Ga naar inhoud


Opnemen commerciële zenders werkt niet meer


Kareltjevdh

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

 

Mijn buurvrouw heeft een m7 Sat801 ontvanger met daaraan via de scartaansluiting een harddisk recorder Sony RDR-HX825 gekoppeld. Sinds een paar weken kan ze de commerciële zenders zoals rtl4 sbs6 etc niet meer opnemen. De npo zenders en bijvoorbeeld bvn gaat zonder problemen. Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?  Mijn vermoeden is dat canal digitaal iets van een kopieer beveiliging voor de commerciële  zenders heeft aangezet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat is er te zien?

Vervormd beeld, zwart beeld, geluid weg?

 

Het enige wat ik mij kan bedenken bij het niet meer werken is dat het verkeerde beeldformaat aan de analoge scart aansluiting wordt aangeboden, dus geen 625 lijnen maar een hd formaat.

 

Een andere mogelijkheid is dat RTL en SBS Macrovision hebben ingeschakeld om opnemen te blokkeren.

Canaldigitaal is waarschijnlijk niet degene die de opname mogelijkheid blokkeert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een dvd recorder gehad, en bij een macrovision beveiliging, kwam er een slotje op, en een foutmelding. Die begon gewoonweg niet op te nemen.

Probeer die scart eens aan te sluiten aan een andere bron, een tv met een scart bvb, en kijk welk beeld je hebt.

Ik weet niet, of ze bvb de mogelijkheid hebben, om bij bepaalde zenders, het beeld via scart weg te nemen op vraag van die zenders?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou wat ook zou kunnen is dat je de dvd rec op composiet ingang moet zetten  En sat box uitgang ook,ipv rgb  component of s-vhs dan zou ie het misschien wel doen want als ze bij een rgb uitzenden en bij de ander niet zou zoiets kunnen

aangepast door piet44x
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...