Ga naar inhoud


Classic FM doorgifte via DAB+ gestopt.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het werd in een ander onderwerp al ter sprake gebracht, vanochtend was het stil in de auto.

Dit is er op hun website over te vinden.

DAB+

Classic FM heeft een nieuwe eigenaar. Na het bestuderen van de cijfers en lang wikken en wegen heeft de nieuwe eigenaar de conclusie getrokken dat DAB+ een te klein aandeel van onze luisteraars bedient. Om de continuïteit van de zender te waarborgen is daarom besloten om vooralsnog niet langer te investeren in een DAB+frequentie. Dat vinden we uiteraard een erg vervelende keuze, vooral voor de groep luisteraars die wel van onze uitzendingen via DAB+ gebruik maakte en daar mogelijk zelfs apparatuur voor heeft aangeschaft. We zijn ons ervan bewust dat het weliswaar om een relatief kleine groep gaat, maar dat het in absolute zin toch veel luisteraars treft. We hopen al die luisteraars in de toekomst weer te mogen begroeten via alle andere kanalen waarop wij gewoon blijven uitzenden.

 

Ik zal het missen, radio luister ik vooral in de auto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


naar aanleiding daarvan, is het misschien een idee om enkele alternatieven voor je te zoeken

 

MDR Klassik DAB+-Frequenzen Sachsen: Kanal 9A (202,928 MHz)
Sachsen-Anhalt: Kanal 6B (183,648 MHz)
Thüringen: Kanal 8B (197,648 MHz)

 

WDR 3 DAB+-Frequenzen 11D Radio für NRW (D__00236)

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_DAB-Sender_in_Deutschland

 

is zo'n soort lijst er ook voor Nederland ?

neen of een beetje

https://klassieke-muziek-online-radio.startpagina.nl/  

en

http://digitalradio.nl/radiostations

 

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html

klik daar op de kaart voor het zenderoverzicht

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+, waar ik een voorstander van ben en misschien een beetje fan, raakt steeds meer themazenders kwijt en begint net als op FM een eenheidsworst te worden met op elke zender dezelfde muziek.

De lol van DAB+ gaat er nu wel heel snel vanaf nu ook Classic FM is verdwenen vanwege de beperkte achterhaalde visie van de nieuwe directie aldaar.

FM was al niet meer naar te luisteren wanneer je DAB+ gewend bent en alleen nog voor mensen in de lucht is die niet zo goed tegen vooruitgang kunnen, vastgerot zitten in een beperkte luchtbel wat zij " hun leven" noemen, zichzelf niet meer durven ontwikkelen of open staan voor vernieuwing en met angst en beven simpelweg wachten op de dood.

Wat mij betreft was de stekker 5 jaar geleden al uit FM getrokken en omgebouwd naar DAB+ en zodoende miljarden euro's gemeenschapsgeld aan andere doeleinden gebruikt....of misbruikt zoals zij dat in het kabinet graag doen.

 

Maar nu er steeds meer themazenders wegvallen lijkt het er op dat DAB+ gaat falen omdat het niet interessant genoeg is om te investeren in dergelijke apparatuur.

Want, wat is dan de meerwaarde als FM exact hetzelfde aanbied als DAB+?

Juist omdat DAB+ een grotere diversitijd aan radiostations kan aanbieden is DAB+ zo interessant en niet zozeer de kwaliteit omdat daar het gros van de mensen doof voor zijn.

 

Nu de omroepen vervloekt zijn tot dubbele kosten voor de distributie is het voor veel kleine omroepen niet meer rendabel om DAB+ in stand te houden. ..hoewel deze omroepen ook kunnen kiezen om FM vaarwel te zeggen en zo ook Classic FM, waar het topic over gaat.

FM gaat toch wel uitgeschakeld worden en mag gezegd worden dat ook de nieuwe directie van Classic FM een verkeerde visie heeft en duidelijk niet op haar plaats zit.

Ik las " na lang wikken en wegen" ?? Eh, hallo? FM gaat dood en dan toch maar meegaan het graf in en wachten tot de meute gedwongen word om naar DAB+ te gaan?

De luisteraars van Classic FM zijn capabel genoeg om een DAB+ radio aan te schaffen en die enkele puber die misschien wellicht heel toevallig zal luisteren naar klassieke muziek, zal dat zeker niet op de FM doen.  ... al zal de directie een soort van 'wishfull thinking' momentje hebben gehad bij haar beslissing en bang was die ene hoogopgeleide beschaafde puber te verliezen.

Wat een lachertje zeg, wat denken zij niet bij Classic FM.. :D

 

Enfin, Conclusie: Radio luisteren in het algemeen is steeds minder interessant aan het worden door deze ontwikkelingen.

Veel kwalitatieve zenders stoppen uit economische redenen en wat er over blijft zijn zenders voor pubers zonder enige vorm van smaak en geld om te kunnen voldoen aan de opdrachten van de adverteerders.

