Ga naar inhoud


Wegwerpspullen


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ja vroeger (jaren 60) toen ging ik op mijn opgevoerde Honda C310S naar Rens en Rens in Hilversum, maar die tijden liggen helaas al ver achter me. In die tijd was er echt nog geen BB (de eerste gsm kwam pas in 1973) te koop laat staan een ander merk mobieltje :P .

1973? De eerste GSM specificatie werdt pas in 1987 uitgegeven... En het eerste "officiële" GSM gesprek, buiten een lab opstelling / test opzet, was in 1991 in Finland...

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Toen Schiphol nog mijn huiskamer was, was de Blackberry ook mijn steunen toeverlaat.

Ik ben geen plek op aarde tegengekomen waar het ding niet werkte, en overal had ik de mail ter beschikking.

 

Het was een perfecte reisgenoot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Firma met BlackBerry Enterprise Services achter je hebt, dan ga je pas beseffen hoe goed dat werkt. Vooral als je onderweg bent.

Bij alle firma´s waar ik tot nu toe gewerkt heb hadden we BB´s en ik ben het echt gaan waarderen.

Ook bij MBC Group hier hebben de meeste mensen een firma BB. Degenen die wat anders willen gebruiken, een iPhone of AnalDroid maar dan op eigen kosten.

 

Ik was een paar dagen geleden in het ziekenhuis in Duitsland (voor een kleine verwonding) en ik zag dat iedereen een BB bij zich had.

Vond ik wel grappig.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zeker op de afdeling Privé verzekerden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste mobiele telefoon

1973. Joel Engel, elektrotechnicus bij AT&T....

Mobiele telefoon ja, GSM nee... De eerste mobiele telefoons stonden mijlenver verwijderd van GSM technologie telefoons... Ik reageerde specifiek op het gebruik van de benaming GSM...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De eerste mobiele telefoon was een SRR296, was ook de eerste zender die ik in gebruik had.

 

http://www.telecomerfgoed.nl/telecomcanon/index.php/canon/9-niets-te-gek-om-los-te-lopen

 

http://www.radionics.demon.nl/Documentatie/Mobilofoons/Philips/Philips_SRR296_schema%27s.pdf

 

Met het toepassen van het duplex filter en aparte zend en luister frequenties kon je tegelijk spreken en luisteren.

 

De voorloper in 1949 was de SRR 192, waarmee met tussenkomst van een telefoniste gesprekken konden worden opgebouwd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel Psychosammie...wat was er dan niet goed aan die BlackBerries? Waarom waren jullie zo blij dat ze van die rotdingen op kosten van de baas verlost waren?

 

Ben ik echt benieuwd naar.

Is alweer een poosje geleden. We hebben net de S3 ingeleverd, ik heb nu een Samsung S7 Edge gekregen.

 

Wat was er mis: Te klein scherm, te klein onpraktisch toetsenbord, rete langzaam browsen volstrekt onmogelijk, ontbreken van bruikbare apps.

 

Het ding kon gewoon niet meer meekomen in het Android / iOs geweld. Veel collega's hadden een eigen telefoon en lieten de BB in de bureaulade. Er was inmiddels wel een beter model maar niemand wilde die hebben.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Schiphol nog mijn huiskamer was, was de Blackberry ook mijn steunen toeverlaat.

Ik ben geen plek op aarde tegengekomen waar het ding niet werkte, en overal had ik de mail ter beschikking.

 

Het was een perfecte reisgenoot.

Dan was jij die ene die er wel blij mee was :-)

Ik heb het ook over Schiphol.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is alweer een poosje geleden. We hebben net de S3 ingeleverd, ik heb nu een Samsung S7 Edge gekregen.

 

Wat was er mis: Te klein scherm, te klein onpraktisch toetsenbord, rete langzaam browsen volstrekt onmogelijk, ontbreken van bruikbare apps.

 

Het ding kon gewoon niet meer meekomen in het Android / iOs geweld. Veel collega's hadden een eigen telefoon en lieten de BB in de bureaulade. Er was inmiddels wel een beter model maar niemand wilde die hebben.

 

We hebben het over zakelijk gebruik. Een BlackBerry is geen speelgoed.

Alle Apps voor zakelijk gebruik draaien prima op OS7 en OS10

Zelfs WhatsApp. Dat op de OS 7 telefoons het beeldscherm klein is klopt, maar daar heb je dan een hardware keyboard voor.

Ik ben een fan van een hardware keyboard. Kan er veel sneller mee schrijven. Verder is mede door het kleine beeldscherm de accu-tijd beter dan iedere andere telefoon. Mijn Bold 9700 deed het bij normaal gebruik 4-5 dagen met één acculading.

En hij was lekker klein. Dat vond ik ook een voordeel.

Als je een BB niet met een Enterprise contract & server gebruikt dan vallen er veel voordelen weg.

Die OS10 BB´s doen niet onder voor de Androids uit de middenklasse.

 

Ik ga over een week of drie de keyONE halen. Ik verheug me er nu al op.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top spul hoor die BB's, het schijnt dat bepaalde Experten er niet overweg mee kunnen, wat mankeerde bij BB was goede marketing, verder zijn het spullen voor de zakelijke gebruikers.

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had een 9700, en in het vliegtuig zag je in de Business class vrijwel alleen BB's.

Beveiliging was optimaal, en wanneer je een probleem had in een ver land was de BB je eerste steun en toeverlaat.

Je draad met de buitenwereld is daar van levensbelang, de BB heeft mij nooit in de steek gelaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...