Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Gene 1225:

IK heb de hier aangehaalde gegevens  even doorgemaild naar de VRT, maar hun antwoord is -uiteraard- een nietszeggend voorgekauwd stuk proza.

Dan toch maar gaan klagen bij de bevoegde minister. Die kan je hier vinden: kabinet.gatz@vlaanderen.be

En nu allen daarheen... 

Ook email gestuurd naar bevoegde minister, heb al bevestiging gekregen van ontvangst, benieuwd of ze gaan reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een probleem opgedoken in de berichtgeving van VRT  1 miljoen euro jaarlijkse kost ?   Daar mag volgens mij een nulletje af.

Als het echt zo was , dan zouden de zwarte beelden van teletenne  geen zo'n lange periode duren  . april 2014 uit de ether gehaald . (zwart beeld op het signaal )

 

december 2014  interpellatie    over het uitzenden van zwarte beelden .   Als dit echt zoveel kost betekent dit dat er zowat 700.000 euro in rook zou opgegaan zijn.

Michael van Peel heeft het gezegd  , follow the money  , en je weet meteen of de berichtgeving klopt.    Ja  het energieverbruik is daarbij maar dat is slechts een deel.

Uiteindelijk kost uitbesteden aan een derde (in dit geval Norkring )  altijd meer (als je alles nadien bij mekaar telt )  dan in eigen beheer.  Als  het mij vraagt maakt Norking winst met overheidsgeld  wat echt toch wel liberaal is.   Zoals onze  overheids-gebouwen werden verkocht ( Sale en lease-back ) aan de privé  en dan terug-gehuurd door de overheid. 

 

Dit laatste zou betekenen dat Antennne TV  de volledige kosten van Norkring zal moeten dekken en iedereen die " follow the money "  principe volgt, weet dat dit het einde van Antenne TV betekent.  (Tv vlaanderen heeft nu al geen overschot )

 

hereberie1234

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎-‎5‎-‎2018 om 09:16 zei ceesv:

De NPO moet het programma verplicht FTA aanbieden.

Waarom zou een een andere aanbieder dan geld uitgeven en daarvoor capaciteit opofferen om die programma's op hun netwerk uit te zenden?

Dat is hetzelfde alsof Canaldigitaal BBC zenders op hun transponder fta zou aanbieden.

 

De situatie in Nederland is niet dezelfde als die in België.

 

Dat FTA uitzenden geldt alleen ALS ze op DVB-T(2) uitzenden, als ze dat niet doen kun je ze moeilijk verplichten. De grote vraag is wil de NPO dit onder eigen beheer houden en er jaarlijks 1 miljoen aan uitgeven (even voor het gemak) terwijl ze ook hetzelfde spelletje kunnen spelen als de VRT.  Ze weten dat KPN geen haalbaar pakket heeft zonder de NPO dus wat houd ze tegen om Psssst KPN willen jullie onze zenders, geef ons 100.000 euro per jaar en jullie mogen onze kanalen uitzenden via Digitenne (FTA of niet)

 

Snap je 'm nu ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, waarom zou de KPN 100.000 willen uitgeven voor iets wat ze voor niets krijgen.

In de omroepwet is vastgelegd dat de DVB-T(2) uitzendingen FTA dienen te zijn.

 

Voor de kijker is het verder niet interessant wie de zender betaalt, in alle gevallen is het FTA.

 

Je kan hier de Nederlandse situatie niet vergelijken met die in België.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie in een ander forum:

 

Bedankt voor jouw e-mail.

TV VLAANDEREN heeft het bericht gisteren ook via de pers vernomen. TV VLAANDEREN zal in de komende dagen een afspraak maken met de VRT om de mogelijkheden van het toevoegen van de VRT zenders aan het aanbod van Antenne TV te bekijken, net zoals ze dat op vandaag voor Sateliet TV hebben.

Mijn excuses voor het ongemak.

We hopen dat we je hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Mocht je nog verdere vragen
hebben, dan kan je steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen of contacteer ons even opnieuw
en we horen graag wat we voor je zouden kunnen doen.

Met vriendelijke groeten,

Maarten
TV VLAANDEREN klantenservice

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Gene 1225:

IK heb de hier aangehaalde gegevens  even doorgemaild naar de VRT, maar hun antwoord is -uiteraard- een nietszeggend voorgekauwd stuk proza.

Dan toch maar gaan klagen bij de bevoegde minister. Die kan je hier vinden: kabinet.gatz@vlaanderen.be

En nu allen daarheen... 

