Ga naar inhoud


Einde HBO per 1 Januari


freeguy100

Aanbevolen berichten

Je betaalt extra voor deze zenders.  Zenders vallen weg, dus ook geen extra betaling meer.

Dat ze iets moeten doen aan de pakketten waar deze inclusief waren is duidelijk.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar is jouw beleving van een goede film dan echt helemaal gekoppeld aan het jaar dat die film uitkwam? Zelf heb ik absoluut niet het gevoel dat een film net uitgebracht moet zijn om interessant te kunnen zijn. Bovendien, daar zijn bioscopen toch voor?

 

Iedereen wil de nieuwste films en series zien en niet content van 10 jaar terug, kan het nog zo'n goeie film zijn maar daar gaat niemand voor betalen want dan is die waarschijnlijk al 30x langsgekomen op de met reclame doordrenkte TV zenders.  De bioscoop heeft hier niks mee te maken want niemand gaat 5x per week naar de bios terwijl je wel elke avond naar HBO kan kijken.

 

Verder ben ik het met je eens dat het excuus dat Nederland te klein is om geld te verdienen natuurlijk de reinste flauwekul is. Men is zelf niet tevreden met wat ze hebben. Op de andere site stond dat men schat dat HBO 360.000 betalende abonnees heeft dat is meer dan 5 Miljoen euro  per maand en 60 Miljoen euro per jaar wat er binnen komt. Kun je daar geen 3 zenders van in de lucht houden?  Ik denk dat menig thema kanaal jaloers is op zulke bedragen. 

 

Kortom die "zakelijke beslissing" is gewoon een poging om alles naar ziggo toe te trekken en nog meer te graaien.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook zo het idee dat het een lepe truuk is van Ziggo om HBO schaakmat te zetten in Nederland en de parels in eigen zak te kunnen steken.

de enige kost die HBO heeft betreft de NL ondertiteling (voor zover die nog niet zou bestaan) en de distributiekosten. Al de rest zijn inkomsten, dus ik geloof ook het fabeltje niet dat de zenders niet uit hun kosten geraken.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog even terugkomend op de opmerking van Alex1970: ik ben redelijk bekend in Oost Europa en weet dat het niet gaat om de mate van bekabeling maar juist om het omgekeerde: de meeste mensen, ook en vooral in de dichtbekabelde steden en dorpen, zijn van de kabel afgehaakt omdat men via satelliet veel goedkoper veel meer kanalen ontving. Dus het feit dat er overal kabel lag was geen enkele belemmering voor de sat industrie, integendeel! En als ik hier naar de vele allochtone medeburgers in onze grote steden kijk zie ik direct dat dat hier ook mogelijk is. Of het wenselijk is is een tweede, maar de mogelijkheid bestaat hier niet anders dan daar. Het is het zeer ongunstige kostenplaatje dat CD eraan hangt dat mensen naar de kabel jaagt.

 

Ook helemaal mee eens en komt ergens op hetzelfde neer. Maar in de tijd dat satelliet wel goedkoper dan kabel was, er geen digitale zenders op de kabel zaten en op de satelliet wel en dus veel beter van beeld, stapte ook niemand over op de schotel. Toen Digitenne (via KPN) nog onder een tientje was stapten wel veel over. Dus er rust ook een taboe op een schotel aan je huis.

 

En als we dan concreet moeten zijn, over hoeveel abonnees in die Oost-Europeese landen die via de schotel kijken praten we dan? Dus wat de oorzaak ook is, het goede/goedkope aanbod of de mate van bekabeling, het aantal abonnees wat gezamelijk de pot vult is bepalend of het een succes is of niet.

 

 

Kortom die "zakelijke beslissing" is gewoon een poging om alles naar Ziggo toe te trekken en nog meer te graaien.

Ik vrees het ook...

Game of Thrones straks exclusief of gratis on demand bij Ziggo, bij de rest niet of tegen betaling.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vergeet niet dat veel films door commerciële stations ook worden ingekort.

Gebeurt regelmatig op sbs6

Dan mis je gewoon her en der kleine stukjes.

 

Maar die stukjes worden toch weer gecompenseerd door extra reclames zodat je toch weer net zo lang kan kijken.

Soms duren de films zelfs nog langer dan het origineel. :sick:  :sick:

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook zo het idee dat het een lepe truuk is van Ziggo om HBO schaakmat te zetten in Nederland en de parels in eigen zak te kunnen steken.

de enige kost die HBO heeft betreft de NL ondertiteling (voor zover die nog niet zou bestaan) en de distributiekosten. Al de rest zijn inkomsten, dus ik geloof ook het fabeltje niet dat de zenders niet uit hun kosten geraken.

Was het moederbedrijf van Ziggo niet indirect eigenaar van HBO?

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

50%

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal dan wel HBO Nederland zijn - ik zie het niet zitten dat Ziggo 50% heeft in de moederholding HBO.

en Ziggo heeft zich nu toch ook ingekocht in film1, niet ?

dan zitten ze met 2 filmpaketten die elkaar beconcurreren........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 UPC en Ziggo mochten fuseren.

En hier zit nu juist het probleem!

Het bedrijf is veel te groot geworden,door toedoen van de "toezichthouders"

Eerder al Syfy en 13th street weg.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal dan wel HBO Nederland zijn - ik zie het niet zitten dat Ziggo 50% heeft in de moederholding HBO.

en Ziggo heeft zich nu toch ook ingekocht in film1, niet ?

dan zitten ze met 2 filmpaketten die elkaar beconcurreren........

Het gaat inderdaad om de activiteiten van HBO in Nederland en het is om helemaal precies te zijn een joint venture.

En inmiddels is Ziggo alleen nog maar een merknaam van Liberty Global voor het samengevoegde kabelnetwerk van UPC en Ziggo. De overname van Ziggo door Liberty Global is inderdaad goedgekeurd onder de voorwaarde dat Film1 verkocht zou worden en die is dus inmiddels eigendom van Sony Pictures Television.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...