Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Waarom zou de NPO dat doen, ze zenden zelf die programma's fta uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er zelfs, die liever zouden hebben dat vrt eergisteren verdwijnt dan morgen.

mocht vrt verdwijnen van dvb-t, kunnen ze nog meer commerciele troep op dvb-t steken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles via VRT Nu, dat is gratis zeggen ze. maar een internetverbinding is toch niet gratis? DVB-T vond ik leuk, geen gezeul met computer of laptop, neervlijen in de zetel, tv-tje aan en kijken. Was ook leuk als back-up als de satelliet bij extreem weer uitviel. De ontvangst via mijn antenne was iets van mij, had niemand nodig, geen provider, niemand.  Mijn tweede ontgoocheling in VRT, na TT verdwijning, nu de gehele zender weg...pfff.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men wil het hier niet doorhebben maar het doel is om een situatie te creëren waarbij nagenoeg alle nieuws en informatie van het bedrijfsleven komt zoals in de VS. In Duitsland heeft men dat door en heeft het hooggerechtshof zojuist verklaard dat het veranderen van kijk- en luistergeld naar een belasting de eerste stap is tot het invloednemen van de politiek op de media. Als ik hier bekijk hoe "journalisten" van leugenblad De Telegraaf nu in vrijwel alle nieuws en actualiteitenprogramma's van Een vandaag tot Pauw (nota bene VARA) het allermeest vertegenwoordigd zijn en bovendien nog twee zogenaamde omroepen in ons bestel heeft kunnen plaatsen kun je wel stellen dat het gelukt is omdat de meeste mensen dat niet eens in de gaten hebben.

We hebben het weliswaar over België maar ik vrees als ik naar het kabinet Michel kijk dat ook daar de vernietiging van een omroep die niet de commercie maar het hele volk vertegenwoordigt op het program staat. Eerlijk gezegd kijk ik tegenwoordig zo'n beetje voor 80% naar de Duitse publieke zenders, met  name Phoenix en ZDF Info. Goed, dan hoor ik niets meer over wat er in Nederland gebeurt maar de kwaliteit van die reportages en de betrouwbaarheid daarvan laten sowieso sterk te wensen over. Simpel gezegd, ik vind niet dat ik een ware keuze heb, In de VS heeft mijn vrouw de TV weggedaan vanwege de eenzijdigheid van het nieuws en de programma's, dankzij sat tv hoef ik dat in elk geval hier niet te doen. Leve onze hobby!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus regelrecht beknotten op vrijheid. ook de minder bedeelden die vaak geen internet kunnen veroorloven, vallen hierdoor volledig uit de boot. Satelliet en antenne DVB-T haal je nog gratis uit de lucht, voor alles dat commercieel is moet je betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Waarom zou de NPO dat doen, ze zenden zelf die programma's fta uit.

 

Omdat de NPO ook niet achterlijk is, als dit straks in Belgie werkt en AntenneTV gaat voor de VRT betalen zal de NPO dat ook willen. Dat FTA uitzenden is dacht ik een eis van de overheid en nogmaals dat kan prima. Alleen hoeft de NPO dan geen geld uit te geven voor het zendernetwerk.

 

1 uur geleden zei T90user:

Men wil het hier niet doorhebben maar het doel is om een situatie te creëren waarbij nagenoeg alle nieuws en informatie van het bedrijfsleven komt zoals in de VS.

 

Dat is een trend die hier niks mee te maken heeft. Dat gebeurt toch wel en dat heb je aan onze (inter) nationale politiek en linkse elite te danken.  

 

29 minuten geleden zei astro iris:

Dit is dus regelrecht beknotten op vrijheid. ook de minder bedeelden die vaak geen internet kunnen veroorloven, vallen hierdoor volledig uit de boot. Satelliet en antenne DVB-T haal je nog gratis uit de lucht, voor alles dat commercieel is moet je betalen. 

 

Jij overdrijft wel enorm, geen internet kunnen veroorloven?  Mensen eten nog liever droog brood dan geen internet toegang hebben.  En sinds wanneer is Satelliet TV gratis ? 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uur geleden zei Codx:

Omdat de NPO ook niet achterlijk is, als dit straks in Belgie werkt en AntenneTV gaat voor de VRT betalen zal de NPO dat ook willen. Dat FTA uitzenden is dacht ik een eis van de overheid en nogmaals dat kan prima. Alleen hoeft de NPO dan geen geld uit te geven voor het zendernetwerk.

De NPO moet het programma verplicht FTA aanbieden.

Waarom zou een een andere aanbieder dan geld uitgeven en daarvoor capaciteit opofferen om die programma's op hun netwerk uit te zenden?

Dat is hetzelfde alsof Canaldigitaal BBC zenders op hun transponder fta zou aanbieden.

 

De situatie in Nederland is niet dezelfde als die in België.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Codx:

 

  

 

 

Jij overdrijft wel enorm, geen internet kunnen veroorloven?  Mensen eten nog liever droog brood dan geen internet toegang hebben.  En sinds wanneer is Satelliet TV gratis ? 

Dan moet je eens dringend verder kijken dan je eigen kenniskring hoor, ik ken er wel wat die geen internet hebben . Bij die (slechts) 40.000 kijkers die digitaal kijken via DVB-T, zitten er heel wat tussen hoor. Wat satelliet betreft kijk je gratis naar duizenden FTA zenders, waaronder het volledige Duitse en Engelse aanbod, zowel commercieel als openbaar. 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei luisteraar:

Ik vind het knap dat ze weten dat er 40.000 kijkers zijn.

mij hebben ze nooit gevraagd dus 40.001 kijkers

 

 

Het zijn er zelfs 5 keer zoveel....

 

Volgens de laatste wetenschappelijke Digimeter-studie heeft 3,2% van de Vlamingen een DVB-T antenne, omgerekend gaat dat dus om 207 289 Vlamingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb de hier aangehaalde gegevens  even doorgemaild naar de VRT, maar hun antwoord is -uiteraard- een nietszeggend voorgekauwd stuk proza.

Dan toch maar gaan klagen bij de bevoegde minister. Die kan je hier vinden: kabinet.gatz@vlaanderen.be

En nu allen daarheen... 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...