Van die verwacht ik niks, die heeft de fm of 3 meter band ook naar de kl*t*n geholpen. Dus waarom de rest ook niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT wordt al een tijdje naar de haaien geholpen door de Managers die ongeveer sinds dezelfde tijd aan het roer staan,  hun eigen verdienste staat bovenaan, de rest is bijzaak, gaat het zootje dan toch overkap dan zijn zij de eersten die dan nergens meer te bespeuren zijn.

 

Bedrijven "Lijden" anno 2018 , vroeger was het nog "Leiden".

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het handig is om naast de minister ook de leden van de commissie media aan te schrijven (minstens van elke partij één aanschrijven).

Daar zitten veel meer politieke partijen in, laat de maskers maar eens afvallen, en laat ze maar eens tonen aan wiens kant ze staan.

Ik vrees dat ik het antwoord al ken.

 

Wie zit er in die commissie?

https://www.vlaamsparlement.be/commissies/1053503

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holland 1 geeft tenminste ondertiteling bij de trouw in de UK. VTM en ÉÉN niks. En zeer synchroon met de preek, Is automatische ondertiteling zo snel?

(off topic)

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei de mon:

Holland 1 geeft tenminste ondertiteling bij de trouw in de UK. VTM en ÉÉN niks. En zeer synchroon met de preek, Is automatische ondertiteling zo snel?

(off topic)

Automatische ondertiteling? Denk ik niet. Worden die teksten niet verspreid zodat ze op voorhand kunnen vertaald worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kijken via internet..... Hier in Vlaanderen, laat me niet lachen:

 

Als je geen pokkeduur  topabonnement neemt qua internet hier in Vlaanderen, heb je ook harde  limieten, kom je na 100, 150 of 200 gb op smalband, kan je zelfs je bankzaken

niet meer regelen online.... concurrentie is er niet,  zeker niet buiten de steden, waar Proximus maximaal 2 mbit/sec haalt, dit al jaren lang.... Politiekers ontvangen al decennia

lang enorme bedragen smeergeld, en zetelen ongegeneerd in de raden van bestuur van de Telecombedrijven, om monopolies in stand te houden. Ik weet dat de Nederlanders onder ons dit niet gaan geloven, maar het is hier in Vlaanderen wel dagelijkse kost ...

aangepast door kaarsenbril
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet dat vrt ook dient als rampenzender?

wie demonstreert de ontvangst van vrt vlekkeloos met een 2 Mbps lijntje?

en wat bij geen elecktriciteit tussen de plaats waar vrt op het internet geplaatst wordt en je thuis?

bij telenet werken ze met versterkers bij de palen. Als daar eentje geen stroom is, geen internet en vrt.

en bij een ramp is dat zeer goed mogelijk.

geld innen via de belasting voor de vrt is dan vanaf 1 december afgeschaft?

wie neemt de taak van rampenzender over, of gaan ze dit afschaffen?

of zijn de tijden van rampen gedaan?

liever miljoenen investeren, om via de npo het wk voetbal in 4K te kunnen uitzenden. Iemand moet dit betalen. Wederom de kansarmen die enkel dvb-t heeft om toegang te verschaffen tot de vrt.

aangepast door sattv4iedereen
Typfout

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei kaarsenbril:

TV kijken via internet..... Hier in Vlaanderen, laat me niet lachen:

 

Als je geen pokkeduur  topabonnement neemt qua internet hier in Vlaanderen, heb je ook harde  limieten, kom je na 100, 150 of 200 gb op smalband, kan je zelfs je bankzaken

niet meer regelen online.... concurrentie is er niet,  zeker niet buiten de steden, waar Proximus maximaal 2 mbit/sec haalt, dit al jaren lang.... Politiekers ontvangen al decennia

lang enorme bedragen smeergeld, en zetelen ongegeneerd in de raden van bestuur van de Telecombedrijven, om monopolies in stand te houden. Ik weet dat de Nederlanders onder ons dit niet gaan geloven, maar het is hier in Vlaanderen wel dagelijkse kost ...

 

Ik heb een internet abbo bij internetenbellen.be.  Werkt via VDSL.  Onbeperkt surf volume.

De goedkoopste formule is ook onbeperkt in download volume, maar is beperkt in snelheid tot 30/3 Mbps

Maar vermits de kwaliteit van de Proximus lijn bij mij geen hogere snelheid kan leveren, is deze limiet geen probleem.

Kosten: € 27.5 pm

 

Willy

 

PS:  de kwaliteit van de lijn staat geen IPTV toe, althans niet continue.  Niet omdat de download limiet gelimiteerd is, maar werkelijk gehaalde downloadsnelheid (conitnue) is onvoldoende.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...