke zenders via welk platform wel en niet beschikbaar zijn?
Ik geloof dat er op dit forum recentelijk ook een topic over was, maar dat ging niet zo ver in op details.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...