Ga naar inhoud


NPO1 UHD nog in CD kanalen lijst?


tv-fan

Aanbevolen berichten

Hebben er anderen nog steeds op 701 de NPO1UHD in de zenderlijst van CD staan? 

Ik krijg hem steeds terug in de lijst, ook bij compleet nieuwe installatie van de tv als geheel, ondanks dat deze al sinds de zomer weer uit de lucht is...

Verder heb ik nog steeds bij de drie UHD demo zenders van Astra c.q. SES op de 28,2 Oost, dat ondanks 100 % signaal sterkte en de Ber op 0 wel het geluid maar blijft het beeld 

(OLED) zwart, op mijn 65OLED873....Mijn voorganger de 65PUS7601 gaf deze zenders zonder problemen gewoon goed door.

HELAAS kom ik er met Philips nog niet uit dat er iets mis is met de sateliet ontvanger van de tv zelf!

 

Iemand anders met een Philips OLED vergelijkbare ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


NPO 1 UHD is allang weg uit de zenderlijst. Wellicht een fout bij het verwijderen/updaten van je lijst. Alle nog bestaande UHD's werken bij mij prima.

Wel eergisteren wat 'raars' opgemerkt bij VTi. Ik deed een fastscan op Canal Digitaal via Astra 3 en ik kreeg daar 'lijstversie 1'. Daarna een TV Vlaanderen scan via Astra 3 en daar keurig 'lijstversie 29'...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, dus duidelijk wat mis met het inlezen van de zenderlijst, eens zien wat Philips daar op gaat antwoorden. 

Betreffende het niet vrijgeven van de drie UHD zenders ben ik al geruimere tijd met ze in conclaaf.... Wordt voor de zoveelste keer bellen dus.... 

Thanks. Al meerdere keren de tv compleet opnieuw geinstalleerd, en ook dus nieuwe CD kanaal lijst, toch komt het steeds terug.... 

 

Wat bedoel je precies met lijstversie 29? hoe zie ik dat, eventueel ook op mijn Philips welke zenderlijst versie? 

Misschien moet ik de HD+ lijst eens wisselen van de VU+ Zero 4K naar de OLED873 en de CD lijst op de VU+, maar gaat me meer om principe dat het op mijn tv gewoon goed moet kunnen werken..... 

aangepast door tv-fan
tekstueel
Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand de frequentie welke CD gebruikt om hun sat lijsten te updaten, of ook wel de start frequentie zeg maar, vindt deze niet zo snel meer terug. 

Was eerder gewoon te vinden op de CD website als je handmatig je zenders wou inlezen. 

Vandaag weer eens de complete tv gereset, nieuwe zenderlijst geladen, die van CD wil nog steeds de niet meer gebruikte NPO1UHD drin houden in mijn CD HD lijst... 

Fout van de tv denk ik, of loopt CD nog steeds zover achter met de actuele zenderlijst?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De transponder die Canal Digitaal gebruikt op de Astra 19,2 om de nieuwe zenderlijsten te updaten is 12515 H. Alle oudere satellietontvangers gebruiken alleen deze frequentie. Dat zit zo in de software in geprogrammeerd.
Nieuwere ontvangers en meeste tv's met ingebouwde satellietontvanger gebruiken transponder 12.070 H van de Astra 23,5.
Op beide satellieten zijn dit heel makkelijk te ontvangen transponders die met een slecht afgestelde schotel al te ontvangen zijn voordat de tv-zenders van Canal Digitaal door komen.

 

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...