Ga naar inhoud


CanalDigitaal kijken in Zuid-Europa met kleinere schotelantenne mogelijk


Sprietje

Aanbevolen berichten

Weer bedankt voor jouw antwoord.

Als jij een verblijf van 5 maanden een vakantie noemt dan is de schotel inderdaad voor een vakantieopstelling bedoeld.

Dus na 5 maanden wordt die weer opgeborgen.

Het is nu helder, het wordt gewoon een Triax 64 met een Inverto Ultra.

Mocht blijken dat ik toch nog ruimte over heb dan een Triax 78, geeft altijd wat extra regenreserve.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de zomermaanden heb je niet veel regenreserve nodig. :D :D

Wel zeer afhankelijk van waar je zit:
 
 
aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tijdens een Gota Fria heb je geen ontvangst meer, zelfs niet met een schotel van 2 meter. Dan valt er in 2 uur tijd zo'n 270mm regen. Dat moet je een keer meegemaakt hebben om te weten wat het is. Dan kan het gebeuren dat hele grote polyester zwembaden uit de grond getild worden en door de straten drijft samen met de auto's.

 


 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij verblijven daar van eind oktober tot eind maart en ondanks dat ook in die periode niet veel regen valt is enige regenreserve wel handig.

Net als je in de avond een serie of film kijkt begint het te gieten en valt het beeld weg.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij verblijven daar van eind oktober tot eind maart en ondanks dat ook in die periode niet veel regen valt is enige regenreserve wel handig.

Net als je in de avond een serie of film kijkt begint het te gieten en valt het beeld weg.

Trump zou zeggen: Ït 's so unfair...".. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of de focal point in die calculator dichter uitkomt bij jullie feitelijk gekozen punt, dan de Paul Wade calculator!

Wil je anders de precieze hoogte en breedte van jullie schotel aangeven, en de exacte diepte van het midden van de schotel?

Dan kunnen wij de plaatjes maken vanuit Parabola6.

Edit: breedte en hoogte zie ik nu in je plaatje staan. Nog niet de diepte in het midden; dus NIET in het diepste punt van de schotel, zoals bij Paul Wade.)

 

Ik heb even de aangegeven hoogte en breedte in Parabola6 ingevuld, en toen een 1 of 2 millimeter mindere diepte dan 60,4 (diepste punt).

 

Dan komt er inderdaad een verdere brandpuntsafstand uit dan op jullie Paul Wade calculator-tekening staat, en dus een brandpuntsafstand vergelijkbaar met wat jullie (@commentaar) daadwerkelijk in de praktijk hanteren.

 

Het uitgangspunt van Paul Wade (vertex van de moeder precies aan onderzijde offsetschotel) geeft dus echt verkeerde resultaten.

 

QED.

 

MfG,

A33

aangepast door a33
  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1-we noemen de schotel voor de eis 65cm en de standaard uitvoering 68cm om geen problemen in de technische uitvoering en uitlevering te krijgen.

De schotelplaat en de feedstang zijn identiek, het verschil zit in de bevestiging en de mount.

 

 

Beste commentaar,

Is het mogelijk om een afbeelding van de bevestiging en de mount hier te plaatsen?

 

Gr. satkijker

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de aangegeven hoogte en breedte in Parabola6 ingevuld, en toen een 1 of 2 millimeter mindere diepte dan 60,4 (diepste punt).

 

Dan komt er inderdaad een verdere brandpuntsafstand uit dan op jullie Paul Wade calculator-tekening staat, en dus een brandpuntsafstand vergelijkbaar met wat jullie (@commentaar) daadwerkelijk in de praktijk hanteren.

 

Het uitgangspunt van Paul Wade (vertex van de moeder precies aan onderzijde offsetschotel) geeft dus echt verkeerde resultaten.

 

QED.

 

MfG,

A33

A33, ik was vandaag druk met internet voor 4 boorplatformen op de Noordzee en daarna de Roparun in Parijs.

 

Ik heb wel vandaag de parabola 6 alvast gedownload, en dat Russisch gaat misschien ook wel lukken

Spasiba, privjet kak della, mensjavoet jan.

 

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om even die berekening te maken want hiermee bevestig jij als buitenstaander dat wat ik in de praktijk met hoogfrequent metingen heb vastgesteld, ook in een rekenprogramma te bewijzen is.

De volgorde van wade en meten hebben ze in rusland dus al langer gedaan en hun software aangepast.

Ook nog bedankt voor het welkom heten op sat4all, ik zal waar ik de mogelijkheden en de tijd kan vinden trachten positief te ondersteunen.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum is geen twitter, dus snel reageren ("reaguren") hoeft hier niet. :)

 

Ik gebruik van Parabola6 eigenlijk alleen de schotelmaatberekeningen; de meeste getallen daarvan wijzen zich waarschijnlijk vanzelf.

Drie getallen linksonderin invullen, en je hebt alle schotelmaten.

 

Die frekwentiedingen in de calculator zeggen me niks.

 

Bij problemen met het Russisch kunnen we altijd @RimaNTSS hier op dit forum vragen, die is ermee opgegroeid...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Tuurlijk, ik kan helpen met de vertaling. Ik weet zelfs de man die dit programma (eigenlijk is hij niet Russisch Oekraïens) had gemaakt. Als bijvoorbeeld iemand vindt van enkele problemen met het programma of hebben een aantal ideeën hoe het te verbeteren, kan ik de boodschap doorgeven aan hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, als je 47 jaar onafgebroken hebt gewerkt moet dat toch kunnen....maar dat is OT

 

Opmerking sloeg op de regenbui.... (climate change?)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Verder kan met een draaibare laserpen zoals hier op dit forum al vaker gedemonstreerd is, de juiste kijkrichting bepaald worden. De lichtvlek moet de rand van de schotel overal mooi volgen.

 

Lijkt me inderdaad interessant te zien hoe dat op die EISS schotel uitpakt .

 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar,

Is het mogelijk om een afbeelding van de bevestiging en de mount hier te plaatsen?

 

Gr. satkijker

 

Afbeelding 1 is met de EISS 65cm

Afbeelding 2 is de standaard B&R 65cm

Afbeelding 3 is de B&R 65cm in automaat uitvoering voor Bente en Alden.

post-108154-0-62312200-1496750240_thumb.jpg

post-108154-0-22139800-1496750253_thumb.jpg

post-108154-0-60564700-1496750422_thumb.jpg

aangepast door commentaar
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...