Ga naar inhoud


Eerste UHD zender in DVB-S2X gespot.


ceesv

Aanbevolen berichten

de specs zijn allang bekend en staan al weer meer dan een maand op internet

elke tuner kan in het insteekslot single - dual - dual fcb

je kunt op voorhand bestellen - per 12-12 wordt ie geleverd

 

hier nieuwe info van VU+ zelf

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik zo de reacties lees, verbaas ik mij dat een UHD ontvanger een beter plaatje op je scherm tovert dan een normale HD ontvanger.

In mijn optiek kan dit namelijk niet en wel volgens een simpele redenatie.

Als ik een bekraste Lp op een hele dure stereo gaat afspelen, klikt deze ook niet ineens krasvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik zo de reacties lees, verbaas ik mij dat een UHD ontvanger een beter plaatje op je scherm tovert dan een normale HD ontvanger.

In mijn optiek kan dit namelijk niet en wel volgens een simpele redenatie.

Als ik een bekraste Lp op een hele dure stereo gaat afspelen, klikt deze ook niet ineens krasvrij.

Vanaf de bron zal een signaal bij elke stap alleen maar slechter worden, niet beter.

Hoeveel slechter hangt af van de kwaliteit van elke volgende stap.

 

In een UHD ontvanger zitten de nieuwste chips, met een hoger dynamisch bereik in het luminantie en chrominantie traject.

Je hebt dus meet gradaties in de helderheid en kleur.

Kijk je met een eenvoudige HD ontvanger naar een bewolkte lucht, zie je in de grijsgradaties stapjes, het grijs vloeit niet in elkaar over.

Kijk je naar dezelfde uitzending met een ontvanger met meer herlderheids gradaties zal de bewokte lucht er veel natuurlijker uitzien.

 

Daarom is de beeldweergave beter als bij een HD ontvanger, wanneer je met de UHD ontvanger kwalitatief goede HD programma's kijkt.

 

Vergelijk het eens met een auto met een maximaal haalbare snelheid van 100 km/uur en een auto die 200 km/uur kan rijden.

Wanneer je met de eerste auto 100 rijdt, zal die meer geluid maken en trtillen als wanneer je met je 200 km/u auto 100 km/uur gaat rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een UHD ontvanger zitten de nieuwste chips, met een hoger dynamisch bereik in het luminantie en chrominantie traject.

Je hebt dus meet gradaties in de helderheid en kleur.

Kijk je met een eenvoudige HD ontvanger naar een bewolkte lucht, zie je in de grijsgradaties stapjes, het grijs vloeit niet in elkaar over.

Kijk je naar dezelfde uitzending met een ontvanger met meer herlderheids gradaties zal de bewokte lucht er veel natuurlijker uitzien.

Het signaal dat je doorkrijgt is digitaal.

Als men dus bijv. 24 bits kleur (8 bits R, 8 bits G, 8 bits G ) gebruikt bij die grijze lucht, dan mogen die chips een hoger dynamisch bereik hebben zoveel ze willen, er zit maar 8 bits kleur per kanaal in.

De HDR zal er alleen zijn voor beelden die effectief in de nieuwe normen doorgestuurd worden, en die gaan ook niet meer te bekijken zijn op ontvangers die dat niet ondersteunen.

Om het met je PC te vergelijken, als ik jou een zwart/wit plaatje doorstuurt, en jij bekijkt dat op je full colour scherm, dan wordt dat niet plots een kleurplaatje.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octagon brengt volgende maand zijn eerste 4K ontvanger uit, voorzien van SX.

Basismodel(Twin-tuner) is voor te bestellen voor €210,--

 

Mag uiteraard de link iv.m. reclame niet plaatsen, maar google maar eens op

Octagon 4K SX

 

Ze hebben alleen het demod gedeelte veranderd naar DVB-S2x. Het tuner gedeelte is nog steeds dvb-s2 en voldoet dus niet aan de dvb-S2x specs.

Zoals blijkt is DVB-S2x allemaal nog heel nieuw en je kunt beter op een later tijdstip (mocht het ooit nodig zijn) de PnP tuner veranderen naar een "echte" DVB-S2x tuner.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben alleen het demod gedeelte veranderd naar DVB-S2x. Het tuner gedeelte is nog steeds dvb-s2 en voldoet dus niet aan de dvb-S2x specs.

Zoals blijkt is DVB-S2x allemaal nog heel nieuw en je kunt beter op een later tijdstip (mocht het ooit nodig zijn) de PnP tuner veranderen naar een "echte" DVB-S2x tuner.

En dan maar hopen dat ze die ook uitbrengen, want daar heb je geen garantie op, natuurlijk.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

bron DIGITAL FERNSEHEN:

 

Der französische Sender NRJ Pole TV hat über die Frequenz 10714 MHz (Symbolrate SR 23500, Fehlerkorrektur FEC 3/4, DVB-S2) auf der Satellitenposition Astra 19,2 Grad Ost einen UHD-Teststream aufgeschalten, der vor allem Impressionen aus Paris und dem Studio des Senders in nativem 4K ausstrahlt.

Der frei empfangbare Sender ersetzt dabei den bisher über diese Frequenz ausstrahlendet HDR Test 2, der Bilder in High Dynamic Range (HDR), dem zweiten Bild-Versprechen der Zukunft, lieferte.

nieuwe testzender vrij ontvangbaar

 

maar LINKEY,

wil je nu zeggen dat; er met de huidige op de markt zijnde 4K receivers en TVs geen UHD uitzendingen meer te ontvangen zijn of worden indien de standaard wordt doorgevoerd?

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-S2 zal prima werken, DVB S2X niet.

 

Of dat te verhelpen is met een ander tuner module, wie weet.

De allereerste HD ontvangers waren MPEG-2 ontvangers, geleverd door de belgische HD zender, 1080?

Toen de reguliere HD uitzendingen im MPEG- begonnen was het einde oefening voor die ontvangers.

 

DVB-S2X bespaart bandbreedte, wanneer de UHD uitzendingen gemeengoed gaan worden zal men zeker overwegen in die standaard uit te zenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima op mijn LG

Zal het ook eens op mijn oled 55e6v van lg proberen.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vroeger en is nu nog , een live uitzending bekeek via antenne ,en ernaast stond een tv met sateliet . Dan kwam(komt) die sat tv steeds een tikje later.

Die UHD zal nog een tikje later zijn ,omdat hij meer moet verwerken.

Zo bezie ik dat.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...