Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Neen dat klopt niet @Psychosammie.

Een gunning van de aanbesteding kan ook duurder zijn voor de dienstverstrekker / opdrachtgever dan die "goedkoopste" aanbieder / dienstverlener.

Dat is ook al enkele jaren EU recht.

Maar dat wil "Schiphol" niet en daarmee is de koehandel begonnen inzake contracten van het personeel.

 

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe het nu met de tekorten bij de beveiliging staat, kan Schiphol niet zeggen: "Daar zijn de beveiligingsbedrijven verantwoordelijk voor", zegt een woordvoerder. Datzelfde geldt voor de bagage-afhandelaars, die zijn in dienst van KLM of afhandelingsmaatschappijen.

Volgens FNV Schiphol ligt juist in dat antwoord een deel van het probleem: "De beveiliging is ook een cruciaal onderdeel van het proces op Schiphol", zegt Van Doesburg.

18 minuten geleden, Psychosammie zei:

De contracten met alle aannemers worden ieder 4-5 jaar opnieuw aanbesteed.

Meestal wint wel de goedkoopste aanbieder. Over het salaris van de beveiligers heeft Schiphol niets te zeggen. 

 

En daar gaat het fout.

 

Stel je voor, in een restaurant moet je een uur wachten om je eten opgediend te krijgen, waarna de uitbater van het restaurant doodleuk stelt dat hij daar niets aan kan doen omdat hij de obers uitbesteedt heeft aan het goedkoopste uitzendbureau.

 

In Duitsland zegt men: De vis stinkt aan de kop, niet aan de staart.

Het echte probleem zit hier: Dick Benschop. , een politieke benoeming!

 

Uit een iets oudere krant: Dick Benschop moet de nieuwe directeur van Schiphol worden

"Als de minister akkoord gaat met de keuze voor Benschop, krijgt Schiphol opnieuw een president-directeur van buiten de luchtvaartsector."

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel een beetje kort door de bocht van FNV. De KMar en douane zijn ook belangrijk in het proces. Net als al die bedrijven die er dagelijks voor zorgen dat de boel blijft draaien. 

 

Dan krijg je een luchthaven met 20.000 man personeel. Of dat efficiënt is?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dan krijg je een luchthaven met 20.000 man personeel. Of dat efficiënt is?

Eh, 20.000?

 

Volgens de laatste gegevens van de luchthaven werken er 65.000 mensen op de luchthaven.

https://www.schiphol.nl/nl/jij-en-schiphol/pagina/bijzondere-beroepen/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je alles uitbesteed, gunt, aan dienstverleners die hun personeel niet dat wil of kan bieden wat nodig is om van rond te kunnen komen en dat nodig is opdat men na de reguliere diensten normaal leven kan verantwoorden (gezin - school - kind) zal het lastig hebben met het vinden van personeel.

 

Wisselende diensten maken relaties en families kapot.

 

Overigens dit probleem is niet alleen tot Schiphol beperkt, dit treft alle grotere luchthavens in Europa.

 

26 minuten geleden, Psychosammie zei:

Net als al die bedrijven die er dagelijks voor zorgen dat de boel blijft draaien. 

 

Ik ken ze niet. Jij neemt aan dat de boel blijft draaien en dat heeft alles te maken met hoeveel je iemand wilt betalen en wat je zelf nog in je zak wil stoppen.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Jij haalt ook een paar dingen door elkaar. Ik heb het over personeel in dienst van de luchthaven (Schiphol). Jij hebt het over het totaal aantal mensen werkzaam op Schiphol voor verschillende bedrijven. Het bedrijf Schiphol heeft een paar duizend mensen in dienst. Luchthaven Parijs heeft er meen ik 20.000 in dienst.

 

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik ken ze niet.

 

Ik wel. Er zijn verschillende technisch onderhoud bedrijven werkzaam op Schiphol. Verschillende schoonmaakbedrijven. Etc

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet een ding!

 

Wanneer je als bedrijf alles uitbesteedt, blijft aan het einde alleen de directie nog op de loonlijst staan.

 Schiphol Group heeft volgens het laatst gepubliceerde jaarverslag over het jaar 2020  2.711 medewerkers op hun loonlijst staan.

 

Het laatste jaarverslag waar nog gedetailleerd een overzicht gegeven werd over werkgelegenheid stamt uit 2010.

image.png

 

Schiphol Group heeft 2.346 medewerkers.

G4S Aviation Security 1.916 medewerkers.

 

Wanneer je kerntaken gaat uitbesteden kan je op die manier aardig besparen op personeelskosten en risico.

 

Wanneer Schiphol dit in weer in eigen beheer en voor eigen verantwoording gaat doen, neemt het totaal aantal medewerkers op Schiphol niet toe.

