Ga naar inhoud


Het is vijf voor twaalf


skippie1770

Aanbevolen berichten

Aan iedereen die verplicht wordt (zal worden) om een ontvanger van het huis (TVV, Canaal Digitaal, etc) te moeten aanschaffen om dus alsnog te kunnen genieten van de zenders ons aangeboden door deze providers.

 

Ik weet niet in hoeverre we de mogelijkheid hebben om met de veroordeling van Microsoft in gedachte (het verplichten van gebruik van Internet Explorer in Windows) om dit aan te klagen in Straatsburg wegens het ontnemen van VRIJE nieuwsgaring d.m.v. het ons verplichten om ontvangers van de providers te gebruiken en het ons ontnemen van de vrijheid om ontvangers aan te schaffen die we zelf willen (vb. 4k ontvangers die op de markt worden gebracht).

 

Ik weet niet of er al iets is ondernomen om een advocaat of iemand met juridische kennis onder de arm te nemen en een brief/petitie op te stellen om deze grove schending van mensenrechten (vrije nieuwsgaring) aan de kaak te stellen.

 

Misschien, als dit opgezet wordt, zorgt dit voor een sneeuwbaleffect en worden al die buitenlandse providers (sky) verplicht om hun policy te herzien wegens deze grove schending.

 

Bedankt aan degenen die iets willen ondernemen om deze ongerechtigheid eindelijk aan te kaarten bij het Europese Hof van Straatsburg.

 

 

  • Like 1

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach wie weet dat je zoiets kan afdwingen.

In Duitsland mag je intussen ook officieel zelf je eigen modem gebruiken (vrije modem keuze) bij internet... Eerst was er ook een dwang tot het gebruik van het modem wat aangeleverd werd door de provider...

 

Het heeft uiteindelijk ook met "freie Endgerätewahl" te maken...  

 

Volgens mij heb je wel een vrije keuze, van zodra er een module en smartcard aangeboden wordt... die module kan je dan in het apparaat van jouw keuze schuiven...

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie weet waar het heen gaat de mens wil toch tv kijken en dat weten ze maar al te goed verplichte doos of niet enz

aanvechten leuk maar wat willen wij als gewone  burger tegen deze groot macht doen

wij mogen gewoon slikken en betalen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb testaankoop een vraag gesteld over de gang van zaken ivm FOX belgie die enkel te ontvangen is met de eigen hardware van TVV.

 

Reactie van test-aankoop:

 

Juridisch- Wettelijk:

 

TVV kan doen en laten wat het wil. 

Vanaf het moment van de aankondiging van een verandering, heb je 30 dagen de tijd om te zeggen dat je er niet eens mee bent, en dat je contract met onmiddellijke ingang opzegt zonder schadevergoeding.

Dit is wettelijke zo geregeld.

En er staat ook nog in hun algmene voorwaarden (expliciet) dat de laatste versie ook geldt voor alle lopende contracten.

 

Moreel:

Zeer a-morele en te verwerpen voorwaarden.  Maar er is niets on-wettelijk aan.

 

Dus het enige dat we kunnen doen is zoveel mogelijk lawaai maken, en protesteren tegen de gang van zaken.  Een rechter gaat ons niet helpen omdat TVV niets onwettelijk doet.  Het is moreel af te keuren, maar dat is iets anders.  Daar oordeelt een rechter niet over.

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze zo hun eigen graf delven en dat er een echte provider komt.

 

Maar, de footprints mogen dan niet veranderd worden.

In zoverre ik op de hoogte ben kan je in de UK kiezen, BBC/ITV gratis d.m.v. een kleine footprint en via Sky betaald en "normale" footprint.

In Duitsland en Italië ligt het voor Sky weer anders, zijn hier in Turkije te ontvangen, maar je moet wel een abo hebben.

 

Een ander fenomeen is te zien in Italië en Duitsland,

Duitsland, alle commerciëlen in SD gratis, HD betalen.

Die Öffentlich Rechtlichen, ARD/ZDF altijd gratis.

Maar zoals we weten gaat SD er over niet al te lange tijd uit en commerciëlen zijn dan niet meer te ontvangen zonder abo.

Voor Italië eigenlijk hetzelfde en we worden op wat voor manier toch genaaid.

CD/TVV heeft zijn manier, andere landen doen het weer op hun wijze.

 

Daarom moet er in NL en België een wet komen dat publieke openbare zenders gratis te ontvangen zijn,

of dit nu kabel, terrestrisch of satelliet is.

