Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

De partijen achter Joyne zullen ook een winstbejag hebben, tenzij ze filantroop zijn.

Feit is dat ze nieuwkomer zijn, en geen ervaring hebben.

Dat blijkt al uit het feit, dat er zo kort voor de voorgenomen lancering hoegenaamd nog niets bekend is.

 

De spoeling zal dunner worden voor 2 providers.

 

Partijen kunnen ook gaan voor een gezonde onderneming zonder direct winstbejag. Dat leg je vast in een plan.

 

Het is inderdaad een feit dat ze nieuwkomer zijn, maar het is een aanname dat ze geen ervaring hebben.

 

Het uitblijven van informatie voor de lancering kan ook tactisch zijn. Niet alles hoef je negatief te bekijken.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je gaat nooit je concurrent wakker maken voor je zelf begonnen bent, lijkt mij logisch dat Joyne niets zegt zolang ze nog niet beschikbaar zijn.

 

Reken maar dat CDS onder een dealerschap er achter probeert te komen wat de concurrent gaat doen, het is een kwestie van goede contacten met een dealer, want achter CDS zit al een tijd een investeringsmaatschappij waardoor het flik geld er uit halen veel belangrijker is dat het hele satelliet gebeuren.

 

Wat Joyne is, ik neem aan geen liefdadigheidsinstelling, maar een goede concurrent kan geen kwaad.

 

Er zijn al genoeg mensen van CDS afgestapt naar andere alternatieven, hadden ze het maar niet zo duur moeten maken. Ja ik vind CDS duur, mijn inkomen is nou eenmaal laag en dat zal niet veranderen. Iemand met een dik salaris of dik pensioen, die zal het weinig uitmaken, als het maar te ontvangen is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Luitjes,

 

Ik ben alleen geinteresseerd in Johne en wel met volgende 9 oost met twooway.

Omdat ik met vakantie gaat in Spanje op de camping , extra internet en extra bellen betalen .Alleen al internet is

50,00Euro per/maand erg traag en valt soms weg.

Dus Johne met twooway ben erg benieuwd naar wat de prijs daar van is.

Ga er misschien van genieten

gr

rolsat :crazy:

post-108154-0-14175700-1497051379_thumb.jpg

post-108154-0-04112100-1497051868_thumb.jpg

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al genoeg mensen van CDS afgestapt naar andere alternatieven, hadden ze het maar niet zo duur moeten maken. Ja ik vind CDS duur, mijn inkomen is nou eenmaal laag en dat zal niet veranderen. Iemand met een dik salaris of dik pensioen, die zal het weinig uitmaken, als het maar te ontvangen is.

 

Een beetje cds abonnement zit tussen de 20 en 50 euro per maand. Leuk als daar een flink zenderaanbod tegenover staat, maar die vlieger gaat inmiddels niet meer op. Wat is de meerwaarde van een schotel dan nog voor de gemiddelde kijker? Wellicht dat Joyne HBO gaat aanbieden, dan heeft cds dus een serieuze concurrent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bespiegelingen en wensdromen zonder dat we ook nog maar iets concreets in handen hebben.

Ondertussen zijn de eerste vakantiegangers al op pad. Dus die hebben hier al niks meer aan..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat er nog weinig bekend is. Maar zover ik weet was dat bij de start van voorgangers CD niet anders. Dat het een bewuste keus lijkt is denk ik al afdoende onderbouwd.

 

Het argument dat er geen ervaring zou zijn gaat idd niet op. Integendeel er is wel degelijk uitgebreide ervaring aan boord weliswaar niet als tv sateliet provider maar op relevante deelvlakken wel degelijk.

 

Nu zegt ervaring als sateliet provider over pakket- en technische kennis ook niets zoals CD zelf regelmatig bewijst. Zie hier posts mbt onlangs toegevoegde als vb maar. Ook op andere vlakken is erop kennis en transparantie bij CD zoals bekend het nodige af te dingen. Ervaring lijkt dus geen juiste toetssteen.

