Ga naar inhoud


Brava, geen Dolby Digitaal 5.1 op Stingray Brava!


boudeman

Aanbevolen berichten

Er is dus hoop, dank je voor deze informatie.

@Youriy & Ceesv

 

De hoop is bijna vervlogen. Na maanden geduldig wachten blijken zelfs de technici van CD? of Stingray? geen tijd gevonden te hebben om ook maar één stap naar het waarmaken van toezeggingen gezet te hebben.

Brava geluid is nog steeds in MPEG formaat. Of bedoelden ze maanden i.p.v. weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Misschien meldt een insider hier hoe het ermee staat.

 

Juist bij Brava is het geluid belangrijk, de oude internationale versie was wel DD 5.1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hem op de satelliet niet meer ontvangen (heb geen abo meer). Een jaar geleden wel en dat was Brava HD met 5.1 geluid.

Ik krijg de indruk dat jullie via CanalDigitaal nu de NL en SD versie ontvangen? Als dat zo is kun je het 5.1 geluid wel vergeten.

Ik heb bij Ziggo al jaren (Stingray) Brava (in SD) en daar is nog nooit het geluid van in 5.1 geweest.

 

Of zit het via de schotel toch anders in elkaar?

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hoop sterft als laatste. :mad:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

Zojuist antwoord gehad:

 

"Hieraan wordt nog steeds gewerkt. Het blijkt voor onze nieuwe playout een lastig probleem. Het is zeker niet de bedoeling om afscheid te nemen van het 5.1 signaal."

Ondertussen is het 26 februari, en hebben we nog steeds MPEG geluid bij  stingray Brava.

 

Waarom niet teug naar de internationale versie van Brava?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig hebben we nog de uitzendingen uit het Royal Opera House en de MET.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Moderator

We schrijven 13 mei 2017.

De Canaldigitaal nieuwsbrief valt op de digitale mat.

Zou er nieuws zijn over het toevoegen van Dolby digitaal 5.1 bij deze zender zoals beloofd?

 

Op 6 januari schreef Canaldigitaal immers:

 

"Hieraan wordt nog steeds gewerkt. Het blijkt voor onze nieuwe playout een lastig probleem. Het is zeker niet de bedoeling om afscheid te nemen van het 5.1 signaal."

 

Wel, dit bericht de nieuwsbrief:

 

Tv-tips voor de binnenbuitenmaand

  trans.gif Het Nederlandse weer is altijd onvoorspelbaar. Maar het weer in mei spant de kroon. Met deze fijne zenders en programma’s kan dat je niet deren. Bekijk ze bij regen binnen op het grote scherm. Of trek er bij een zonnetje lekker op uit en ‘tune in’ met je kleinere schermpjes. Met onze tv- app ontdek je verrassende programma’s ook buitenshuis.

Stingray Brava HD – zendernummer 52 (Basis HD-pakket)
London City Orchestra op 13 mei om 20:30

Geniet van het London City Orchestra .....

 

Helaas, van een goed werkende internationale versie met DD 5.1 moeten we het nog steeds doen met MPEG 2.0 stereo.

 

Zou het dan toch geen technisch probleem zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toevallig vorige week nog een keer gevraagd. Een quote uit het antwoord:

 

"Zoals je wellicht gemerkt hebt is er een groter probleem met het audio. Met regelmaat raakt het geluid asynchroon met het beeld. Het lukt de programmeurs vooralsnog niet daar een vinger achter te krijgen. Maar dit probleem heeft de hoogste prioriteit waardoor het werken aan het 5.1 audio is uitgesteld tot na dit probleem is opgelost."

 

Is mezelf eigenlijk niet opgevallen, komt ook omdat ik nauwelijks nog brava op heb staan sinds de wijziging van programmering nog voor het stingray Brava werd. Ik bedoel vroeger waren het hele concerten/uitvoeringen. Toen is het gewijzigd naar fragmenten, nu is er geloof ik alleen s'nachts om 12 uur een heel concert/opera.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt nogal eens op gehamerd dat er een commercieel belang moet zijn voordat men ergens in investeert of er zelfs moeite voor doet. Ongetwijfeld zullen liefhebbers van klassieke muziek thuis meer doen aan een goede geluidsweergave, maar kijkt de gemiddelde tv kijker niet gewoon naar een flatscreentje zelfs zonder een audiobalk eronder? Daarmee als het ware bevestigend dat hem of haar de audio kwaliteit maar weinig schelen kan?

 

Zelf heb ik om heel eerlijk te zijn ook een heel goede stereo installatie met uitstekende Acoustic Research boxen die na jarenlang verblijf in de huiskamer toch uiteindelijk in mijn werkkamer terecht kwamen omdat ik de enige was die er waarde aan hechtte c.q. gebruik van maakte. Toevallig werk ik aan een toch wat betere oplossing dan tot nu toe in de huiskamer staat maar feit is dat in tv-kijkersland een hoogwaardige audio weergave eerder een zeldzaamheid is. En dat zal wellicht de mensen van SteekStraal wel op het idee brengen dat het allemaal niet zo belangrijk is. Pappen en nat houden zal hun devies wel eens kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo groot is het verspreidingsgebied van Brava niet, althans via satelliet http://nl.kingofsat.net/find.php?question=brava&Submit=Zap

 

Klanten van KPN iTV raken deze zender binnenkort ook kwijt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...