Ga naar inhoud


Het Octoberfest begint... O'zapft is auf der Wiesn


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


 

Het Oktoberfest (Duits voor oktoberfeest) is een jaarlijks volksfeest in München. Het geldt als het grootste bierfestival ter wereld en wordt jaarlijks door meer dan vijf miljoen mensen bezocht. Het feest begint traditioneel om 12.00 uur op de eerste zaterdag na 15 september en eindigt normaal gesproken op de eerste zondag van oktober. Indien de eerste zondag van oktober vóór de Dag van de Duitse eenheid (3 oktober) valt, wordt het festival verlengd tot en met 3 oktober. Zodoende duurt het Oktoberfest 16 tot 18 dagen.

 

Bron. https://nl.wikipedia.org/wiki/Oktoberfest

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen de bierprijs, een paar jaar geleden moest ik rond die tijd een paar weken voor zaken in München zijn, mijn hotel kamer ging over nacht van € 130 per nacht naar € 245 per nacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad heel irretant die hoge hotelprijzen maar zo werkt een markt economie nou eenmaal.

 

Ik zal het maar niet hebben ocer de hotelprijzen tijdens de IBC in Amsterdam. Daar zijn prijzen exorbitant hoog en je krijgt er soms een hotelkamer voor waar ik me voor zou schamen om erin te hokken en parkeren kun je helemaal vergeten.

De laatste keer betaalde ik voor een fles water € 6,50 en 25 € parkeren op de hotel eigen parkeerplaats. Voor de hotelkamer € 340 per nacht. Dat was in het Mercure Hotel bij de RAI. Dat zijn pas woekerprijzen. :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...