 

Dus ach het is maar met welke bril je kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijzondere en tevens merkwaardige opstelling die hier op de foto te zien is.

De beige plaat is volgens mij een soort filter/reflector.
Er zit gaas in verwerkt waarvan de maaswijdte erg belangrijk is.
Bij de Ku-band worden frequenties gebruikt tot 12,75GHz.
Bij de Ka-band worden frequenties gebruikt vanaf 17,7GHz
De Ka-band heeft dus een kortere golglengte. Door de maaswijdte precies te kiezen, kunnen de signalen van de Ka-band dus door het filter en worden de langere golflengtes gereflecteerd naar de ku-lnb die die voor het filter/reflector gemonteerd zit.
Tot zo ver allemaal te begrijpen.

De satelliet die voor het Tooway internet gebruikt wordt is de Eutelsat 9oost.
Ik zie dat er een rail gemaakt is waar lnb's op geplaatst kunnen worden om andere satellieten te ontvangen in oostelijke richting.
De Hotbird 13 zal denk ik niet lukken omdat die niet dicht genoeg tegen de 9oost kan staan maar wel de Astra 19,2 vermoed ik. Verder  is er nog een lnb geplaatst mogelijk voor de 23,5 of 28,2.

Merkwaardig aan de opstelling is dat de lnb's onder de rail zijn gemonteerd.
De signalen die de bijgeplaatste lnb's ontvangen komen oostelijker, dus met een lagere elevatie op de schotel terecht. De lnb's moeten dan hoger staan dan de kop van de 9oost Tooway-lnb maar dan moeten de lnb's boven de rail staan. Dat snap ik dus niet. Misschien kan @commentaar hier helderheid in brengen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via satellietmagazine worden de mensen al ontmoedigd.

Is dit niet een site die veel te maken heeft met CD?.

 

Zie:    http://www.satellitemagazine.com/satellietnieuws/eutelsat-9b-met-astra-ontvangst-combineren-kostbare-en-ingewikkelde-zaak/

 

Ik vind het allemaal nogal overdreven, ze noemen het o.a. een bijzonder prijzige satelliet.

 

Voor Hotbird heb ik een aparte schotel met een tweede LNB voor de Eurobird, om de laatste sat gaat het en die komt hier knal hard binnen, niks dure schotel of LNB's.

Wil je er dan nog Astra 1 en 2 bij, kan je er eventueel een tweede schotel bij zetten, hoeft ook al niet veel te kosten.

 

Sprietje kan wel vertellen of alles ook niet met één schotel kan en dan bedoel ik gewoon een Triax van zo'n 80 cm.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat er nog weinig bekend is. Maar zover ik weet was dat bij de start van voorgangers CD niet anders. Dat het een bewuste keus lijkt is denk ik al afdoende onderbouwd.

Het argument dat er geen ervaring zou zijn gaat idd niet op. Integendeel er is wel degelijk uitgebreide ervaring aan boord weliswaar niet als tv sateliet provider maar op relevante deelvlakken wel degelijk.

Nu zegt ervaring als sateliet provider over pakket- en technische kennis ook niets zoals CD zelf regelmatig bewijst. Zie hier posts mbt onlangs toegevoegde als vb maar. Ook op andere vlakken is erop kennis en transparantie bij CD zoals bekend het nodige af te dingen. Ervaring lijkt dus geen juiste toetssteen.

Dus ach het is maar met welke bril je kijkt.

Och ja, 2 oud medewerkers van CD zijn werlkzaam voor Joyn, dus over ervaring gesproken;

Die zouden juist moeten weten hoe het niet moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk naar mijn kennissen in Frankrijk die interesseert beeldkwaliteit niks, hebben tot de allerlaatste snik nog naar Astra 1 gekeken, en komen eigenlijk zelden tot nooit boven voorkeuze 6.

Ik vermoed dat dit voor nog veel meer kijkers geldt, ook vakantiegangers, even GTST, het Journaal en dan weer lekker van je vakantie genieten.

