Ga naar inhoud


Hoeveel kanalen moet CD doorgeven (en welke)?


Prawo

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Waarom wil de politiek dat ik naar belgenzenders kijk?

 

Dat wil de politiek helemaal niet.

Het enige dat wordt voorgeschreven is dat deze zenders beschikbaar moeten zijn zodat jij (en anderen) zou kunnen kijken als je dat zou willen.

Dat is een goede zaak in mijn ogen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo als je al eerder zelf hebt geschreven is het bij DVB-C en DVB-T heruitzenden van de zenders.

Daar is bij DVB-S geen sprake van.

 

Volgens mij vergelijk je nu appels met peren.

Je kunt een reactie die is gegeven m.b.t. auteursrechten niet gebruiken als het gaat over verplichtingen m.b.t. het aantal aan te bieden zenders dat al dan niet uit de Mediawet voort zou vloeien.

 

Probeer gewoon de vraag eens te beantwoorden: waar staat dat FTA zender niet meetellen bij  de verplichte 30 zenders?

Ik zal je op weg helpen: bij Digitenne zitten NPO 1-2-3. Die zijn FTA. Tellen die mee?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne heeft een ontheffing van het aantal verplichte zenders in het betaal pakket vanwege de technische complicaties die DVB-T in Nederland ondervind.

CanalDigitaal heeft dit ook al eerder geprobeerd maar is door middel van een boete op het juiste pad gedwongen.

 

Jij vergelijkt appels met peren.

Maar ga gerust door met je wensdromen. Ik zie de lol er wel van in. :D 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik geloof dat het met die ontheffing voor Digitenne op dit moment wel meevalt.
De overgangsperiode voor KPN is al weer enige tijd voorbij.  Sinds 1 oktober 2014 moet KPN volledig voldoen aan de doorgifteplicht. Lees hier https://www.cvdm.nl/wp-content/uploads/2014/09/KPN-beslissing-op-bezwaar-Digitenne-Vlaamse-Zenders.pdf
 

Digitenne is zoals je weet DVB-T. Je noemde dat eerder in één adem met DVB-C. Voor pakketaanbieders die daar gebruik van maken geldt de Mediawet in volle omvang.

 

Bij CD ging het niet om de verplichte 30 zenders maar (net als bij KPN) slechts om het moeten doorgeven van Ketnet in al hun pakketten.

Een boete is niet opgelegd, wel een bestuurlijke dwangsom. ceesv heeft een linkje naar die uitspraak gisteren weer eens op dit forum gezet. Daar kun je het precies nalezen.
Het enige verschil met de beslissing in de KPN  zaak is in feite slechts dat CD wél en KPN niet een bestuurlijke dwangsom opgelegd heeft gekregen.

 

Voor mijzelf is dat nu nog allemaal niet interessant want bij ontvangst via de satelliet mis ik weinig.
Maar regeren is vooruit zien. Wie weet kom ik op termijn ergens te wonen waar satellietontvangst om een of andere reden niet kan en ik word overgeleverd aan signaalaanbod enkel via een draadje.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die 30 zenders heb ik ook al uren gediscussieerd. Ik wil, dat deze mediawet wordt afgeschaft, en dat je bij een aanbieder een blad krijgt, waar je de zenders op aanduid, die je wil zien, en dan betalen naar je keuze. Velen zien dit niet zitten, omdat bvb commerciële kijkers vrezen, het dubbelle of meer zal moeten betalen om hun meuk te zien. Eerder schreef ik, dat bepaalden tegen mijn vorm zijn, en dat je solidair met elkaar moet zijn. Dus ik betaal zenders voor jou, dat ik niet wil zien, dus moet jij betalen voor zenders die ik wil zien maar jij niet, anders wordt het onbetaalbaar. Al vind ik dit oneerlijk. Als ik naar de supermarkt ga, breng ik ook enkel de producten voor mij mee. Maar we mogen hier tig bladzijden over schrijven, het zal niet veranderen. Ook niet als je om de zoveel jaar een bolletje kleurt. Daar zijn we te klein voor, en die machtige commerciële meuk zal wel altijd iets uitvinden of iemand meekrijgen, die ze zover krijgen, dat we voor deze altijd tegen dank en wil zullen meebetalen. Tenzij je doet zoals mijn broer en bewust geen aanbieder neemt en 100% fta ziet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je doet zoals mijn broer en bewust geen aanbieder neemt en 100% fta ziet.

Dan zal ik je broer wel zijn. FTA met DVB-T-sprietje en DVB-S met TripleLNB schotel. Vwb de talen heb ik dan toch wat profijt van mijn middelbare schoolopleiding. :)

Wel heb ik gelukkig geen NL commercielen en jammer genoeg geen Belgisch, en verder veel meer dan ik aan kan.

Als er dan nòg iets ontbreekt vind ik het wel op Youtube ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik je broer wel zijn.

 

Of de broer van die Zweed :-)

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Misschien kunnen jullie eens bij elkaar gaan zitten om een handleiding te schrijven voor goedkoop (maar kwalitatief goed) kijken, internetten en bellen?
Voor verschillende situaties.
Daar doe je ongetwijfeld veel leken een plezier mee.

Maar maak dan wel en apart topic en houd het hier bij de al dan niet verplichte CD kanalen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil de politiek helemaal niet.

