Ga naar inhoud


R.I.P. Telfort, XS4ALL en Yes Telecom!


kweetnie

Aanbevolen berichten


wiz,

je hebt gelijk, nu is een petitie niet altijd productief, maar wij abonnees weten nog niet wat KPN met dat beetje extra bij xs4all gaat doen!

 

de petitie mag gezien worden als een verzoek om opheldering gezien de diensten die overeengekomen waren

en voor sommigen omdat ze niet willen overgaan in....

 

Maar een wijziging van voorwaarden is reden genoeg om te mogen/kunnen opzeggen zonder termijnen en of kosten.

En dan is er echter maar een alternatief, de kabel Vodafone/Ziggo (hier op mijn locatie) .

 

Met KPN, zo als ik al schreef, beviel mij dat destijds best goed. Maar men moet ook weten wat voor consequenties het met zich brengt. Dat is onduidelijk.

Daarom is helderheid belangrijk en die moet KPN eigenlijk eerst aan alle partijen leveren

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aan de achterkant van station Amsterdam Sloterdijk richting Amsterdam centraal kijkt, staat er een kantoor met op de zelfde verdieping, hoek, etage, aan de ene kant van de hoek Telfort, aan de andere kant van die zelfde hoek XS4ALL, alleen KPN staat daar niet bij.

 

Het hoeft niets te zeggen, het kan wel. Ik heb zo'n vermoede dat KPN hier al een lange tijd mee bezig is, van alles het beste. Echter zal het denk ik met een basis abonnement komen, en elke optie extra kost meer, voor elk wat wils en een goed verdien model.

 

Wat de koperen lijnen betreft, er zijn lokale omroepen die er gebruik van hebben gemaakt, uiteraard op een andere manier. Ze mochten ze blijven gebruiken, echter KPN gaf al heel wat jaren terug het niet meer te ondersteunen.

 

Koperen lijnen zullen langzaam verdwijnen en glasvezel steeds verder ingezet worden, bij nieuwbouw wordt het standaard aangelegd, bij bestaande bouw langzaam vervangen.

 

Wat ik vreemd vond is dat mijn moeder gratis over een koperen lijn 100MB/s ineens via KPN werd aangeboden i.v.m. dat ze vaste klant was, het zou haar niets extra kosten. Ga je bij welke andere provider kijken, dan blijkt die snelheid niet over de zelfde koperen lijn niet haalbaar te zijn. Ze heeft gebruik gemaakt van een Black Friday aanbieding van Telfort, dat scheelde 11,50 in de maand, in ergens tussen eind februari en april dit jaar gaat ze verhuizen waar een monteur van "Telfort" glasvezel komt aansluiten i.v.m. dat je dat zelf niet kan doen, het hele in aanbouw zijnde complex wat vanaf eind volgende maand opgeleverd kan worden is volledig voorzien van glasvezel en kabel. Neem je alleen telefoon, heb ik het vermoede dat het via glasvezel gaat.

 

Gasloos is het nog niet helemaal, dat gaat het wel worden door middel van een warmtenet. Koken kan ze daar alleen elektrisch, ze heeft gekozen voor inductie, maar dat terzijde.

 

Zodra er nieuw gebouwd wordt, ligt er standaard glasvezel.

 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het slecht voor de prijzen denk ik... ook al zijn het dochter ondernemingen, het verfrist de markt en de prijzen zullen ergens een klein beetje onder controle blijven door de concurrentie... Nu is internet in Nederland behoorlijk duur zie ik... maar als er slechts 1 partij overblijft voor ADSL/VDSL zal de de prijzen niet ten goede komen ben ik bang...

Service...   tja, ik vraag me altijd af wat je daarvan verwacht. Ikzelf heb ooit 1x naar mijn provider gebeld omdat ik een hele dag geen internet had, en dat kwam toen door een brand in een verdeelkast... en ze beloofden dat het de volgende ochtend zou werken... dat was ook zo.  Maar wie belt er nu regelmatig met een klantenservice??  ik niet in ieder geval.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2019 om 17:09 zei Tonskidutch:

kijk, ik heb heel erg goede ervaringen met de diensten van hen uit 2014 en 2015

 

 

Winsten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.....................

Nou dat geldt dus ook voor KPN, de laatste tijd is de service en vooral de technische kennis wel heel erg hard achteruit gegaan en weet de ene afdeling niet meer wat de andere doet.

Om wat voorbeelden te noemen.

Klant wil overstappen van ziggo + KPN naar alleen KPN.

Klant geeft aan dat ze 7 draadloze telefoons hebben en 2 bedrade toestellen, dat ze 4 TV's gebruiken en 3 audiosets

KPN is 2 dagen met 3 man bezig geweest om het operationeel te maken nou ja, de klant werd er compleet gestoord van.

met al die apparaten kwamen ze dus met een 4 voudige switch aan (8 voudige hadden ze niet)

meterkast was een chaos geworden met alle draden.