Dus er is daar zeker ook een markt voor.

Bovendien schijnt dus Satellietmagazine te weten hoe de beeldkwaliteit zal worden?

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd is satellite magazine min of meer spreekbuis van CD en staat de heer Visser niet bekend als objectief. Wat betreft verdere inhoud van het stuk zwaar overdreven en vergezocht.

 

Overigens wel grappig dat hier als argument wordt gebruikt dat het fta aanbod uit de stal van CD komt en de suggestie wordt gedaan dat Joyne een oneigenlijk iets doet. CD profileert zich al jaren met het aanbodvan anderen suggererend dat dit te zien is met behulp van een abbo bij hun. Ze hebben zelfs sw van ontvangers aangepast zodanig dat die ook bij fta zenders pas beeld geven als hun kaart erin zit.

 

Wat betreft vele honderden fta zenders op 13 E dit zijn hoofdzakelijk op de "arabische" wereld georrienteerde en verkoop zenders. Dus dat aanbod is voor de gemiddelde kijker weinig tot niet van belang

 

Kosten voor aanpassen schotel worden ook zwaar overdreven met een +/- €75 tot €100 houdt men ruimschoots geld over voor een ijsje. conclusie pr machine CD is in gang gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijzondere en tevens merkwaardige opstelling die hier op de foto te zien is.

De beige plaat is volgens mij een soort filter/reflector.

Er zit gaas in verwerkt waarvan de maaswijdte erg belangrijk is.

Bij de Ku-band worden frequenties gebruikt tot 12,75GHz.

Bij de Ka-band worden frequenties gebruikt vanaf 17,7GHz

De Ka-band heeft dus een kortere golglengte. Door de maaswijdte precies te kiezen, kunnen de signalen van de Ka-band dus door het filter en worden de langere golflengtes gereflecteerd naar de ku-lnb die die voor het filter/reflector gemonteerd zit.

Tot zo ver allemaal te begrijpen.

De satelliet die voor het Tooway internet gebruikt wordt is de Eutelsat 9oost.

Ik zie dat er een rail gemaakt is waar lnb's op geplaatst kunnen worden om andere satellieten te ontvangen in oostelijke richting.

De Hotbird 13 zal denk ik niet lukken omdat die niet dicht genoeg tegen de 9oost kan staan maar wel de Astra 19,2 vermoed ik. Verder  is er nog een lnb geplaatst mogelijk voor de 23,5 of 28,2.

Merkwaardig aan de opstelling is dat de lnb's onder de rail zijn gemonteerd.

De signalen die de bijgeplaatste lnb's ontvangen komen oostelijker, dus met een lagere elevatie op de schotel terecht. De lnb's moeten dan hoger staan dan de kop van de 9oost Tooway-lnb maar dan moeten de lnb's boven de rail staan. Dat snap ik dus niet. Misschien kan @commentaar hier helderheid in brengen.

 

Jouw verhaal is helemaal correct .

Dit is internet en telefonie via de KA op 9 oost , en via het casse grain principe joyn ook op 9 oost.

De andere lnb's zijn voor respectievelijk black ultra 23.5, en de philips SX1019 voor 28.

Als je 19 wilt hebben kan er nog een lnb met smalle nek langs. Hotbird gaat inderdaad niet lukken.

Voor de beugel heb ik een speciale constructie gemaakt, om deze stevig en recht aan de Ka tria te bevestigen.

Vandaar dat deze hoger zit dan normaal en de lnb's er onder hangen.

Als je goed kijkt zie he ook hoogteverschil tussen de lnb's.

Alle mogelijkheden zijn uitgetest en gemeten. De beugel welje universeel te gebruiken is, kan indien gewenst ook aan de onderzijde geplaatst worden. Zoals je ziet maken we dezelfde houders als visiosat , deze beugel is los leverbaar en kan ook op andere schotels gebruikt worden.

Het staat natuurlijk buiten kijf dat de signaal opbrengst minder is dan wanneer een lnb direct in het juiste brandpunt staat.

