Ga naar inhoud


Mediaset bereidt een pan-Europees televisienetwerk voor


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Hoewel we tot de zomer op officiële informatie moeten wachten (Mediaset's CEO Pier S. Berlusconi is van plan het project in juli te presenteren), komt er al wat interessante informatie naar voren, die zou kunnen suggereren wat er gaat gebeuren.

 

Het belangrijkste is dat het platform geen abonnee tv wordt, maar gratis, dat wil zeggen, gefinancierd door advertenties.

 

Mediaset een van Europa's grootste televisiezenders, is van plan een pan-Europees televisienetwerk te lanceren met ProsiebenSat1 en het Franse TF1.

 

De grootste aandeelhouder van het nieuwe bedrijf zal Mediaset zijn, dat 45% van de aandelen zal bezitten en 27,5% zal uitdelen aan ProsiebenSat1 en TF1 op dezelfde manier.

 

Het hoofdkantoor van het bedrijf moet op neutraal terrein staan en Nederland is de meest waarschijnlijke optie.

 

" Mediaset exploiteerde abonnee televisie gedurende meerdere jaren in zowel Italië als Spanje. Ook al ging het goed met ons, we besloten om ons te concentreren op free-to-air uitzending en de betaal-tv te laten vallen. Daarom hebben we besloten om Mediaset Premium te verkopen. We willen blijven investeren in gratis tv-uitzendingen waar we een enorm potentieel zien, zelfs buiten Italië of Spanje. Daarom willen we een pan-Europees televisienetwerk creëren dat de advertentiemarkt in heel Europa en natuurlijk voor Mediaset de mogelijkheid zal bieden om te groeien , "zei Berlusconi.

 

meer info:

 

https://www.parabola.cz/zpravicky/30669/mediaset-chysta-celoevropskou-televizni-sit/

 

Mediaset streeft naar een Europese partner in juli

Nieuwe Mediaset-partner - De tijd is rijp en het is niet langer mogelijk om het uit te stellen. De mediawereld evolueert snel en Mediaset kan niet achterblijven. "We moeten het tempo en de grootte veranderen", zei Pier Silvio Berlusconi

 

Pier Silvio Berlusconi heeft een toekomst voor ogen om het het eerste en enige grote generalistische tv-netwerk in Europa te maken.

 

 Mocht het Europese generalistische tv-plan echter niet doorgaan - Berlusconi koos juli als een deadline -  zou men in elk geval een "Plan B" moeten vinden voor de toekomst. 

 

bron:

calcioefinanza.it

 

 

 

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Prima! meer keuze is altijd welkom... en "gratis"... 

De enige vraag blijft uiteraard voor welke satelliet ze zullen gaan kiezen. Nu zit Mediaset met zijn zenders voor Italie op de Hotbird...

en die heb ik niet... dus maar hopen dat het gewoon de Astra op 19 oost wordt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sverige:

Prima! meer keuze is altijd welkom... en "gratis"... 

De enige vraag blijft uiteraard voor welke satelliet ze zullen gaan kiezen. Nu zit Mediaset met zijn zenders voor Italie op de Hotbird...

en die heb ik niet... dus maar hopen dat het gewoon de Astra op 19 oost wordt.

Volgens mij zit Mediaset Spanje wel op de 19.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

gratis reclame?

 

2 uur geleden zei minplus:

😁

 

Reclame is nog nooit gratis geweest...

 

Zeker niet in Nederland en België.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het betaald kan worden door reklame, maakt me dat niet echt uit... Het gaat om de programma's, als er een goede film of serie loopt, is het wat mij betreft goed.

Ik weet even niet welke taal er gehanteerd zal worden... pan europees, is wel moeilijk... of je moet met diverse geluidssporen gaan werken, zodat je gewoon Duits zou kunnen kiezen, wat ik het beste zou vinden... 

 

Met gratis, bedoel ik dit... dus zonder abonnementen of smartcards...

Op 27-3-2019 om 01:23 zei de vrije fries:

Het belangrijkste is dat het platform geen abonnee tv wordt, maar gratis, dat wil zeggen, gefinancierd door advertenties.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediasat gebruikt in Italië al jaren verschillende geluidssporen voor Italiaans en Engels.

 

Ben alleen wel benieuwd of er een verborgen agenda achter zit. Mediasat is vrijwel synoniem met populisme. Dus altijd kritisch blijven kijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt lastig filteren... 10 minuten film, 50 minuten reclame per uur... :)

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎-‎3‎-‎2019 om 09:02 zei Sverige:

Ik weet even niet welke taal er gehanteerd zal worden... pan europees, is wel moeilijk... of je moet met diverse geluidssporen gaan werken, zodat je gewoon Duits zou kunnen kiezen, wat ik het beste zou vinden...

 

Ik verkies films en series in de originele versie :)

Ik ben benieuwd wanneer dit kanaal effectief op antenne gaat !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Wiki

 

Op 24 juni 2013 werd Berlusconi schuldig bevonden aan het betalen voor seks met een minderjarige en machtsmisbruik, en veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf.[10]

In het vonnis wordt gesteld dat "bewezen is dat de verdachte een seksuele relatie had met El Mahroug in ruil voor grote sommen geld en andere waardevolle spullen, zoals juwelen". Ook is volgens de rechtbank bewezen dat Berlusconi grote sommen geld uitgegeven heeft om een veroordeling wegens machtsmisbruik en prostitutie met minderjarigen te voorkomen. Zo beloofde hij 'Ruby' 5 miljoen euro als zij voor de rechters zou verklaren dat hij niet wist dat zij minderjarig was toen zij seks met elkaar hadden. Met zijn betalingen bereikte Berlusconi dat getuigen voor hem logen, onder wie ook vrouwelijke parlementariërs, zoals senator Maria Rosaria Rossi en europarlementariër Licia Ronzulli. De kans dat de voormalige politicus daadwerkelijk de gevangenis in gaat is nihil. In Italië is het zo dat veroordeelden ouder dan zeventig jaar niet hoeven te zitten, behalve als ze een moord hebben gepleegd.

 

 

O, ja in de "BAK" hebben ze tegenwoordig ook al Televisie.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...