Ga naar inhoud


Hoeveel kanalen moet CD doorgeven (en welke)?


Prawo

Aanbevolen berichten


Een linkje bespaart zoekwerk en zou daarom niet misstaan.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De bron is het Commissariaat van de Media.

Je bent gewoon niet serieus te nemen, door de onderbouwing van je merkwaardige, eigen standpunt neer te leggen bij degene die een ander standpunt heeft.

Nog twee opmerkingen:

  1. De mediawet heeft het nergens over betaalzenders
  2. Het 'Commissariaat van de Media' bestaat niet. Ik ken wel het 'Commissariaat voor de Media', maar dat is iets anders.

punt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals bij veel beslissingen van overheidsdienaren: die hebben het eerste woord (en kunnen je het daarmee behoorlijk lastig maken) maar ze hebben niet het laatste woord. En dat laatste word is het enige dat telt.
Zo'n Commissariaat vormt hierop geen uitzondering.

 

Het zou mij niet verbazen als beslissingen van het Commissariaat vaak niet meer zijn dan een eigen interpretatie, die uiteindelijk door de rechter moet worden getoetst.

 

Ik zou Joyne aanraden eens een zogenaamde "ruling" te vragen bij de toezichthouder zoals dat in belastingzaken niet ongebruikelijk is.

Dan weet men meer waar men aan toe is.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent gewoon niet serieus te nemen, door de onderbouwing van je merkwaardige, eigen standpunt neer te leggen bij degene die een ander standpunt heeft.

Nog twee opmerkingen:

  1. De mediawet heeft het nergens over betaalzenders
  2. Het 'Commissariaat van de Media' bestaat niet. Ik ken wel het 'Commissariaat voor de Media', maar dat is iets anders.

punt. 

 

Er staan in dit draadje al meerdere aanwijzingen om te kunnen zoeken.

Maar liever beperk je je tot mieren neuken waarmee je onbedoeld jezelf al op weg hebt geholpen maar er geen gebruik van hebt kunnen of willen maken.

 

Ik zal je nog een zoek tip geven vriend, die is niet te missen en vandaar kan je nog verder zoeken.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33426-3.html

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum is er om elkaar te helpen, niet om je als trol te gedragen.

Dank dus voor deze link. Zoals ik eerder al schreef, dat scheelt wel wat zoekwerk.

 

Een Memorie van Toelichting is weliswaar een belangrijke bron voor de uitleg van bepalingen van de Mediawet, maar uiteindelijk gaat het om de bepaling zelf. En die was al geciteerd door bartstamper. Waarbij het definitieve oordeel aan de rechter is.

 

Wat betreft satelliet wordt er (als toelichting!) gesproken over "doorgeven" door CD en "kunnen ontvangen van free-to-air aanbod".
De toelichting gaat verder vooral over het al dan niet verplicht moeten doorgeven van Landelijke enz. publiek zenders.
Wat betreft de resterende 24 zenders blijven pakketaanbieders geheel vrij. Wat doorgeven in dit verband verder betekent kun je denk ik niet zo uitleggen dat CD zich hier een erg actieve rol hoeft aan te meten.

 

In mijn ogen laat dit voor elke pakketaanbieder per satelliet meer dan voldoende ruimte om een minimumpakket aan te bieden bestaande uit de uitsluitend verplichte zes zenders aangevuld meet een aanbod naar keuze. Al dan niet met toestemming dan wel ingekocht tegen een symbolisch bedrag van € 1 per jaar. Als het maar in een kanalenlijst staat.

 

Ik zou dat standpunt prima kunnen verdedigen en waarschijnlijk nog wel winnen ook. Rekening houdend met wat er verder in de toelichting staat met name m.b.t. de belangen van de consument (waar de overheid vooral over gaat) en de greep op diens beurs die de huidige praktijk toestaat (inbreuk op het recht op eigendom die niet door een hoger belang wordt gerechtvaardigd).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum is er om te discussiëren.

Echter is het mij wel duidelijk dat je alleen antwoorden en linkjes zoekt die jou goed uitkomen.

De antwoorden en linkjes die niet in jouw kraam te pas komen ontken je.

Gedraag je je als een trol dan krijg je niet de medewerking die je nodig hebt door je gebrek aan feiten kennis.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het er op houden dat we van mening verschillen en dat dit onoplosbaar is.