We kunnen dus niet garanderen dat deze opstelling in spanje ook zal werken voor 23.5.

Wel voor Joyne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd is satellite magazine min of meer spreekbuis van CD en staat de heer Visser niet bekend als objectief. Wat betreft verdere inhoud van het stuk zwaar overdreven en vergezocht.

Overigens wel grappig dat hier als argument wordt gebruikt dat het fta aanbod uit de stal van CD komt en de suggestie wordt gedaan dat Joyne een oneigenlijk iets doet. CD profileert zich al jaren met het aanbodvan anderen suggererend dat dit te zien is met behulp van een abbo bij hun. Ze hebben zelfs sw van ontvangers aangepast zodanig dat die ook bij fta zenders pas beeld geven als hun kaart erin zit.

Wat betreft vele honderden fta zenders op 13 E dit zijn hoofdzakelijk op de "arabische" wereld georrienteerde en verkoop zenders. Dus dat aanbod is voor de gemiddelde kijker weinig tot niet van belang

Kosten voor aanpassen schotel worden ook zwaar overdreven met een +/- €75 tot €100 houdt men ruimschoots geld over voor een ijsje. conclusie pr machine CD is in gang gezet.

Die hebben al meer geblokkeerd dan je denkt.

Ze zijn redelijk machtig en in het verleden zijn al veel tegenstanders kapot geprocedeert of vleugellam gemaakt door beslaglegging.

Voor de oudgedienden onder ons denk maar eens aan iemand uit Urk in de pace periode.

Het feit alleen al dat Joyne de moed heeft om dit op te zetten verdient respect.

Sprietje voor jou werk aan de winkel op dat andere forum om de mensen een correct verhaal te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat er nog weinig bekend is. Maar zover ik weet was dat bij de start van voorgangers CD niet anders. Dat het een bewuste keus lijkt is denk ik al afdoende onderbouwd.

Het argument dat er geen ervaring zou zijn gaat idd niet op. Integendeel er is wel degelijk uitgebreide ervaring aan boord weliswaar niet als tv sateliet provider maar op relevante deelvlakken wel degelijk.

Nu zegt ervaring als sateliet provider over pakket- en technische kennis ook niets zoals CD zelf regelmatig bewijst. Zie hier posts mbt onlangs toegevoegde als vb maar. Ook op andere vlakken is erop kennis en transparantie bij CD zoals bekend het nodige af te dingen. Ervaring lijkt dus geen juiste toetssteen.

Dus ach het is maar met welke bril je kijkt.

In het verleden diverse keren meetings gehad bij CD waar ik dan verwachte over tecnische zaken te kunnen spreken zoals bv de kanaal indeling op de transponders, zodat het voor zakelijke gebruikers goedkoper , efficienter en makkelijker zou zijn om van Sd naar HD over te gaan. Uiteindelijk ging het er alleen over hoe veel duurder het kon worden.

Hetzelfde geld natuurlijk ook voor particulieren welke opnames willen maken met een ontvanger . Dat was in sd op 12.515 geen probleem.

Nu is de kanaalindeling willekeurig op diverse transponders.

Ik denk dat Joyne met dit soort dingen ook rekening zal gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar schrijft:

"Sprietje voor jou werk aan de winkel op dat andere forum om de mensen een correct verhaal te vertellen."

Nou dat heb ik enkele uren nadat de redacteur van Satellite Magazine dit op dat forum heeft geplaatst al gedaan.
Het is inderdaad belachelijk om dat artikel te schrijven met de kop:
"Ontvangst Eutelsat 9B met Astra satellieten combineren kostbare en ingewikkelde zaak" en dat te bedenken dat je voor €7,- in Duitsland een "monoblock" koopt waarmee je de Astra 19,2 met de Eutelsat 9e kunt combineren op een schotel van 60cm te samen met een 2/1-diseqc-switch.
Maar dat zul je toch al wel gelezen hebben?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...