Ga naar inhoud


Vanavond: ‘Nederland helpt Sint-Maarten’


D-box

Aanbevolen berichten

Vanavond is er het programma  ‘Nederland helpt Sint-Maarten’ ;

De bedoeling hiervan is om geld binnen halen voor de wederopbouw van dit eiland en om de mensen van voedsel, water en medicijnen te voorzien.

 

Maar nu komt mijn vraag: Er wordt gevraagd geld te storten op Giro 5125; hoe kan men dat doen?

Ik zit bij de ING en ik kan onmogelijk geld storten op een oud Girorekeningnummer; met Internetbankieren wordt alleen om een IBAN-nummer gevraagd, ook met mijn overschrijvingskaarten MOET ik een IBAN-nummer invoeren.

 

Toch is het vele mensen wel gelukt om geld op dat Girorekeningnummer te storten.

Hoe doe ik dat?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan natuurlijk ook je bank erven bellen als je iets wilt overmaken wat natuurlijk goed is voor de mensen daar die alles kwijt zijn.

Alleen moet ik er zelf tot op heden altijd aan denken waar het geld voor Haïti is gebleven en de hulp die toegezegd werd.

 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, bedankt voor jullie info!

 

Maar het moet toch makkelijker kunnen?

Vanavond is die uitzending en honderden mensen willen geld overmaken op Giro 5125, het kan toch niet zo zijn dat ze allemaal dat lange IBAN-nummer gaan invullen?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator
Op 15-9-2017 om 13:18 zei catw:

Alleen moet ik er zelf tot op heden altijd aan denken waar het geld voor Haïti is gebleven en de hulp die toegezegd werd.

 

Daar is van geleerd want nu wordt er geen geld gestuurd maar goederen voor de noodhulp.

 

37 minuten geleden zei edbe:

van mij geen cent

 

En wat als jij dakloos wordt door een (natuur)ramp?  Dan moet je ook hulp weigeren als je zo principieel bent.

 

Het rode Kruis is altijd helder over hun financiën. Je kan altijd de gegevens opvragen mocht je het niet vertrouwen.

Zo is van het begin van de actie aangegeven dat 10% naar de organisatie gaat voor o.a bekendmaking en vervoer.

Dus 90% gaat direct naar de (nood)hulp.

 

En ook in Nederland zelf doet het rode kruis veel meer dan zichtbaar is.

Kijk maar naar de opvang van vluchtelingen, naar de noodopvang van mensen die uit hun huis/flat moeten door bijv een brand. Of bij festivals zodat de bezoekers altijd hulp krijgen bij een ongeluk(je).

En wat dacht je van zelfredzaamheid. Daarin worden ouderen voorgelicht en geholpen om hun huis "valproof" te maken.

Dan staan de vrijwilligers van het rode kruis meteen klaar.

Enkele dingen die IN Nederland geregeld zijn: NHT, bevolkingszorg, evenementenhulp, zelfredzaamheid,EHBO cursussen en noem maar op. En dat kost geld en die komen hoofdzakelijk uit donaties.

Als iedereen geen geld geeft dan houdt het voor het rode kruis ook op.

  • Bedankt 1

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Matchless

 

Wat ben jij goed!

Ik ben ook een fan van het Rode Kruis.

 

Wat ik echter niet begrijp is hoe mensen snel geld overmaken naar een ouderwets gironummer, ik zit bij de ING (voormalig Postbank), ik kan alleen maar geld overmaken als ik een ellendig lang IBAN-nummer invoer.

 

Ik kreeg van de week een acceptgiro van het Rode Kruis, die heb ik gewoon ondertekend en een bedrag ingevuld.

 

Ik snap gewoon niet dat je zo'n lang IBAN-nummer moet invoeren als je snel geld wilt overmaken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Matchless:

 

Daar is van geleerd want nu wordt er geen geld gestuurd maar goederen voor de noodhulp.

 

 

En wat als jij dakloos wordt door een (natuur)ramp?  Dan moet je ook hulp weigeren als je zo principieel bent.