2 audiosets werkten niet (er was geen kabel aangebracht tussen audio out en de aux ingang)

telefoon werkte zeer slecht (men had het analoge signaal uit het modem op de ISDN2 telefooncentrale aangesloten) de bedrade toestellen werkten niet, van de draadloze toestellen werkten er maar 2

 

Dus ik heb KPN uiteindelijk maar weg gebonjourd en alles zelf maar in orde gemaakt omdat ze me steeds in de weg zaten.

De monteur gaf aan nog nooit met ISDN2 te hebben gewerkt, kende de chicago range van KPN niet en wist niet dat je meerdere draadloze toestellen gewoon op 1 basisstation aan kon melden.

Had nog nooit een datanetwerk aangelegd (kon alleen een stekkertje aan een kabel knijpen) en nog nooit geleerd hoe je zoiets netjes en overzichtelijk aan kon leggen (4 voudige switch stond dan ook op de gasmeter te balanceren), kabelgoot/buis ed. hadden ze niet in de auto, gaten boren konden ze niet (dan moest er een andere ploeg komen) en voor het testen van een netwerkkabel hadden ze alleen een simpel testertje van 12 euro bij zich.

 

Ander klant wilde de ISDN2 telefonie opheffen en via het internet laten lopen

afspraak gemaakt voor 18 dec voor een monteur ter plekke (moest een glasvezelbox worden geplaatst)

op 18 dec geen monteur

gebeld en er was iets fout gegaan, maar geen probleem we konden alles ook wel zelf installeren.

Alleen er was ook geen modem afgestuurd en ook geen glasvezelbox

ik weet niet hoeveel email berichten ontvangen, die kunnen alleen naar de klant (in dit geval iemand van 84) en niet naar degene die alles regelt

Uiteindelijk toch maar weer gebeld en een andere afdeling wist te vertellen dat dit helemaal niet zelf uitgevoerd kon worden (we monteren zelf glasvezel af maar ach)

maar op 3 jan toch eindelijk een monteur, klikt de glasvezelbox er in steekt de stekker in het modem (zegt nog dat hadden jullie ook wel zelf kunnen doen) en is 5 min later weer weg omdat wij toch moesten wachten op de komst van de monteur die 5 min voor tijd aankwam (zou er tussen 12.00 uur en 14.00 uur zijn en was er om 13.55 uur) en alles al in orde hadden gemaakt.

 

Ga je e.e.a vergelijken met bijv. een Tele2 en dat soort bedrijven dan kruip je op je knieën terug naar KPN omdat je daar, met wat geluk, wel iemand tegenkomt die je nog wil helpen, maar met alle ontslagrondes en reorganisaties is er vrijwel geen kennis meer op de werkvloer en gaat het hard bergafwaarts met KPN.

 

Dus weet niet of je als XS4ALL klant wel zo blij moet zijn met het brandhout wat bij KPN rond loopt.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer dat ik belde voor iemand anders i.v.m. dat de afrekening niet klopte, heb ik 4 maal KPN moeten bellen voor ik een medewerker die mee wilde denken had.

 

Inmiddels zit die gene op Telfort, er bleek een technische puls niet doorgekomen te zijn waardoor de financiële administratie van KPN vrolijk bleef incasseren. 

 

Het is maar net wie je aan de lijn krijgt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

XS4All ,daar heb ik jaren geleden mee te doen gehad ,boeven bende 1e klas.met KPN nooit geen problemen.

Wat kennis op de werk vloer betreft,is in veel branches het geval er is overal een tekort aan vakmensen,die zijn nu bijna allemaal met pensioen ,en nieuwe worden er maar mondjes maat opgeleid ,ook is er een tekort aan Docenten ,zijn allemaal weg bezuinigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een naam wijziging niet meer en niet minder

In den beginne was het hack-tic die hadden een open bsd unix

servertje waar je via dialin met slip het internet op kon.

Kpn zag in dat hun ook internet moesten aanbieden en niet via hun

dure x25 infrastructuur.

Andere spelers waren toen knoware en surfnet.

Dus kochten ze hack-tic die toen al xs4all naam had op.

Nu verdwijnt enkel de naam xs4all bespaart briefhoofden en dubbele reclame kosten

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

zegt KPN dat er niets voor de klant gaat veranderen behalve de naam van hun provider:huh:

 

En is er ook iemand die dat gelooft?

Na enige tijd kun je immers nergens meer aan zien dat je XS4All klant was? De voormalige XS4All klant is dan een willekeurige KPN klant geworden en krijgt de standaard KPN dienstverlening, de enige dienst die het concern biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is waar we dus niets over kunnen zeggen op voorhand

dat zal de tijd leren

hoop (natuurlijk) doet leven

maar het lijkt wel een soort brexit qua tijd en onduidelijkheden

 

dat mag nu wel eens helder worden gecommuniceerd per brief of persoonlijke mailing van dochter en moeder

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...