Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste commentaar

 

Geef me maar toestemming om als gast mee te mogen doen.

Een goede bekende Nederlandse schotelinstallateur van me hier niet ver vandaan die gevraagd is door Joyne om dealer te worden, komt toch niet op forums. Daar heeft hij helemaal geen zin in.

 

Kan je niet samenwerken? Als hij joyne dealer wordt en toegang krijgt, kan jij dan voor hem het forum gedeelte in handen nemen en veel Spanjaarden tevreden maken met je jarenlange ervaring en kennis.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sprietje is met pensioen, die doet andere dingen in Spanje. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste daletboy

 

11823H is een DVB-S, QPSK transponder met een fec van 3/4. Die ontvang je op een natte vinger.

Je zult je schotel gewoon veel beter uit moeten richten om ook Joyne goed te ontvangen want met een Triax 64 met een Inverto Black Ultra kun de de Joyne-zenders daar gewoon ontvangen, behalve met een flinke regenbui. Dan wordt het moeilijk om ze te vinden.

Maar weer een bewijs dat het signaal gewoon te zwak is. De gemiddelde gebruiker krijgt Joyne amper gevonden. Dat blijkt ook op andere forums.

Dus beste @commentaar, gooi het in de groep.

 

 

Sprietje, ik geloof dat je mening en raad nu wel doorgekomen is bij de mensen van Joyne. Laat die mensen nou hun gang gaan, die weten echt wel wat ze doen.

Als ik bij Johne de boel aan het inregelen zou zij zou me jouw mening over zaken behoorlijk op mijn nerves gaan.

 

De beste stuurlui staan aan wal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

die weten echt wel wat ze doen.

 

 

Dat hangt af van wat ze de komende dagen met ontvangstrapporten doen. Tot nu toe heb ik weinig tot geen verbeteringen geconstateerd qua ontvangst hier ter plaatste.

 

(En de NPO ondertiteling loopt nog steeds extreem achter.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend ruim een uur naar de zenders van Joyne gekeken en geen enkele korte onderbreking gezien. Dat was eerder ook al zo dus het kan goed werken. Vreemd is alleen wel dat eergisteravond het beeld wel vol korte onderbrekingen zat nadat het al zonder onderbrekingen was geweest.

Het is te hopen dat het nu zo blijft zoals vanochtend want dat is goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even geen metingen te doen met meetapparatuur maar als consument kijken naar de ontvangers;

 

Op een 43cm B&R met Inverto black ultra, dus in principe een lage gain en opbrengst:

 

Een Amiko 8260 met 89% signaal en kwaliteit van 60% op 11747 respectievelijk 65% op 12074. 

 

Rebox ontvanger  met 100% signaal en kwaliteit van 87% 11747 respectievelijk 92% op 12074 !!!

 

De Rebox dient wel software versie 3.02.64 te hebben om overweg te kunnen met de Conax cam.

 

 

 

post-108154-0-55243000-1501855238_thumb.jpg

post-108154-0-15474400-1501855247_thumb.jpg

post-108154-0-53237400-1501856028_thumb.jpg

post-108154-0-08745400-1501856037_thumb.jpg

post-108154-0-65218000-1501856063_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Heb hier vanmiddag met 3 verschillende ontvangers (Technisat Digit ISIO S2, Rebox RE-4220 en M7 sat 801) gekeken.

Schotel: 80 cm. met lnb's op 9.0 - 13.0 - 19.2 - 28.2.

Eerder melde ik al, dat de Technisat wel goed beeld geeft, maar met fouten (kwaliteitsbalk blijft geel). De Rebox geeft de hoogste kwaliteit 92/93%, de M7 zit er tussen in met 81/82%.

Met name 's-avonds last van af en toe korte onderbrekingen: heb toen alleen met de Technisat gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal mooie metingen maar die heb ik ook met mijn rotor en verschillende boxen .Beetje regen en ze vliegen er onmiddelijk uit.De andere transponders op 9E blijven gewoon beeld geven op dat moment.Wat ben je er dan mee : niks .Ze hebben gewoon goedkoop genomen en hopen er veel winst mee te maken.Klanten zullen het later wel spijtig vinden maar dan zijn kontrakten al lopende en ben je de pineut. Gelijk welke ontvanger je neemt , ze horen een voldoende sterk signaal aan te bieden dat bij regen ook goed blijft.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HG5812

Weet je wat jij eens moet doen?
Gewoon een tv met ingebouwde satellietontvanger nemen en dan eens testen.

Flink wat mensen hebben de laatste jaren tv's gekocht om eindelijk eens van die twee afstandsbedieningen af te zijn. Daar waren ze ook voor in de gelegenheid omdat de laatste jaren het steeds vaker voor kwam dat in nieuwe tv's gewoon standaard een satellietontvanger was ingebouwd of in ieder geval makkelijk voor zo'n model kiezen. Zeker de laatste tijd toen veel mensen een Ultra HD TV gekocht hebben zat er standaard een uhd-satellietontvanger in die los amper waren te kopen.

Vaak is de conclusie geweest dat een losse satellietontvanger beter presteerde dan een tv met ingebouwde satellietontvanger.
Het lijkt me dan ook zeker noodzakelijk ook eens een ontvangsttest te doen met een tv toestel. Ook die mensen willen met een abonnement van Joyne gewoon ontvangst hebben, niet alleen mensen met een Rebox ontvanger.

Maar ook bellejt zegt het weer, ontvangst zegt niet alles, kijk ook eens hoeveel regenreserve er is.
Ik heb hier in Zuid-Spanje ook prima ontvangst met een Triax 64 die perfect is uitgericht, eigenlijk te goed want de meeste mensen zullen hem minder perfect hebben staan maar ik zie gewoon dat de regenreserve veel te weinig is.
Het jammere (sorry, het fijne bedoel ik) is dat het hier bijna niet regent en ik misschien nog heel lang moet wachten op een echte bui regen maar dat ligt zeker ook aan de tijd van het jaar.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard moeten de zenders van Joyne op 9 E plug-and-play in te stellen zijn met een 64 cm schotel, een gemiddelde lnb en een tuner van gemiddelde kwaliteit. Dat was immers de bedoeling toch, gezien de geadverteerde footprint?

 

Echter, tot nu toe lijkt het eerder op een potje dx-en.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo.

Heb hier vanmiddag met 3 verschillende ontvangers (Technisat Digit ISIO S2, Rebox RE-4220 en M7 sat 801) gekeken.

Schotel: 80 cm. met lnb's op 9.0 - 13.0 - 19.2 - 28.2.

Eerder melde ik al, dat de Technisat wel goed beeld geeft, maar met fouten (kwaliteitsbalk blijft geel). De Rebox geeft de hoogste kwaliteit 92/93%, de M7 zit er tussen in met 81/82%.

Met name 's-avonds last van af en toe korte onderbrekingen: heb toen alleen met de Technisat gekeken.[/quote

 

Mijn constatering is hetzelfde en Technisat was op de hoogte gesteld van dit probleem.

Je moet in ieder geval even de laatste software downloaden, dat kan je doen via de Astra 23 Ota of via de technisat site.

Ik heb de softwareversie al ip onze site gezet.

Met de nieuwe software is het een stuk beter.

Technisat monitoord op dit moment het signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...