Schiphol verbergt zich nu achter externe bedrijven die niet goed presteren, maar die zijn wel ingehuurd door Schiphol.

 

Schiphol incasseert wel voor elke passagier een steeds hoger bedrag.

 

Uit de krant van 29 oktober: Tarieven Schiphol.

Schiphol wil de komende drie jaar haar havengelden 37 procent verhogen. Dat betekent dat vliegtickets duurder kunnen worden. Per passagier moeten maatschappijen in 2024 38 euro havengeld betalen, 10 euro meer dan nu. Voor overstappende reizigers stijgen de tarieven per saldo van 13,50 euro naar 18,50. De afgelopen jaren waren de tarieven ook al toegenomen.

 

 

Voor wachtrijen van 5 uur en langer is geen excuus.

Benschop laat duidelijk zien dat hij er geen bal van snapt door af te reizen naar Davos terwijl honderden mensen hun vlucht missen omdat de luchthaven haar bedrijfsvoering niet op orde heeft!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

uh ?

Omdat er "marktdenken is" gebeurd zo iets? Ook een vreemde stelling vind ik.

Der zijn beslist zaken die beter geregeld kunnen worden in onze samenleving maar een loslopende maniak die geen eerbied heeft voor een ander en perversiteiten als hobby erop na houdt kun je nu eenmaal niet stoppen. Afgezien van het extreem hoge aantal gestoorde / verwarde mensen die zogenaamd ziek zijn en ronddolen is er geen sociale controle omdat het te gevaarlijk is geworden om persoonlijk in te grijpen. De doodgeslagen vakantiegangers die iets probeerden te sussen kun je niet meer op een of twee handen tellen.

 

Er viel iemand in de gracht...

Ja ik kon niks doen...

Ik had mijn fototoestel niet bij me...................

 

Iedereen staat tegenwoordig op een veilige afstand te filmen met zijn smartphone, dat doen ze, helpen doen ze niet.

Het marktdenken houdt in alles zo goedkoop mogelijk en de gevolgen daarvan zie je overal om je heen. Dat weet jij ook wel en je bespreekt zelf in je berichten na degene die ik nu quote een paar van die gevolgen.

En neem bv het Afsluitdijk-debacle, ontstaan doordat enorm veel technische mensen eruit gebonjourd zijn want de kennis kon wel aan de markt overgelaten worden. En zo is het OV ook aan de markt overgelaten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dus duidelijk wat er gebeurt als je vergrijzing niet aan ziet komen en je bovendien een slechte werkgever bent. De transitvluchten via de hub hebben geen last van het probleem, ik hoor hier tenminste niets over.

 

Als je nu nog een vlucht via Schiphol gaat boeken dan ben je zelf schuld. Je ziet immers dat je voor hen een NUL bent.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Amerikaanse romanschrijfster die een essay schreef met de titel How to murder your husband (Hoe vermoord je je man) is schuldig bevonden aan het vermoorden van haar echtgenoot.

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1721188139/schrijver-how-to-murder-your-husband-schuldig-aan-moord-op-man

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het toch makkelijk om vanachter een toetsenbord commentaar te leveren op zaken als de problemen op Schiphol zonder echt van de hoed en de rand te weten. Opmerkingen als "je bent een nul" zodra je nu nog via Schiphol vliegt zijn zo makkelijk te maken zonder enige grond van waarheid. Eens kijken wie er nu vanaf een andere luchthaven gaat reizen en hoe het daar is.  Geen wachtrijen, echt wel. Veel meer kilometers (reistijd) maken voordat je op die andere luchthaven bent, echt wel. Geen vertragingen, echt wel, Geen bagageproblemen, echt wel. Ik wens het niemand toe.

 

Er worden in deze thread vele zaken door elkaar gehaald, maar wat vooral opvalt is dat men totaal voorbij gaat aan het feit dat er echt overal een personeelsprobleem is. Al waren de lonen per uur € 10,- hoger, dan nog zou er nu een personeelsprobleem zijn, net als in andere takken van het bedrijfsleven. Een vakbond die nu gaat dreigen met staken om lonen begrijpt het echt niet, en zal alleen nog veel meer mensen, reizigers die o.a. met vakantie willen, gaan treffen. Ook al komt er nu geld bij voor alle personeel groepen, dan nog los je het probleem niet op.

Zijn we vergeten dat we in januari en februari nog volop met Corona bezig waren? Toen al zou je dan moeten gaan werven en opleiden, maar dat was in die maanden echt economisch totaal onverantwoord omdat nog niet duidelijk was hoe Corona zich ging ontwikkelen. Dan was daar zeker wer commentaar op gekomen.

