Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei luisteraar:

Kan je in de iptv software het (tussen)buffer vergroten ?

 

En hoe moet dat bij bv. OpenPLi voor het weergeven van een stream?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-5-2018 om 18:42 zei luisteraar:

Als de dvb-t steunzender geen stroom heeft tijdens een ramp heb je ook geen ontvangst.

 

De kans dat bij telenet versterker(s) uivallen bij stroompannes, lijkt me sneller te gebeuren dan een dvb-t (steun)zender.

hebben die geen noodvoeding, batterijen, stroomagregaat?

de versterkers van telenet niet.

vrt, kan via deze weg nog niet fungeren als rampenzender.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die (steun) zenders moeten ook gevoed worden met tv signaal.

Vroeger was het een straal verbinding naar de hoofdpaal in Brussel maar

ga er nu van uit dat die straal verbindingen vervangen zijn door ip linkjes.

Dus over internet met ook tussendoor veel verdelers die stroom nodig hebben.

Geen internet geen dvb-t

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk je ook niet dat die palen aan een eigen infrastructuur hangen?

 

Doorgaans gebruikt men gehuurde lijnen, die voor een directe verbinding zorgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ceesv:

Doorgaans gebruikt men gehuurde lijnen, die voor een directe verbinding zorgen.

zeker gebruiken ze huurlijnen maar van bij voorbeeld tussen luik en brussel zijn koppel punten met router bewerkingen die stroom nodig hebben. 

kan zijn dat ze een glasvezel of koper hebben zonder tussen stations daar kan ik niet echt op antwoorden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo werkt dat niet, men stelt het ter beschikking, het staat je vrij er gebruik van te maken.

Of moet de overheid ook de tv ter beschikking stellen?

Die betaal je toch ook zelf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei ceesv:

Zo werkt dat niet, men stelt het ter beschikking, het staat je vrij er gebruik van te maken.

 

 

dat klopt niet helemaal: ter beschikking stellen betekend dat ik de mogelijkheid heb om er gebruik van te maken. Stopzetten van het signaal ontneemt me dus die mogelijkheid.

En er is geen gratis alternatief voor dvb-t . 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Gene 1225:

 

dat klopt niet helemaal: ter beschikking stellen betekend dat ik de mogelijkheid heb om er gebruik van te maken. Stopzetten van het signaal ontneemt me dus die mogelijkheid.

En er is geen gratis alternatief voor dvb-t . 

Gezien er geen gratis aanbod meer zal zijn , zou men in overtreding zijn met de Belgische wetgeving, ik zeg zou, want nu blijkt dus dat de VRT indertijd die rechten van gratis DVN-T aan Norkring en vervolgens Telenet heeft verkocht, die er jaren niets mee hebben gedaan en nu wordt alles afgevoerd en wast iedereen zijn handen in onschuld. Kunnen onze Nederlandse vrienden nog volgen in deze Belgische mallemolen? Het grootste slachtoffer in deze zaak  echter is TVV, want vanaf 1 december verdwijnt VRT uit hun antenneaanbod. er bestaat nu nog een kleine kans dat TVV nog met een akkoord kan komen om de zenders toch nog in de lucht kunnen houden. Gratis zal ook dit niet zijn want een abonnement kost er 9.95 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist een DVB-T antenne op mijn dak geplaatst voor de Waalse zenders. Gelukkig stoppen zij er nog niet mee.

Wat zijn de alternatieven? Kijken via VRT.NU? In lage beeldkwaliteit?! Heb het even getest, resolutie 540p ! Bedankt VRT !

Alle gekheid op een stokje, ik ga 's morgens mijn PC niet aanzetten om één of Canvas te kijken. Met DVB-T is het TV aan en kijken. Een simpele manier van TV kijken.

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...