Ga naar inhoud


gezeur over schotel in de tuin van mijn appartement


gonnerke

Aanbevolen berichten

Ik zou in ieder geval toch op 1 maart even kijken tot hoe laag de zon tegen de muur schijnt. Mocht de bevestiging van de schotel aan de muur toch een probleem zijn, dan kun je het altijd nog met een tegelstatief oplossen.
Ik geef je al vast de tijden door voor de 3 satellieten, dan kun je het vast opmeten hoe laag de zon tegen de muur aan schijnt.
Astra 28,2 om 11:08 uur
Astra 23,5 om 11:30 uur
Astra 19,2 om 11:49 uur

Een paar dagen eerder en later gelden dezelfde tijden.
Dus zolang de schotel niet in de schaduw van de andere huizen staat, is het in orde.

Als het gat voor de coaxkabel op de hoogte zit waar ook de waterkraan zit, is er denk ik geen probleem met de waterslag.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, die loodslab is om doorslaand vocht van de buitenmuur weer naar buiten af te voeren.

Het gaat dus om vocht wat aan de binnenkant van de buitenmuur naar beneden drupt niet aan de onderkant op in je woningvloer te krijgen maar weer naar buiten af te voeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het mag duidelijk zijn, dat je een vochtwerende voorziening niet moet voorzien van een gat.

Schade, vochtinwerking gaat soms sluipend, bij een defecte loodslab kan het gebeuren dat na een aantal jaren het pleisterwerk van de binnenmuur begint te vallen, of er schimmelvorming ontstaat.

 

Of injecteren een oplossing is? Het middel kan in dit geval erger zijn als de kwaal, maar daarvoor moet je weten hoe de spouw geïsoleerd is.

 

Iemand die in dit geval ter zake deskundig is, is tonskidutch, eens kijken wat hij hierover kan zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Zou het helpen als ik dat gat snel dicht laat maken met sillyconen om de boel te sussen? De schotel staat er nog geen half jaar dus als er al vocht is zal dat heel miniem zijn. Voor wat het waard is: het gebouw is nieuwbouw. Dat helpt misschien om iets meer te weten over de isolatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem is dat je het gat moet dichten zonder dat je een brug maakt tussen de 2 wanden.

Anders is het middel erger als de kwaal.

 

Wil je het goed doen is er eigenlijk maar een oplossing, de muur openen en de zaak herstellen.

 

Maar voordat je dat doet zou je met een boroscoop kunnen kijken hoe de situatie is, je weet nooit wat de bouwvakker gebouwd heeft, vooral wanneer het niet van buitenaf zichtbaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de aannemer of de architect weet te achterhalen zijn dit de mensen die je kunnen vertellen

of het boorgat een vochtprobleem kan gaan opleveren.

Deze mensen weten hoe het pand gebouwd is en zijn ter zake kundig.

Bovendien mag je aannemen dat die je een onpartijdig advies willen geven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dankjewel. Nog een vraagje: heb ik het juist dat eventueel vocht eerst langs mijn woning binnen zou dringen en pas dan naar de onderliggende gemeenschappelijke garage zou trekken? Met andere woorden: is het probleem eerst en vooral niet dat van mij in plaats van het probleem van de gemeenschap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar kunnen we antwoord op geven wanneer je de constructie tekeningen van het gebouw ter beschikking stelt.

 

Ik heb nog even met een aannemer gesproken, hij bevestigt wat ik hier geschreven heb.

Even een kitspuit in het gat steken is een slecht idee, je zal tenminste de gevelsteen bij het gat moeten uithakken.

Dat klinkt ingrijpender als het is, een vakman draait daarvoor zijn hand niet om en na de reparatie is de muur ook optisch weer in nieuwstaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ten aanzien van de plaatsing, ik zou de witte antenne kabel in een donker gekleurde smalle goot geplaatst hebben, daardoor zou die minder opvallen.

 

Ik weet niet wie het gazon beheert, wanneer het een deel van jouw woning is kan je ook je schotel op een lage mast in de grond plaatsen en er een paar lage struiken omheen zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de tips en de steun. Ik heb op onderstaande dropboxlink wat foto's gezet van hoe de schotel is geïnstalleerd. Is daar wat op aan te merken, en denken jullie dat hij door de waterkeringslaag is geboord? Uit een mail van de assistent van de "syndicus" lijkt dit nu vooral het probleem te zijn. Ik mag de foto's ook doorsturen naar een bouwkeuringsbedrijf. Hieronder de link: 

https://www.dropbox.com/sh/jx1gnyzp8cnul70/AAApMTZT5jzLsnC-Ws5tX3Uua?dl=0

 

 

 

Alvast bedankt

Jezus wat hangt daar een lelijke slanghaspel zeg. Weg met dat ding. Ziet er potsierlijk uit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten aanzien van de plaatsing, ik zou de witte antenne kabel in een donker gekleurde smalle goot geplaatst hebben, daardoor zou die minder opvallen.

 

Ik weet niet wie het gazon beheert, wanneer het een deel van jouw woning is kan je ook je schotel op een lage mast in de grond plaatsen en er een paar lage struiken omheen zetten.

Helemaal mijn idee.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen wordt er tegenwoordig geen lood meer gebruikt. Lood is een zeer goede warmtegeleider en als het buiten koud is, dan trekt de kou via het lood naar de binnenmuur. Dit geeft niet alleen een hoop warmteverlies dus extra stookkosten maar ook een koude binnenmuur waar condens op kan slaan. Immers de warme lucht in je huis kan veel meer waterdamp bevatten dan in koude lucht. Het vocht in de warme binnenlucht kan gaan condenseren in de koude binnenmuur vlak bij een loodslab met vochtplekken en schimmel tot gevolg.

Al vele jaren wordt daarom kunststof gebruikt wat heel slecht warmte geleidt waardoor dit probleem niet kan ontstaan.

De binneflap moet altijd hoger aangebracht zijn dan de buitenflap. Hoeveel hoger de binnenflap in de binnenmuur is aangebracht dan de flap in de buitenmuur kan verschillen, zie de twee foto's.
Het ergste is natuurlijk als het gat geboord is net boven de flap in de buitenmuur. De kans is dan het grootste dat als er water in de spouw komt te staan, het water ook de binnenmuur kan bereiken.
Als het gat geboord is vlak onder de flap van de binnenmuur, kan het veel minder kwaad als er veel hoogteverschil is.

Maar op de foto is te zien dat het gat geboord is ter hoogte van de open kopvoegen. Dit betekend dus dat net boven de buitenflap geboord is, foute boel dus.
 

post-60869-0-42058800-1486590603.jpg

post-60869-0-06432800-1486590619_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...