Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wat betreft vele honderden fta zenders op 13 E dit zijn hoofdzakelijk op de "Arabische" wereld georiënteerde en verkoop zenders.

Dus dat aanbod is voor de gemiddelde kijker weinig tot niet van belang.

 

Dat zal wellicht gelden voor mensen zonder een te veel aan talenkennis.

De gemiddelde kijker uit Nederland zal echter vaak wel Engels kennen. Engelstalige zenders zitter er op Hotbird volgens KingofSat ruim 80 FTA http://nl.kingofsat.net/pos-13.0E-fta_eng.php

Genoeg voor een ontdekkingsreis.

 

Mocht je een Italiaans Tivùsat kaartje kunnen bemachtigen of een Zwitser op bezoek krijgen die zijn eigen kaartje meeneemt dan zijn er nog wel wat voor ieders smaak interessante zenders. 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


@kiekiek, waarom zou Joyne HBO doorgeven?

 

Die zitten in Nederland enkel bij Ziggo; en in Vlaanderen bij de zuster Telenet.

Andere aanbieders kunnen die niet meer doorgeven omdat het hele HBO concept opgedoekt werd...

Lees op totaal tv maar verder; link plaatsen naar laatste artikel lukt niet ( titel => hbo-films-en-series-vanaf-2017-in-nederland-exclusief-bij-ziggo).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo

 

Ik ken het aanbod op 13 E. Het klopt dat er wel iets is, maar in het stuk waar ik op reageerde werd voorgewend alsof het voor de gemiddelde tv kijker het een niet te missen positie is. Dat wou ik nuanceren en als ik naar het lijstje kijk vd link denk ik dat dat heel terecht is. Spreek/versta zelf ook meerdere talen (D, E, Pools oa) maar daarmee is dat niet maatgevend voor de gemiddelde kijker. Hotbird is naar mijn idee vaak overschat qua fta aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kostbare zaak? Volgens mij heb ik, in die tijd, iets voor de Cahors Bisat van 80 euro betaald. Die zal nu wel iets duurder zijn, maar goed.

1 Lnb erbij en klaar ben je.

Mensen kunnen natuurlijk ook opteren voor 1 extra schoteltje van een paar tientjes.

Oh ja, op de site van Cahors staat dat het uitrichten in 10 minuten te doen is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ijzerbout

 

Dat klopt maar dat geldt voor meer posities. Radio via sat is uberhaupt een zwaar onderbelicht onderwep naar mijn idee. Dit zowel qua aanbod als qualiteit.

 

Echter helaas is radio via sat voor de meeste mensen geen onderdeel in hun afwegingen qua keuzes. Dit zal in het kader van dit onderwerp niet anders zijn. Dus in reactie op het stuk van dhr Visser ook niet van invloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek, waarom zou Joyne HBO doorgeven?

 

Die zitten in Nederland enkel bij Ziggo; en in Vlaanderen bij de zuster Telenet.

Andere aanbieders kunnen die niet meer doorgeven omdat het hele HBO concept opgedoekt werd...

Lees op totaal tv maar verder; link plaatsen naar laatste artikel lukt niet ( titel => hbo-films-en-series-vanaf-2017-in-nederland-exclusief-bij-ziggo).

 

Neem kiekiek niet te serieus. HBO bestaat allang niet meer in Nederland maar dat heeft hij vast nog niet door.  En Ziggo heeft ook geen HBO zenders alleen een klein deel van de content (films/series) die ze via video on demand aanbieden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN zit ook op Astra 1 dus dat maakt niet de bijzondere meerwaarde vd Hotbird zoals door dhr Visser gesuggereerd. Daarbij komt wat is de meerwaarde van BVN op Hotbird als je NL en B op 9 E kan ontvangen als je een abbo op Joyne hebt? Die ontgaat mij voor de gemiddelde kijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus BVN...(zonder TT)...

 

BVN zit al op de Astra 19.2 die samen met de 9 west te ontvangen is met een monoblock voor een luttele € 7.--

Bovendien heb je dan ook teletekst bij BVN.

Met dit gegeven is de Hotbird om BVN te ontvangen totaal geen hot item, integendeel zelfs.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand kan garanderen, dat je oude kaarten kunt heractiveren.

Zou zo maar kunnen dat men de kans te baat neemt en je oude kaart omruilt voor een nieuwe kaart.

 

In Mijn CanalDigitaal kan je opnieuw een abonnement nemen op je kaart.

 

En ...

 

In de bevestiging die je ontvangt als je een abonnement opzegt schrijft CanalDigitaal.

 Tip: bewaar uw smartcard!

Uw smartcard vertegenwoordigd een waarde. Besluit u in de toekomst om weer via CanalDigitaal televisie te kijken, dan kunt u eenvoudig opnieuw een abonnement afsluiten.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat dus, en Canaldigitaal ziet je het liefst overstappen op hun laatste kaartversie.

 

Dus wie weet, inde de toekomst opnieuw aanmelden met je oude kaart en die dan omgeruild krijgen voor een nieuwe kaart.

 

Eerst maar eens afwachten wanneer Joyne hun klanten gaat inlichten.

Wanneer dat nog lang gaat duren hebben ze wel transponders met programma's in de lucht maar geen kijkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel niemand heeft een glazenbol. Dus wat als dit of dat scenario's bedenken heeft weinig tot geen nut.

 

Wel zijn een aantal dingen zeker en dat zijn dat Joyne komt. Dat het geen initiatief is dat vastzit of het nu een maand eerder of later start. Dat Joyne niet afhankelijk is van de vakantieperiode.

 

Een andere zekerheid is dat CD vroeger of later (door komst Joyne waarschijnlijk later) met een kaart wissel komt en dus de losse kaarten sowieso zou laten verdwijnen. Dus het argument stap niet over want anders raak je je losse kaart kwijt is dus een losse flodder.

 

Maar goed enige objectiviteit is sommigen totaal vreemd. Dat vind ik jammer want zo worden de belangen van de forum leden zeker niet gediend en dat is toch waar het forum voor is? (Misschien dat ik me vrrgis vandaar de vraag)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje cds abonnement zit tussen de 20 en 50 euro per maand. Leuk als daar een flink zenderaanbod tegenover staat, maar die vlieger gaat inmiddels niet meer op. Wat is de meerwaarde van een schotel dan nog voor de gemiddelde kijker? Wellicht dat Joyne HBO gaat aanbieden, dan heeft cds dus een serieuze concurren

 

Ik vind € 10,- per maand al veel voor een bak pulpzenders, ik vond het STB-pakket al veel te duur de laatste jaren, maar als het verschil klein is en er wat leuke muziekzenders bij komen, dan compenseert dat een beetje. Bij nog duurder maken is de mogelijkheid dat veel voormalige STB-pakket abonnees die nu € 10,- per maand betalen zo vertrokken zijn, als ik op vakantie ben, dan ben ik op vakantie, dan gaat er geen schotel mee, past niet in mijn rugzak. ;)

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...