 

En laten we wel wezen, lekker tegen directeuren en bedrijven roepen dat het hier in Nederland niet goed gaat is erg makkelijk. Waar men dan aan voorbij gaat is dat het in heel Europa hetzelfde probleem is. En daar heeft Dick Benschop toch echt niets mee te maken. Of hij nu in Davos, op een eiland of op Schiphol zit. Kijk hier maar eens: 

https://www.thenationalnews.com/world/uk-news/2022/04/12/heathrow-drafts-in-staff-from-across-the-uk-to-ease-passenger-and-flight-backlog/

 

https://www.dailypost.co.uk/news/north-wales-news/passengers-endure-more-crazy-queues-23847365

 

https://simpleflying.com/frankfurt-staff-shortages-lufthansa-flight-cuts/

 

https://spanishnewstoday.com/chaos-at-spanish-airport-leaves-3000-passengers-stranded-over-easter_1765348-a.html

 

In veel threads en artikelen wordt "Schiphol" aangemerkt al één grote werkgever maar, zoals eerder hier ook al opgemerkt klopt dat niet en zijn anderen bedrijven wel degelijke zelf verantwoordelijk voor hun personeel, dus ook hun beloning. Ja dat zal je dan moeten uitonderhandelen in contracten, kwaliteit en zekerheden die je met Schiphol afsluit. 

En nee ik ben geen fan of familie van Dick Benschop.

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, hoek_keoh zei:

Wat is het toch makkelijk om vanachter een toetsenbord commentaar te leveren op zaken als de problemen op Schiphol zonder echt van de hoed en de rand te weten.

Ik ben nog niet zo lang geleden zakelijk veelvlieger geweest, met soms 3 keer per week een trip.

Ik heb over de gehele wereld veel vliegvelden gezien.

 

Maar Schiphol (en de KLM) probeerde ik altijd zoveel mogelijk te vermijden.

Düsseldorf was als vertrekpunt een van mijn favoriete luchthavens.

 

Wat er op dit moment op Schiphol gebeurt wil je niet meemaken.

Vandaag in het nieuws, vanochtend om 5 uur een rij van de afrit van de snelweg tot aan de veiligheid controles.

 

De oplossing van Schiphol bij monde van de directie gisteren:  deze zomer 30% minder vluchten!

Sta je in Spanje te wachten op je terugvlucht naar Schiphol.

 

Actieplan Schiphol hier te bekijken.

https://nieuws.schiphol.nl/schiphol-presenteert-actieplan-zomer-2022/

 

Vooral punt 4 voldoet aan de tegenwoordige doortastendheid!

 

Creëren maakbare operatie 
De laatste actielijn is ervoor te zorgen dat de situatie op Schiphol ‘maakbaar’ is. Dat wil zeggen dat het aantal vluchten en reizigers overeenkomt met de hoeveelheid die het beschikbare personeel op dat moment aan kan. Onderdelen hiervan zijn verbeterde afstemming met luchtvaartmaatschappijen over de planning, het uitplaatsen van vluchten naar regionale luchthavens en de gisteren aangekondigde aangepaste slotregels.

 

En voor wat betreft die aangepaste slotregels....

 

Schiphol verwacht dat luchtvaartmaatschappijen met de aangepaste regels een deel van hun slots eerder terug zullen geven. Dat leidt tot minder vluchten en maakt een betere planning mogelijk. Er zijn verschillende redenen waarom luchtvaartmaatschappijen besluiten een slot niet te gebruiken. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je je ook af moet vragen waar het probleem nu echt ligt.

Ligt dat bij Schiphol?

Ligt dat bij de touroperators die maar lukraak vakanties boeken zonder na te gaan of er wel capaciteit is?

Ligt dat bij de mensen zelf die, ondanks dat het bekend is dat de vliegvelden het niet aan kunnen, toch massaal vakanties boeken?

 

Naar mijn idee moet je bij de touroperators zijn die simpelweg tegen de boekende klanten moeten zeggen van "sorry de aanwezige capaciteit is al volgeboekt" "alleen als iemand afzegt kunt u eventueel nog mee anders moet u een andere manier van transport kiezen"

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een oplossing naar buiten gebracht, Schiphol kan verder slapen!

 

KLM stopt tijdelijk verkoop tickets voor vluchten vanaf Schiphol

KLM biedt een omboekingsregeling aan.

https://www.telegraaf.nl/financieel/1667218766/klm-stopt-tijdelijk-verkoop-tickets-voor-vluchten-vanaf-schiphol

 

Van welke partij maakt Benschop ook alweer deel uit?

PDFje.

PvdA: Toekomst duurzaam Schiphol.

 

Nog een Nederlands spreekwoord!

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Dit gaat de KLM passagiers en Schiphol vluchten kosten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...