De muziek is slechts een brei van afgevlakte klanken, zonder inhoud en worden de zenders volgetrapt met hersenspoelreclame en zogenoemde DJ's nog meer lege ruimte vullen met oeverloos gepraat en flauwe grappen.

Onderhand hoor je nog maar 3 muziekstukken per uur, met als uitschieter een vierde nummer vanwege het toiletbezoek van de DJ om maar zoveel mogelijk op kosten te besparen die het ten gehore brengen van muziek met zich meebrengt.

Ik weet het niet, maar volgens mij wat het fenomeen ' radio'  daar voor bedacht.

 

Dan heb ik het nog niet gehad over de reclame-vervuiling.

 

Leuk vooruitzicht voor de toekomst:  200 radiozenders op DAB+ met muziek uit 1960 wat inmiddels rechtenvrij is en waar dus niets voor betaald hoeft te worden, zenders met oeverloos gepraat, oneindige reclame en af en toe overbodige verkeersinformatie omdat iedereen wel een smartphone heeft of een routeplanner die deze informatie real-time aanbied.

Heerlijk, op 200 zenders justin bieber, waarvan ik de naam niet eens met een hoofdletter wil schrijven, want, niet belangrijk en geen toekomst.

Aah, het gaat steeds plezieriger worden in de ether met lui die zichzelf graag horen praten al grappen makend met materie uit 1990.

 

Ik geef het fenomeen radio nog 2 jaar, net als live tv overigens, en dan is het einde oefening tenzij de omroepen op eigen initiatief de stekker uit FM durven trekken, omdat zij zichzelf, al vasthoudend aan bejaarde uitzendnormen en angst voor de toekomst zichzelf en andere de afgrond in helpen.

Nu krijgen de tegenstanders van de vooruitgang toch hun zin, al zal FM evengoed doodbloeden en DAB+ het graf in meeekken, maar dat deert hen niet.

Zij zien slechts de overwinning en kunnen de borstkloppers eindelijk doen wat ze het liefste doen....op hun borst kloppen en tegen de spiegel zeggen dat zij een gweldig persoon zien, terwijl de rest van de wereld wel doorgaat met leven en al lang DAB+++ hebben uitgevonden die wel aanslaat.

..en de borstkloppers maar blijven kloppen..

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei drz:

 alleen nog voor mensen in de lucht is die niet zo goed tegen vooruitgang kunnen, vastgerot zitten in een beperkte luchtbel wat zij " hun leven" noemen, zichzelf niet meer durven ontwikkelen of open staan voor vernieuwing en met angst en beven simpelweg wachten op de dood.

 

Heerlijk, op 200 zenders justin bieber, waarvan ik de naam niet eens met een hoofdletter wil schrijven, want, niet belangrijk en geen toekomst.

 

.

 

 

 

 

 

Twee zinnen uit je uitgebreid citaat die je eigen mening volledig tegenspreken. De fans van Justin Bieber (met hoofdletter) zijn de fans van nu, dus de toekomst. als je wil meegaan in de toekomst dan moet je ook met de muziek meegaan. Klassiek beluisteren is muziek van alle tijden met een heel beperkt publiek, misschien heeft die Bieber wel meer fans dan die van klassieke muziek?

Nu ja DAB+ wordt misschien niet wat men er van verwacht en daarom blijf ik nog even in mijn bevende bol, morgen komt er misschien (zeker)  wat beters op de markt. Ik heb één les uit het verleden geleerd, spring nooit als eerste op iets nieuws, degenen die afwachten zijn misschien de winnaars in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je echt dat justin bieber (zonder hoofdletters) toekomst heeft? Volgens mij hebben de pubers alweer een nieuw idool, dus ik denk dat ik wel redelijk goed ingeschat heb dat deze artiest geen lang leven heeft met zijn carriere. erigens nog enige meerwaarde heeft

..maar jij dacht dat ik het over de toekomst van de hedendaagse pubers had? Eh, die hebben logischerwijze zeker wel de toekomst lijkt mij, het is alleen de vraag in hoeverre zij zich ontwikkelen.

Overigens ben ik daar niet negatief over want mijn ouders dacten dat de jeugd in hun tijd voor galg en rad opgroeiden (in mijn geval absoluut) ;) en de ouders van onze ouders...enz enz..

 

Of DAB+ de toekomst heeft is maar de vraag. Feit is dat FM geen lang leven meer is beschoren.. Dat was voor een paar decennia leuk, maar de tijden veranderen dus kan FM net als AM destijds, die overigens een kleine meerwaarde heeft ten opzichte van FM vanwege de reikwijdte, opgedoekt worden.

aangepast door drz
typo

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vader Abraham had ook veel supporters en niet enkel via de Radio van destijds.

 

De discussie over het wegvallen van Classic FM op Radio is, lijkt mij door een samenloop van omstandigheden ontstaan, een die niet aan het technische aspect van DAB+ of FM gerelateerd kan worden.

