Ga naar inhoud


Laatste sterke AM zenders Benelux uit de lucht.


astro iris

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei astro iris:

Drs. Ijzerbout de tijd heelt de wonden, was veel erger op 31 augustus 1974 om 18u, toen was het een beetje sterven.

 

Dat valt ook wel mee, want daarna brak een leukere tijd aan met Caroline, Mi Amigo, Monique, Delmare, Laser 558, Unique FM, Decibel, Hofstad,  WAPS, Atlantis Keizerstad, Delta en nog een hele zwik anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja Mi Amigo toch een turbulente geschiedenis met Sylvain Tack. soms ook dagenlang dezelfde bandjes dat ze afspeelden doordat er geen bevoorrading was en ook honderden keren die Suzy wafels reclames. Nog even een heropflakkering met Radio Caroline maar dan het onverbiddelijke einde in de golven. Wist je trouwens dat Sylvain Tack in Oudenburg bij Oostende begraven ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En... als we nou eens die zenders zelf op zeer laag vermogen (genoeg voor je kamerradio) hermoduleren? Dus... (als de zenders nog als internet stream te beluisteren zijn) ophalen en vervolgens zelf opnieuw moduleren (= uitzenden) op de frequentie die we zelf zo nostalgisch mooi vinden.

 

Bijvoorbeeld met een Raspberry Pi (met RPi TX)

Is dat een idee? :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei astro iris:

Wist je trouwens dat Sylvain Tack in Oudenburg bij Oostende begraven ligt?

 

Nee dat niet, maar ik wist wel dat hij zijn roots in West-Vlaanderen had.

11 uur geleden zei astro iris:

Tja Mi Amigo toch een turbulente geschiedenis met Sylvain Tack. soms ook dagenlang dezelfde bandjes dat ze afspeelden doordat er geen bevoorrading was en ook honderden keren die Suzy wafels reclames.

 

Ik luisterde op zondagmiddag altijd naar het programma 'Geschiedenis van de zeezenders'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei astro iris:

Wist je trouwens dat Sylvain Tack in Oudenburg bij Oostende begraven ligt?

 

Kijk...dat is nou eens een interessante wetenswaardigheid.

Bedankt voor deze informatie.

 

Misschien een idee om er een pelgrimstocht naar toe te organiseren met de middengolvers. 😂

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo´n lekkere jongen was die meneer Tack niet werkelijk. In  feite was het een zware crimineel:

 

Uit Wikepedia:

 

Veroordelingen en handelsfailliet

Na het Spaanse avontuur vertrok Sylvain Tack later naar Haïti. Na terugkomst vanuit Bolivië naar Europa, in Frankrijk, werd hij op 27 november 1981 opgepakt wegens belastingfraude, smokkel, drughandel en medewerking aan een illegale onderneming. Hij werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van 7 jaar, waarvan hij er 5 uitzat. Nadien begaf hij zich - terug in België - in de handel in geneeskrachtige kruiden en aanverwante middelen. Een van zijn producten bleek een geregistreerd medicijn dat niet vrij verkocht mocht worden. Het leverde hem zijn firma Orgakefi een fiscale schuld op die hem bij zijn laatste handelsavontuur, een kefirconcentraat, noodlottig werd.

 

Dus om nou te moeten weten waar ie begraven legt is voor mij niet echt interessant. Ik zal geen bloemen op z´n graf leggen.

 

Trouwens Bul Verwey, eigenaar van Veronica was ook niet echt veel beter. Hij gaf opdracht om Radio Noordzee met een brandbom te bestoken om de zender uit de lucht te halen.

Daarvoor moest ie een jaar brommen en Hfl 100.000,- boete zover ik me herinner.

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een turbulent leven die Sylvain Tack, trouwens hadden niet velen van die oud radio piraat bonzen een turbulent bestaan? Het einde van de Engelse piraten kwam er trouwens na moord binnen de radio City middens. en de Zwitserse eigenaars van radio Noordzee waren ook niet vies van zaakjes die beter het daglicht niet zagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

 

Een van zijn producten bleek een geregistreerd medicijn dat niet vrij verkocht mocht worden.

 

 

Dat is wel enorm dom. Ga voor de gein maar eens online blauwe pillen verkopen en al zijn die pillen exakt hetzelfde als de originele, zonder registratie dat jij ze mag verkopen ben je zwaar de klos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...