Voor NL zou dit dan een pakket moeten zijn van NPO, met ook de thema kanalen en Regio TV.

Voor België, VRT en RTBF.

 

Het is allemaal simpel om dit te verwezenlijken, twee TP's huren en dit zelf regelen met Astra of Eutelsat (Hot Bird).

 

En dan CD doei!.

 

De pulp van de commerciëlen kan dan bij CD/TVV blijven, dit is mijn eigen mening.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of de commercielen nu echt SD gaan uitzetten en dan alleen achter de kaart gaan uitzenden. Dan missen ze ze wel heel veel kijkers, want in Duitslands is FTA de boventoon.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem UK waar een groot deel van de commercielen van SKy is weggegaan naar FTA omdat ze massa's reklameinkomsten verliezen.Dan nog liever om het half uur een paar minuutjes reklame dan te hoeven betalen voor vele rotzooikanalen waar alleen herhalingen zijn te zien

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan iedereen die verplicht wordt (zal worden) om een ontvanger van het huis (TVV, Canaal Digitaal, etc) te moeten aanschaffen om dus alsnog te kunnen genieten van de zenders ons aangeboden door deze providers.

 

Ik weet niet in hoeverre we de mogelijkheid hebben om met de veroordeling van Microsoft in gedachte (het verplichten van gebruik van Internet Explorer in Windows) om dit aan te klagen in Straatsburg wegens het ontnemen van VRIJE nieuwsgaring d.m.v. het ons verplichten om ontvangers van de providers te gebruiken en het ons ontnemen van de vrijheid om ontvangers aan te schaffen die we zelf willen (vb. 4k ontvangers die op de markt worden gebracht).

 

Ik heb nergens gelezen dat Canaldigitaal je verbiedt welke ontvanger dan ook aan te schaffen.

Wanneer jij een 4k satelliet ontvanger wilt aanschaffen ben jij daar vrij in.

 

Wil je beeld zien van Canaldigitaal uitzendingen kan je nog een ontvanger naar keuze voor de ontvangst van de meeste zenders aanschaffen.

 

Canaldigitaal is een van de allerlaatste providers in Europa en omstreken die deze mogelijkheid biedt.

Het is te verwachten, dat ontvangers naar eigen keuze met CI sloten in de toekomst nog wel gebruikt kunnen blijven worden, in combinatie met een Canaldigitaal CI module.

 

Aangezien dit bericht geen nieuwswaarde heeft wordt het verplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nergens gelezen dat Canaldigitaal je verbiedt welke ontvanger dan ook aan te schaffen.

Wanneer jij een 4k satelliet ontvanger wilt aanschaffen ben jij daar vrij in.

 

Wil je beeld zien van Canaldigitaal uitzendingen kan je nog een ontvanger naar keuze voor de ontvangst van de meeste zenders aanschaffen.

 

Canaldigitaal is een van de allerlaatste providers in Europa en omstreken die deze mogelijkheid biedt.

Het is te verwachten, dat ontvangers naar eigen keuze met CI sloten in de toekomst nog wel gebruikt kunnen blijven worden, in combinatie met een Canaldigitaal CI module.

 

Aangezien dit bericht geen nieuwswaarde heeft wordt het verplaatst.

Ik ben wel een gebruiker van TVV, niet Canaal digitaal.  En TVV gaat wel degelijk totaal overschakelen naar hun eigen 'bazaar', want zo noem ik hun bescheiden decoders.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan verplaats ik het onderwerp naar TVV, maar ook Canaldigitaal sluit de vrije hardware optie langzaam af.

Verder verandert dat niets aan de strekking van het verhaal, providers zijn of gaan naar gesloten systemen om hun moverende redenen.

 

Voor de ontvangst van andere zenders ben je vrij een eigen ontvanger aan te schaffen.

Het recht op vrije nieuwsgaring wordt dus niet belemmerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel een gebruiker van TVV, niet Canaal digitaal.  En TVV gaat wel degelijk totaal overschakelen naar hun eigen 'bazaar', want zo noem ik hun bescheiden decoders.

 

Het staat je volkomen vrij om hun product af te nemen of niet.

En het staat TVV volkomen vrij om hun diensten aan te bieden op hún manier.

 

Het is (gelukkig) geen staatsbedrijf dat met miljoenen aan belastinggeld "gratis" op de been moet worden gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...