 

Het rode Kruis is altijd helder over hun financiën. Je kan altijd de gegevens opvragen mocht je het niet vertrouwen.

Zo is van het begin van de actie aangegeven dat 10% naar de organisatie gaat voor o.a bekendmaking en vervoer.

Dus 90% gaat direct naar de (nood)hulp.

 

En ook in Nederland zelf doet het rode kruis veel meer dan zichtbaar is.

Kijk maar naar de opvang van vluchtelingen, naar de noodopvang van mensen die uit hun huis/flat moeten door bijv een brand. Of bij festivals zodat de bezoekers altijd hulp krijgen bij een ongeluk(je).

En wat dacht je van zelfredzaamheid. Daarin worden ouderen voorgelicht en geholpen om hun huis "valproof" te maken.

Dan staan de vrijwilligers van het rode kruis meteen klaar.

Enkele dingen die IN Nederland geregeld zijn: NHT, bevolkingszorg, evenementenhulp, zelfredzaamheid,EHBO cursussen en noem maar op. En dat kost geld en die komen hoofdzakelijk uit donaties.

Als iedereen geen geld geeft dan houdt het voor het rode kruis ook op.

 

 en jij gelooft dat...geldt komt nooit 100% aan waar het hard nodig is.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi edbe

Ik stort gewoon een tientje op het Rode Kruis,

Laat er dan vijf euro overblijven die dan wel naar het goede doel gaan, dan is dat ook prima.

 

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik was jarenlang lid van het Foster Parents Plan totdat mijn Vader Zaliger mij vertelde dat al die directeuren in dure Mercedesen reden; toen heb ik het Foster Parents Plan opgezegd.

 

Nja, ik stort nu mijn bijdragen gewoon op de rekening van het Rode Kruis; laat de helft van mijn stortingen daar aankomen, ben ik wel tevreden.

 

Maar nogmaals, ik snap wat je bedoelt @edbe, er was ook indertijd een dictator in een of ander Afrikaans land, (hij heette Bokassa volgens mij) en die liet een gouden dak op zijn villa plaatsen van het geld dat hij ontving van onze inzamelings-acties.

 

Maarja, wat ik bedoel: hoe kan je snel geld inzamelen tbv het Rode Kruis als je een oud giro-nummer hebt?

Dan moet je dus een ellendig lang IBAN-nummer invoeren.

Ik doe dan toch iets verkeerd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we binnenkort ook geld inzamelen voor Noord-Korea als mister Trump dat land met de grond gelijkmaakt?

 

Zal wel niet, nogal hypocriet. Om die reden geef ik geen rooie cent aan welke inzamelingsaktie dan ook.

 

Er wordt met meerdere maten gemeten, afgezien van het feit dat er inderdaad het nodige aan overhead wordt gespendeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dan zelf een inzameling kunnen starten. Maar ik zie je dat nog niet doen. Lekker makkelijk om anderen dan maar hypocriet te noemen. Wees dan eerlijk en zeg gewoon dat je te krenterig bent. 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het niet om Psychosammie. Het is met twee maten meten dat er wel akties op touw worden gezet bij natuurrampen of voor ziektes, maar bij oorlogen met veel meer menselijk leed komen  die organisaties nooit in aktie. Is er ooit geld ingezameld voor burgerslachtoffers in Vietnam, Congo, Oeganda, Afghanistan, Irak, Lybie, Somalie, Yemen of Syrie? Nooit. Dan ga je anders tegen inzamelingsakties aankijken, heeft niets met krenterigheid te maken, maar met het in alle vrijheid uiten van een mening.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volste vertrouwen in het Rode Kruis.

Mijn familie en ik hebben wat geld overgemaakt. Die mensen hebben het heel hard nodig.

Rotte peren zitten er altijd tussen de inzamelaars. Maar om ze allemaal over één kam te scheren vind ik niet in orde.

Een vereniging als het Rode Kruis heeft ook zijn kosten.

Het invullen van de IBAN is voor mij een centje van een fluit. Ik doe dat online en kut&peest dat rats fats zo in het IBAN veld. Dan kun je ook geen fouten maken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...