Ga naar inhoud


TV Vlaanderen test via DVB-T2


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei cookie monster:

Op mijn bankrekening wordt alvast +/- 10€ per maand niet overgeschreven !!

weer typisch Belgisch koeterwaals

ieder ander Nederlands sprekend mens zou hebben geschreven:

ik ga geen +/- 10€ per maand betalen (of overschrijven op hun bankrekening)

 

die Belgen

obelix.jpg

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden zei bartjep:

 

 

Die zenders die in het pakket zitten kan iedereen ontvangen , zitten in de 2 nordkring muxen van TVV .

Ah dat wist ik niet, dus alleen richten op de dichtstbijzijnde antenne, hier is dat Oostvleteren. Natuurlijk voor RTBF 1-2 en 3 wordt dat voor sommigen toch moeilijker, volgens Totaal TV worden deze zenders alleen in DVB-T doorgegeven en daarvoor moet je wel degelijk in een ontvangstgebied van deze zenders zitten, of is deze informatie van Totaal TV onjuist? (gebeurd nog).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrt zenders en de zenders die tvv zal aanbieden moet je inderdaad op de dichts bij zijnde mast richten . De rtbf zenders , is hier geen probleem op 35 km van luik met versterkte binnen antenne , voor u zal dit wat anders zijn , misschien met een hark en mast versterker dat je ze toch kunt nemen .

 

Je moet voor dvb-t(2) inderdaad in het ontvangst gebied zitten van een mast van nordkring om de tvv en vrt muxen te kunnen ontvangen. het beste iseen buiten antenne , ook als je kort bij zit . Ik zit op 5 km van genk , en ook ik moet de  antenne kort bij een raam zetten , anders valt de ontvangst ook wel een beetje tegen ( hoog thermisch glas , goed geïsoleerde muren , welfsels met veel metaal in .....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RTBF zenders vallen best mee hoor, heb binnenantenne met versterker gericht op Doornik en dat is ook ongeveer 35 km en 92 % signaal. Met de de achterkant neem ik nu Egem, zou dan Oostvleteren moeten worden, hier ook maar een 8 tal km vandaan. Plannen zijn er nog niet direct want mijn drie jaar oude LG tv kan niet overweg met DVB-T2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je tv kan een jaar oud zijn, maar toch niet geschikt zijn voor DVB-T2.

Welke tv heb je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alphasat ,

Je kan dan nog altijd een kastje van Antenne TV Vlaanderen kopen ;)

Of een geschikte nieuwe TV kopen of een 2dehands op de kop tikken :)

 

Op ‎8‎/‎12‎/‎2017 om 09:05 zei Tonskidutch:

weer typisch Belgisch koeterwaals

ieder ander Nederlands sprekend mens zou hebben geschreven:

ik ga geen +/- 10€ per maand betalen (of overschrijven op hun bankrekening)

 

die Belgen

Daar ik geen Antenne TV abonnement neem , bespaar ik +/- 10€ per maand :) , nah :P

 

  

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is de ci module (ziet behalve het kleur en tekst identiek hetzelfde eruit als die via satelliet) ontvangen. Helaas kan ik het maar volgend weekend testen.

ik ben nu in een plaats, waar het dvb-t2 signaal ontoereikend is. Ben zo goed als in Frankrijk.

Wel merkwaardig, dat ze dit abonnement niet kunnen zetten bij mijn vakantie tv abonnement.

En zou het in feite niet met een OTA update mogelijk zijn, om de sat module compatibel te maken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, introductie jaar 2011, ik denk dat je verleden jaar een van de laatste toestellen uit de voorraad hebt gekocht.

 

Helaas ondersteunt dit toestel alleen DVB-T

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei ceesv:

Tja, introductie jaar 2011, ik denk dat je verleden jaar een van de laatste toestellen uit de voorraad hebt gekocht.

 

Helaas ondersteunt dit toestel alleen DVB-T

 

 

Oke, die is fijn.

Dan zal ik maar kijken naar de Fransen via TNT zeker ;-)

Trouwens daar ook een perfect beeld; zonder extra te moeten betalen !

Thx

alphasat

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei astro iris:

Die heb ik hier ook ZW Vlaanderen en dan heb je ook de drie RTBF's?

Inderdaad de drie RTBF's vanuit Wavere en BX1 vanuit Brussel.

De RTBF's zou jij vanuit Doornik moeten kunnen ontvangen.

Maar de antenne zal verticaal moeten staan dacht ik.

 

 

aangepast door Alphasat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...