Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
astro iris

Laatste sterke AM zenders Benelux uit de lucht.

Aanbevolen berichten

Het doek is gevallen de twee RTBF radio zenders op AM 621 en 1125 Khz, zijn vanaf 1 januari 2019 niet meer te beluisteren. Ook Groot Nieuws Radio op 1008 Khz geeft vanaf 1 januari de melding dat ze alleen nog digitaal en via satelliet te beluisteren zijn. Het gevolg hiervan is dat er op de AM nu nog meer Spaans gekwetter te horen is.

aangepast door astro iris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei astro iris:

Het gevolg hiervan is dat er op de AM nu nog meer Spaans gekwetter te horen is

ja wel vriendelijk blijven en niet nijdig worden

die Spaans talige hebben dus mazzel

uiteraard is het jammer van menig radiootje met AM, ook de mooiere audio tuner / receiver classics die nu alleen nog iets op AUX aangeboden krijgen

bijvoorbeeld van je DAB+ en / of de pC met massa's internetstreams of spotify , en gelijksoortigen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden zei Tonskidutch:

ja wel vriendelijk blijven en niet nijdig worden

die Spaans talige hebben dus mazzel

Gelukkig word ik niet nijdig, is eerder ontgoocheling dat Nederlands of Frans verdwijnt en er alleen Spaans overblijft. Misschien zal de Spaanstalige gemeenschap  blij zijn, maar ik raad u aan om in de avonduren een poging te doen om één uurtje te bijven luisteren naar RNE Nacional, dan zal je gauw begrijpen wat ik bedoel met gekwetter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat geloof ik best, ;)

heb tot en met m'n 25e enkel rtbf radio 21 geluisterd

dat doe ik dus nog steeds maar dan op internet

cheers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat geloof ik best, ;)

heb tot en met m'n 25e enkel rtbf radio 21 geluisterd

dat doe ik dus nog steeds maar dan op internet

cheers

Ik ook, gelukkig is die hier op FM ook te ontvangen RTBF La Premiere op 106.1 en VivaCité op  92.3 FM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nadat Radio Bloemendaal niet meer via de middengolf te beluisteren was, heb ik ook een potje staan te janken.

Ik heb er nu nog een trauma van. Dus ik kan me de enorme frustraties en depressies van astro iris goed voorstellen.

Kop op astro iris..het leven gaat echt door. Ook zonder de middengolf.

Als je wilt weten hoe ik me door het leven geslagen heb nadat Radio Bloemendaal van de middengolf verdween kun je me altijd via PM benaderen.

Misschien kunnen we als therapie een gespreksgroep oprichten.

Wat mij vooral goed geholpen heeft was het zetten van een kaars bij mijn oude vetrouwde middengolfradio. Tijdens de zo vetrouwde uizendtijden heb ik altijd die kaars aangedaan. Dat gaf me kracht en bijstand.

Ik heb echt met je te doen in deze moeilijke tijd.  😞 😯

aangepast door Drs. IJzerbout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drs. Ijzerbout de tijd heelt de wonden, was veel erger op 31 augustus 1974 om 18u, toen was het een beetje sterven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat moment heb ik ook meegemaakt, en dat zal ik nooit vergeten. 

Er is toen een Nederlands icoon vermoord door de politiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me echt af wat er gebeurd zou zijn met de radio scene in Nederland als de zenders Noordzee en Veronica hadden mogen doorgaan met hun uitzendingen.

Ik vond de tijd met onze zeezenders ook erg leuk, luisterde er graag naar.

Veronica ging aan land, Rob Out heeft er een veel geld mee verdiend, terijl hij zich dood heeft gerookt, en kijk eens wat het nu is.

Hilversum 3 luistert zo goed als niemand naar en 538, etc. is een hoop geschreeuw met "populaire" DJ´s die alleen zichzelf belangrijk en geweldig vinden en het stemmetje van Rob Out proberen na te apen.

Ik was laatst nog eens in Nederland en heb werkelijk met afschuw naar de NL FM zenders geluistert. Ben blij dat me dat nu bespaard blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wanneer je jaar na jaar dit hoort weet je niet beter.

Jij kan dat verschil wel horen, omdat je een paar jaar geen Nederlandse radio hebt geluisterd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stelletje ouwe knarren! De jeugd van tegenwoordig heeft helemaal niets met die herrie van vroeger. Het was toen alleen maar leuk omdat het nieuw was.
In feite is radio luisteren zo 1970. Maar dat is weer een ander onderwerp :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Psychosammie...wat heb je nou weer gerookt? Je loopt totaal uit je nek te lullen.

De "jeugd van tegenwoordig" is niet reprensatief voor de radioluisterdichtheid. Er zijn nog talloze andere groeperingen die dagelijks naar de radio luisteren.

Waarom hebbeen NPO2 en NPO5 zo´n grote luisterdichtheid ten opzichte van 3FM met zijn 2,5% marktaandeel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een bepaald muziek genre heeft natuurlijk niets met leeftijd te maken.

Het wegvallen van een zender eigenlijk ook niet, dat is gewoon levensvatbaarheid of niet.

Het veranderen van luistergedrag en luistermedium dat is leeftijdsgebonden.

zoals wij vroeger misschien een tijdje de walkman met cassette hadden en de muziek van radio copieerden via een cassettedeck

is nu de smartphone met iTunes of Spotify op een hoofdtelefoon / oorplug de gangbare vorm en via de app op je AVreceivers

radio thuis beluisteren is een uitstervende gewoonte van een uitstervend ras

ofschoon de vergrijzing van de maatschappij in West-Europa helpt het radio luisteren op peil te houden als oude gewoonte ben ik voor eigen muziekkeuze

het gelul van een of andere Rob "Out" kon ik toen en nu niet appricieren

wel van een goed verhaal over de artiest en zijn werk

en dat was op RTBF Radio21 elke dag en nacht ( is ook iets afgenomen maar het is er nog zie ook de podcasts van radio21)

nu een succes voor Paul Witteman overigens, die dat een beetje soortgelijk probeert te doen op TV met zijn gasten en musici

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen