Ga naar inhoud


Bredere banden


Daan

Aanbevolen berichten

Banden die breder zijn dan de ingenieurs optimaal achtten voor een auto is naast wat Psychosammy noemt vragen om aquaplaning en een al dan niet dodelijk ongeluk. Ik heb zelf een keer bredere onder een auto gezet in de hoop dan makkelijker door de 10 cm modder te komen waar ik een deel van het jaar mee te maken had. Ben me lam geschrokken tijdens een flinke bui waar je normaal probleemloos 80 tot 100 kon blijven rijden, gelukkig op een rustige snelweg met veel ruimte. Moest terug naar 65.

Makkelijker door de modder op de landweg kwam ik ook niet.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Banden die breder zijn dan de ingenieurs optimaal achtten voor een auto is naast wat Psychosammy noemt vragen om aquaplaning en een al dan niet dodelijk ongeluk.

Dat hoeft niet alleen door de breedte van de band te komen hoor.

Wij waren met vrienden een weekend weg en op de terugweg viel er een beetje sneeuw. De vrienden konden gewoon doorrijden en hadden nergens last van terwijl mijn auto met vrijwel nieuwe Dunlopp SP2 banden alle kanten op schoot en ik op de snelweg terug moest naar goed 60 Km per uur zodat vrachtauto's me nog in gingen halen.

Bij elke plas ging de auto er zo ongeveer overheen ipv. er doorheen. Daarna andere banden (zelfde maat) er onder laten zetten en het probleem was weg. Dus die halve cm bredere banden die doet het hem echt niet, het soort/kwaliteit van banden is veel belangrijker.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je banden koopt kijk dan of ze deze kenmerk hebben bij nat weer

, de grip op nat wegdek is A (Goed)

C  is al zeker niet meer goed bij nat wegdek ...voor mij althans 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bredere banden onder je auto zet doe je dat voor een verbetering van het rijcomfort en dat scheelt een heel end.
Natuurlijk moeten de banden op de auto afgestemd zijn en de rest van de noodzakelijke dingen ook zoals de vering en de remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet alleen door de breedte van de band te komen hoor.

Wij waren met vrienden een weekend weg en op de terugweg viel er een beetje sneeuw. De vrienden konden gewoon doorrijden en hadden nergens last van terwijl mijn auto met vrijwel nieuwe Dunlopp SP2 banden alle kanten op schoot en ik op de snelweg terug moest naar goed 60 Km per uur zodat vrachtauto's me nog in gingen halen.

Bij elke plas ging de auto er zo ongeveer overheen ipv. er doorheen. Daarna andere banden (zelfde maat) er onder laten zetten en het probleem was weg. Dus die halve cm bredere banden die doet het hem echt niet, het soort/kwaliteit van banden is veel belangrijker.

 

suc6

 

Gerrit

Dit zal ongetwijfeld kloppen wat je zegt over jouw banden en die van je vrienden, maar ik selecteer altijd de beste op veiligheid voor de omstandigheden en had dat met de bredere dus ook gedaan. Dat was hier dus niet het probleem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...