 

De enige die dit zou kunnen oplossen is de aanbieder van een standaardpakket via de satelliet die de kat de bel wil aanbinden. Die lijkt er vooralsnog niet te zijn.
CD heeft in al die jaren deze mogelijkheid niet gezien (of willen nemen), Joyne is er pas aan toe als het 100.000 klanten heeft.

Van een buitenlandse aanbieder heb je hier niets te verwachten want zodra deze de NPO zenders in een pakket zou opnemen en dat pakket aan klanten in NL verkoopt richt deze zich op de NL markt en is de Mediawet van toepassing. Al lijkt het de moeite waar dit nader te onderzoeken als het om een aanbieder van buiten de EU zou gaan.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

CanaalDigitaal heeft al eerder buiten de pot willen pissen.

Het resultaat hiervan heb je in een eerder bericht al kunnen lezen, het komt je echter niet goed en daarmee is het voor jou niet meer relevant.

Maar zoek gerust verder naar iets wat je niet kan vinden. Het houd je van de straat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al eerder aangegeven: dat ging alleen over het kunnen krijgen van ontheffing voor het moeten uitzenden van een derde Vlaamse zender.
Die aanvraag wet door het Commissariaat voor de Media afgewezen. Dat is wel degelijk relevant maar niet voor het moeten doorgeven van 30 betaalzenders.

 

Als ik een andere zaak van CD over het hoofd zie laat het dan a.u.b. weten en verwijs me niet naar Google (of geef tenminste de juiste zoektermen die mij vrijwel direct naar de juist link brengen).

Voor een zoektocht heb ik geen tijd.Evenmin heb ik er zin in. Want ik kan mij ook uit het verleden niets relevants herinneren dat mijn zoektocht zou rechtvaardigen.

 

Kun of doe je dat niet dan is voor mij aangetoond dat iets dergelijks niet bestaat.
En kan ik iedere potentiële pakketaanbieder aanraden zich aan de letterlijke tekst van de huidige Mediawet te houden en zich niets aan te trekken van de daaraan door jou gegeven interpretatie.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je nog een zoek tip geven vriend, die is niet te missen en vandaar kan je nog verder zoeken.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33426-3.html

ROTFL. Met deze link geef je eindelijk je ongelijk toe; beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. De memorie van toelichting heeft het over een minimumnorm van 30 televisiezenders waarvan 3 Nederlandse en 3 Vlaamse. Ook regionale en lokale publieke zenders moeten doorgegeven worden, maar dat geldt niet voor satellietaanbieders. Er wordt niet gesproken over FTA, betaalzenders etc., De rest van die 30 kunnen dus FTA-zenders zijn! 

 

Even voor je informatie. Deze memorie van toelichting (MvT) is afkomstig van de minister (niet het commissariaat vd Media).  Een MvT is een verplichte toelichting op een wijzigingsvoorstel van de mediawet; in dit geval gaat de wetswijziging o.a. over het uitbreiden van het basiszenderpakket naar 30 zenders bij digitale televisie. Een MvT is juridisch gezien een verduidelijking van het wetsvoorstel, maar staat er niet boven. Met je link heb je in feite naar de Mediawet verwezen, en dat was precies de bron van mijn standpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar loop je meteen al tegen het eerste probleem op

 

Kijk deze week naar Delta, die het pakket Discovery zenders in een hoger pakket wilde zetten, om de hogere doorgiftevergoeding op die manier terug te verdienden.

 

Discovery heeft daarop geëist, dat hun zenders in het basispakket moeten zitten.

En was er ook niet zoiets met de doorgifte van RTL-Z?

 

Hetzelfde in de afgelopen tijd bij de kabelproviders, waar gesteld werd dat een van de sportzenders in het basispakket moest zitten, omdat die zender in het themapakket niet aan de straatstenen te slijten was voor de gevraagde vergoeding.

En iedereen in het basispakket diende wel te betalen voor het beschikbaar krijgen van die zender.

 

Dit doorbreek je alleen maar door als provider niet akkoord te gaan met zulke eisen.

 

RTL-Z is daarom tijden niet beschikbaar geweest bij Canaldigitaal.

