Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten


https://www.telegraaf.nl/vrouw/2141459571/moeten-ouders-van-de-relschoppers-de-schade-betalen

 

Juist ja een waarschuwing aan de ouders van relschoppers als zouden zij het dan begrijpen om iets te doen of te laten?!?

 

Wellicht hadden de schrijvers van het artikel iets verder kunnen speuren want tot 21 jaar ben je als ouder of voogd financieel medeverantwoordelijk.

 

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

want tot 21 jaar ben je als ouder of voogd financieel medeverantwoordelijk

 

Totdat die 18 wordt , geen uitgaan , maar dan ....

En als die 18 wordt , mag die onmiddellijk vertrekken uit het ouderlijk huis !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabam serveert horeca de rekening voor muziek die niet gespeeld werd !!

Nog eens extra de zaakvoerdersleegzuigen voor niet-gedraaide muziek !!

https://businessam.be/sabam-serveert-horeca-rekening-voor-muziek-die-niet-gespeeld-werd

Ik denk dat de corona ook de hersenen van sabam heeft aangetast !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gore smeerlappen zijn het bij SABAM, meermaals mee in de clinch gelegen. Zo sturen ze brieven om toch te betalen, daarin staan dan rechtszaken vermeld die ze gewonnen hebben, om mensen bang te maken. Bij ons ging het over de reclame inkomsten, daar wilden ze bovenop wat we al per kwartaal betaalden nog eens 6% van. Altijd geweigerd om die bedragen door te geven, dat moesten ze dan maar eens opvragen bij de belastingen, als ze dan toch dat recht hadden zoals ze beweerden. 1 – 0 (sabam)

  • Bedankt 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maken gewoon misbruik van het feit dat de uitbaters niet samenwerken en als 1 tegen SABAM een procedure beginnen.

Nu zijn het tig verschillende rechtszaken, dan is het een rechtszaak die SABAM dan zelf moet beginnen.

Kan me haast niet voorstellen dat een rechter meegaat in de eis dat er betaald moet worden voor muziek die niet te horen is geweest.

Maar er kan ook zomaar iets in de overeenkomst van SABAM staan waar iedereen van gedacht heeft "ach dat speelt toch niet dat kunnen we rustig tekenen" wat hun nu het recht geeft om alsnog betaling te mogen eisen.

Maar heb hier het zelfde gehad met de stichting Reprorecht, we hadden in die tijd zelfs geen kopieermachine maar moesten er wel voor betalen.

Uiteindelijk hoog op gespeeld en toen bonden ze wel in en kwam de factuur te vervallen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding over het niet beluisterde muziek repertoire is natuurlijk idem aan het zakelijke contract met CDS of TVV.

Je abonneerde die dienst en of je nu kijkt of niet je betaald de abonnementskosten. Ik vind dat eigenlijk niet zo vreemd.

Alhoewel pay on demand een eerlijkere oplossing zou zijn.

Maar het lastige is dat je zelf geen andere provider kan vinden voor toehoorders van muziek in de publieke omgeving.

 

Of is er ook spotify bussines?

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chauffeur vergeet kraan in te klappen en ramt viaduct op snelweg
Dat staat in de telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/392298144/chauffeur-vergeet-kraan-in-te-klappen-en-ramt-viaduct-op-snelweg

 

Ongelofelijk dat zoiets kan. Als een camper met een automatische satellietschotel gestart wordt, dan klapt de schotel vanzelf in. Zoiets is toch ook te maken bij vrachtauto's met een kraan om containers op de wagen te trekken en voor vrachtwagens met kiepbak. Zodra ze gaan rijden moet de kraan of kiepbak omlaag gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

De melding over het niet beluisterde muziek repertoire is natuurlijk idem aan het zakelijke contract met CDS of TVV.

Is SABAM niet hetzelfde als hier de BUMA?

Je betaald toch geen BUMA rechten als er niemand je zaak in mag komen en dus ook niet naar de muziek kan luisteren?

 

Dat is toch zoiets als die mop van het stel wat in een hotel een gepeperde rekening kreeg en bij controle bleek dat ze betaalden voor de payTV, gebruik van de minibar, gebruik van de roomservice enz. Waarop het stel verontwaardigd roept "daar hebben we geheel geen gebruik van gemaakt" en de hotelier antwoordt "dat kan wel zijn, maar het was aanwezig en je had er gebruik van kunnen maken" en de man antwoordt "prima maar dan krijg ik ook nog geld van jou voor het gebruik van mijn vrouw" waarop de hotelier antwoordt "maar man ik heb je vrouw met geen vinger aangeraakt? " en de man als reactie geeft "dat kan wel zijn maar ze was aanwezig en je had er gebruik van kunnen maken"

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mebo870 zei:

Gore smeerlappen zijn het bij SABAM

Mooi , prima dat je gewonnen hebt !!

3 uren geleden, gerrit B zei:

Maar heb hier het zelfde gehad met de stichting Reprorecht, we hadden in die tijd zelfs geen kopieermachine maar moesten er wel voor betalen.

Uiteindelijk hoog op gespeeld en toen bonden ze wel in en kwam de factuur te vervallen.

Mooi 🙂

1 uur terug, gerrit B zei:

Is SABAM niet hetzelfde als hier de BUMA?

yup

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Volgens mij betaal je ook de apparatuur en feedback via WAN aan BUMA.

Maar ik heb maar kort achter een toog gestaan, meestal ervoor.;)

Niet altijd, mijn broer heeft een meubelzaak en krijgt ook regelmatig bezoek van BUMA, heeft alleen maar eigen apparatuur en speelt alleen maar rechtenvrije muziek (het schijnt dat er CD's bestaan met nagezongen muziek waarbij je bij de aankoop ook meteen alle rechten betaald)

nadeel is wel dat als je als werknemer regelmatig dezelfde muziek langs hoort komen.

Vorig jaar waren ze er weer geweest en hadden ze moeilijk gedaan over een radio die een werknemer zelf had meegenomen om muziek te hebben in het magazijn. Dus dat is nu ook verboden maar een flinke JBL box en dan streamen vanaf je telefoon schijnt wel weer te mogen, dus daar zal de discussie bij een volgend bezoek wel weer over gaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B,

dat is erg gedetailleerd inzake de afname van welke muziek, daar kan ik niets over zeggen.

Maar Buma Stemra en Sabam bijten in hun eigen staart, straks neemt iedereen zijn eigen legale muziek mee en oortelefoons, hetgeen de mediawet al tijden fasciliteert via internet.

 

dump die sabam computer bij recibel

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...