Het is puur een kosten overweging.

 

Vader Abraham kraakte ook op de FM kofferradio van Mien Dobbelsteen. Daar is zijn faam niet minder door. ;)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@drz

Man, wat een hoop woorden om precies hetzelfde te zeggen als wat ik al de hele tijd in 1 zin doe. DAB: Te laat, te duur, een doodgeboren kindje. Zie mijn andere topics.

 

Maar voor de rest praat je behoorlijk poep

Op 11/12/2017 om 09:58 zei drz:

FM was al niet meer naar te luisteren wanneer je DAB+ gewend bent en alleen nog voor mensen in de lucht is die niet zo goed tegen vooruitgang kunnen, vastgerot zitten in een beperkte luchtbel wat zij " hun leven" noemen, zichzelf niet meer durven ontwikkelen of open staan voor vernieuwing en met angst en beven simpelweg wachten op de dood.

Wat mij betreft was de stekker 5 jaar geleden al uit FM getrokken en omgebouwd naar DAB+ en zodoende miljarden euro's gemeenschapsgeld aan andere doeleinden gebruikt....of misbruikt zoals zij dat in het kabinet graag doen.

 

Jou beeld van vooruitgang is niet mijn beeld van vooruitgang. Jij vindt het vooruitgang en vernieuwing maar dan ben je net D66. De vraag is: waar zit de verbetering? Vernieuwing boeit niet! En dan ga ik niet eens in op dat onzinnige gedreutel in de daaropvolgende zinnen.

 

Voor de rest zullen velen met mij blij zijn dat jij het niet voor het zeggen hebt!

 

FM gaat dood? Dat valt nog maar te bezien. Als het publiek geen belangstelling heeft voor DAB is er vanzelf geen belangstelling voor het kopen van DAB frequenties. Gaat de FM stekker er toch uit dan heb ik voldoende aan 30.000 internet zenders.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb tegenwoordig zowel fm als dab in de wagen maar ik merk het onmiddellijk wanneer er van dab naar fm geschakeld wordt.

We voeren hier een beetje dezelfde discussie als indertijd de LP en de dvd.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, volgens de industrie zijn er in 2016 3,2 miljoen vinyl platen verkocht.(ongeveer 11% van de markt voor fysieke informatiedragers)

Het aantal verkochte CD's daalde iets.

 

De omzet uit streaming (digitaal) steeg behoorlijk en is ondertussen gelijk aan de totale omzet van CD en vinyl samen.

http://www.nvpi.nl/marktinformatie

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-11-2017 om 13:34 zei Psychosammie:

@drz

Man, wat een hoop woorden om precies hetzelfde te zeggen als wat ik al de hele tijd in 1 zin doe. DAB: Te laat, te duur, een doodgeboren kindje. Zie mijn andere topics.

 

Maar voor de rest praat je behoorlijk poep

 

Jou beeld van vooruitgang is niet mijn beeld van vooruitgang. Jij vindt het vooruitgang en vernieuwing maar dan ben je net D66. De vraag is: waar zit de verbetering? Vernieuwing boeit niet! En dan ga ik niet eens in op dat onzinnige gedreutel in de daaropvolgende zinnen.

 

Voor de rest zullen velen met mij blij zijn dat jij het niet voor het zeggen hebt!

 

FM gaat dood? Dat valt nog maar te bezien. Als het publiek geen belangstelling heeft voor DAB is er vanzelf geen belangstelling voor het kopen van DAB frequenties. Gaat de FM stekker er toch uit dan heb ik voldoende aan 30.000 internet zenders.

Tjonge, gaan we die kant op in de discussie..

Wil je serieus dat ik hier nog op in ga en tegen jou moet zeggen dat alles wat enigszinds intelligent klinkt in jouw oren als poep klinkt?

 

Waarom is jouw beeld van de vooruitgang juist en dat van mij niet? Dit klinkt al Jomande perikelen met een vleugje Fascisme. (zoek eerst even op wat het betekent voordat je wat gaat zeggen)

 

FM gaat dood, want, oud, kwalitatief niet meer van deze tijd en een draak van een uitzendnorm in deze tijd.

DAB+ is simpelweg de toekomst en ook al gaat DAB+ dezelfde eenheidsworst als FM worden qua aanbod, het gaat de norm worden.

200 zenders met dezelfde muziek, dezelfde praatzieke DJ's met bejaarde grappen en dezelfde commercials.

Want, teveel domme mensen die bepalen wat er moet gaan gebeuren en met te weinig verstand van zaken. Psycho, je doet je naam eer aan. :D

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ClassicFM is om een andere reden gestopt. Radio 4 en de klassieke FM zenders in het buitenland hebben ook last van een beperkte belangstelling.

De muziek wordt slecht begrepen en in ons onderwijs staat muziek amper op het lesrooster. Dat is in sommige andere Europese landen wel anders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...