Die zender zweefde in maart dit jaar tussen de 0,1 en 0,2 % kijkdichtheid, Discovery 0,2% en Eurosport 0,1%.

 

Het word zo mooi gebracht dat door Foxsport de basis abbonee houder iets van 60 cent per maand meer zou gaan betalen vorig jaar. Die verhoging was allang al bekent. Alleen kwam het wel heel mooi uit om de klagende niet van voetbal houdende abbone houder een andere kant op te wijzen, zo van ja sorry kunnen wij niks aan doen! 

 

Als ik CD, KNP, Digitenne, T-Mobile of welk ander tv aanbieder (behalve ziggo/upc) zou ik ook geen abbo op foxsport nemen. Eredivisie 2 kanalen en Internationaal ook maar 1 kanaal. Dan de tot vorig jaar Foxsport Go Abbo, die ook niet bij elke aanbieder er inclusief bij zat. Weet je zeker dat je jou wedstrijd kan kijken voor in verhouding veel gunstigere prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die 30 zenders heb ik ook al uren gediscussieerd. Ik wil, dat deze mediawet wordt afgeschaft, en dat je bij een aanbieder een blad krijgt, waar je de zenders op aanduid, die je wil zien, en dan betalen naar je keuze. Velen zien dit niet zitten, omdat bvb commerciële kijkers vrezen, het dubbelle of meer zal moeten betalen om hun meuk te zien. Eerder schreef ik, dat bepaalden tegen mijn vorm zijn, en dat je solidair met elkaar moet zijn. Dus ik betaal zenders voor jou, dat ik niet wil zien, dus moet jij betalen voor zenders die ik wil zien maar jij niet, anders wordt het onbetaalbaar. Al vind ik dit oneerlijk. Als ik naar de supermarkt ga, breng ik ook enkel de producten voor mij mee. Maar we mogen hier tig bladzijden over schrijven, het zal niet veranderen. Ook niet als je om de zoveel jaar een bolletje kleurt. Daar zijn we te klein voor, en die machtige commerciële meuk zal wel altijd iets uitvinden of iemand meekrijgen, die ze zover krijgen, dat we voor deze altijd tegen dank en wil zullen meebetalen. Tenzij je doet zoals mijn broer en bewust geen aanbieder neemt en 100% fta ziet.

 

Ik vind het ook oneerlijk dat de een 50cent aan de regering moet geven per verdiende euro en een ander 30cent. Dat een elektrische auto geen wegenbelasting hoeft te betalen en iemand in een fiat panda wel, en als je nog eens een beetje luxer/groter wilt moet je nog meer betalen. En dat terwijl je over dezelfde weg rijd.

En jij denkt als je per kanaal gaat betalen dat het goedkoper word? Ik denk dat het eerder duurder gaat worden dan dat je nu betaald. Puur omdat er ook een infrastructuur, onderhoud, medewerkers, reclame, helpdesk ed betaald moeten worden. 

 

En commerciele meuk? Er vanuit gaande dat je voor een werkgever werkt, Jou werkgever zal ook commercieel moeten denken om elke maand weer jou te kunnen betalen zodat je een boterham kan nuttigen. Deze werkgever zal ook commercieel denken zodat er er een hogere omzet/winstr gegenereerd word, en als jij daar aan hebt meegedragen krijg je einde van het jaar een leuke bonus en een salaris verhoging.

En die commerciele meuk bestaat mede door dat er mensen zijn die het interessant of leuk vinden. En dat zal een zodanige groep zijn dat er goed aan verdient word.

En als jij eens in de 4jaar minmaal 1keer een bolletje gaat kleuren, en je keuze daarop mede laat bepalen over hoeveel tv kanalen in een pakket zit en de keuze om per kanaal te betalen, Dat de commercie een halt geroepen moet worden? Nee ik heb er geen woorden voor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook oneerlijk dat de een 50cent aan de regering moet geven per verdiende euro en een ander 30cent.

 

Dat doet niemand in |Nederland.

Over de eerste Euro's die je verdient betaal je helemaal niets.

Die 50 cent betaal je alleen als je ruim meer verdient dan modaal, over dat meerdere. Ben blij dat je zoveel kunt betalen, het betekent namelijk dat je veel verdient.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...