Het enige dat wordt voorgeschreven is dat deze zenders beschikbaar moeten zijn zodat jij (en anderen) zou kunnen kijken als je dat zou willen.

Dat is een goede zaak in mijn ogen.

Dan kunnen de belgen dus ook in een extra betaalpakket, als ik perse wil kijken betaal ik ervoor, 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij het niet wil begrijpen.

Wat niet van jou is kan je niet zonder toestemming gebruiken....

Een FTA zender toevoegen zonder toestemming in een betaal pakket is iets anders dan een FTA zender toevoegen aan een zenderlijst.

De mediawet bepaald dat er 30 zenders in een betaal pakket moeten zitten.

Door zonder toestemming van de rechthebbende FTA zenders toe te voegen in een betaal pakket negeer je de rechten van de eigenaar van de zender..

 

Ik vrees dat we te maken hebben met mensen die nogal wereldvreemd zijn. Als ik naar de oorsprong van een en ander ga, dan hadden we het toentertijdover een CAS. Dat was een afkorting van de woorden "Centraal Antenne Systeem". Wij waren ook op zoiets aangesloten. Maar wat was het feitelijk? Voor ons systeem gold dat in de hele wijk het antennesignaal precies zo werd doorgegeven zoals de Centrale Antenne het opving. Dus Nederland 1 op kanaal 4, Nederland 2 op kanaal 27, Duitsland 1 op kanaal 46 enzovoorts. Ook de FM band werd precies zo doorgegeven als de centrale antenne het ontving.

 

Kortom, er was geen sprake van enig heruitzenden. Het enige doel was ervoor te zorgen dan de naar uitziende antennewouden werden vervangen door één ergens opgestelde centrale antenne. Toch kreeg je op een gegeven moment arresten die deden alsof dat wel zo was met alle ellende vandien.

 

Ik vind het wat schizofreen om te zeggen dat wanneer een zender zijn signaal FTA via een satelliet verbreidt je dat wel elk met je eigen schoteltje mag bekijken zonder van iemand toestemming te hoeven vragen, maar op het moment dat je hetzelfde ongecodeerde signaal als het ware samen via één schotel en wat omzetters bekijkt dat je dan plotseling ergens toestemming zou moeten gaan halen om dat je dan zogenaamd inbreuk zou maken op anderman's rechten. Door niet te coderen geef je mijns inziens juist aan dat je die rechten publiekelijk vrijgeeft en daar dus geen rechten meer aan kunt ontlenen.

 

Want feitelijk maak je zo misbruik van de voortgang der techniek. Vroeger kon je ook niet zeggen "je mag niet naar de BBC of van mijn part de Franse of Zwitserse radio luisteren want al komt ie op de middengolf nog goed door, hij is niet voor jou bedoeld". Naarmate we het technisch steeds mooier kregen heb je dan een soort copyright terroristen die dan al die mooie verworvenheden weer uit je handen slaan zodat je feitelijk beter af was toen de techniek nog veel minder geavanceerd was dan nu.

 

En als het dan alleen om dingen ging die je tegen een redelijk bedragje kon verwerven dan had ik er nog vrede mee kunnen hebben. Maar het gaat in heel veel gevallen om dingen waar je je legaal helemaal niet op mag abonneren. Ik vraag me echt af waarom de belangen van grote bedrijven altijd voor lijken te moeten gaan op de belangen van de gewone burger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heruitzending ontstond doordat men de zenders op een ander kanaal doorgaf op de kabel.

Dus Duitsland 1 op kanaal 35 werd omgezet naar kanaal 11 op je CAS.

 

Een rechter heeft toen in al zijn wijsheid besloten dat dit inhield dat het een heruitzending was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zal CD geen last van hebben want de satelliet heeft alleen frequenties en geen kanaalnummers toch?

CD zendt zelf helemaal niets uit.
Bovendien is hun fast scan lijst niet verplicht maar een hulpmiddel waar je al dan niet gebruik van kunt maken. Zie het als voorkeuzetoetsen op je afstandsbediening.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heruitzending is bij  Canaldigitaal geen sprake van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen nu onderhand een slimme marketingman/vrouw en jurist voor Canal Digitaal aan de slag om en voor allen (CD en haar klanten) geschikt en voordelig aanbod samen te stellen.
Ik neem aan dat CD hier wel meeleest.

 

Om zo'n aanbod vervolgens verder uit te gaan venten.
Niet alleen in de diaspora (kamperende pensionado's en andere expats of zo om het oneerbiedig te zeggen) maar ook in gebieden in Nederland met satellietpotentie. Te beginnen met de buren van de gebruikers van dit forum  :crazy:

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit slaat nergens op, jij spreekt van 24 FTA zenders, daar ga je toch niet voor betalen, als het al gratis via sat is te zien.

 

Mijn lijst zou alleen de NPO en de Regionale zenders zijn want daar betaal je belasting voor en dan wil je ze ook zien.

Van de buurlanden alleen VRT / RTBF en FR2, 3 en de andere uit Frankrijk, want Duitse en Britse zenders pluk je gratis uit de lucht.

Dit zou ik dan basis pakket noemen, een duurder pakket zou dan alles wat commercieel is bevatten.

 

Waarom zo "weinig" in het basis pakket, gewoon omdat velen onder ons echt niet op RTL/SBS, Discovery en noem maar op zit te wachten.

Zo kan je ook aan dertig zenders komen.

Juist hier heb je wat aan CD!

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...