Ga naar inhoud


verdeelstekker vonkt


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

 

Ja, is mij geheel duidelijk. Het zal wel een verbinding zijn geweest waarbij de draden niet goed vast zaten. Of erger nog: vertind waren in plaats van kabel eindhulsen. Dan krijg je dat gelazer. Met hoge waarschijnlijkheid uit China ?

Verdeeldozen van AC-tion.. 😁

 

Gewoon de stekker er in laten zitten en de schakelaar op het apparaat gebruiken. De meeste pc voedingen hebben een schakelaar achterop, dus deze gewoon gebruiken.

Overigens vertrouw ik die verdeeldozen ook niet zo en haal ik deze altijd uit het stopcontact wanneer ik voor langere tijd weg ben.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

 

Ja, is mij geheel duidelijk. Het zal wel een verbinding zijn geweest waarbij de draden niet goed vast zaten. Of erger nog: vertind waren in plaats van kabel eindhulsen. Dan krijg je dat gelazer. Met hoge waarschijnlijkheid uit China ?

Dat zou me niet verbazen, vrijwel alles komt uit China deze dagen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal niet zo erg als deze, zie plaatje, zijn maar de stekkerpootjes zullen echt wel "aangebrand" zijn als de vonken er vanaf vlogen of duidelijk te zien waren.

Dus die brandvlekken even schoonmaker (schuren) en de contactdoos aansluiting ook even nakijken die zijn ook "aangebrand" anders krijg je geen vonken.

 

stekkerpootjes.jpg

of zo iets

stekker-vonkt.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niets schuren, vervangen!!!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Niets schuren, vervangen!!!

Dit!!!!!

 

Je weet immers nooit hoe de situatie binnenin de stekker is.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Niets schuren, vervangen!!!

Ja is ook het beste maar als ik lees dat het op twee plaatsen gebruikt word denk ik niet dat het vervangen zal worden.

Maar een brandje is ook altijd leuk op zijn tijd, dan hebben die mensen ook weer wat extra te doen en bij de vrijwillige brandweer zitten zat vakmensen, hier ook een elektricien, die er ook zo over denkt.

Een nieuw snoertje en stekker doos is goedkoper dan een binnenbrand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei catw:

Een nieuw snoertje en stekker doos is goedkoper dan een binnenbrand!

binnenbrandje is wel leuk natuurlijk zo rond oud op nieuwjaar, dan hoef je geeneens een vreugdevuur te bouwen in de kou op 't strand

 

maar on-topic

ik heb het nog eens met de verzekeringsexpert doorgenomen, of ik mijn voeding vergoed krijg als er schade blijkt door dat vonken. Een is immers reeds stuk gegaan.

Neen dus, niet via de aansprakelijkheidsverzekering, nog via de extra pC apparatuur verzekering.

En HP geeft al helemaal niets voor een voeding ofschoon die binnen 2 jaar garantie stuk is (losse voedingen vallen buiten de 2 jaar garantie)

 

dus wees wijs en eet een ijs voor je dure verzekeringen met hoge premies afsluit

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook van die goedkope Chinese vervangings voedingen te verkrijgen maar of die goed werken of soms ook zomaar uitelkaar knallen is dan weer te duur denk ik.

En een HP voeding, nieuwe, zou je even moeten regelen bij een leverancier voor mijn HP 650 G1 heb ik een docking station en gewoon een losse lader de laatste gewoon erbij in de tas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb wel een tip hoe je die voedngen langer heel houdt.

Niet uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonkt de stekker bij het inpluggen wanneer hij aan het mobiele apparaat vast zit of juist wanneer deze losgekoppeld is?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...