Ga naar inhoud


CD module blijft initialiseren in Topfield


pandora

Aanbevolen berichten

Na anderhalf jaartje geen schotelactiviteit gedaan te hebben besloot ik om ontvanger van zolder te halen en terug CD te bekijken

Wat blijkt? Als ik de CD smartcard in module steek(zwarte met wereldbol) blijft de cam initialiseren

Steek ik kaart in Diablocam dan lukt het wel en wordt de kaart herkend.

Zou het game over zijn voor originele cammodule of kan ik deze van een update voorzien? Zoja alle hulp is welkom

 

Many thnx

Pandora

We are all born wet and naked

 

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de ontvanger moet ten tijde van initialisatie op een CDS zender staan afgestemd. Dus een kanaal van het Nederlandse pakket..

In 1,5 jaar zijn er wel wat wijzigingen geweest. Even een nieuwe zenderscan doen is geen luxe.. Waarschijnlijk moet de kaartook een heractivatie hebben...Zonder actieve kaart kan de CAM ook niets..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik wel geen abonnement  lopen bij CD dus als ik het goed voor heb eerst abo afsluiten bij CD en dan kan ik pas cam initialiseren?😕

Bij de Diablocam wordt de kaart momenteel wel herkend.

IMG_20191108_102041_resized_20191108_103404052.jpg

We are all born wet and naked

 

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI initieert alleen correct als hij op een NL zender staat en de kaart actief is! Er hoeft niet noodzakelijkerwijs een abo op te zitten, maar de Management key moet actief zijn. Dus een heractivatie aanvragen. Lezen is toch niet zo moeilijk? Overigens werkt de activatie natuurlijk alleen in een werkende CAM of gecertificeerde ontvanger. Lijkt me wel duidelijk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat niet de voorloper van de UCAS 3.0 en 3.1??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

en als je die rare Underworld CI-Cam eens verwijderd (is dat toch de Diabolo) wat is dan met je CD CI-Cam?

 

verschillende CI-Cammetjes werken niet samen in een en dezelfde receiver

Resultaat blijft hetzelfde. Blijft initialiseren. Met enkel diabolocam krijg ik dan wel info(zie bijlage)

IMG_20191108_210918_resized_20191108_091001073.jpg

We are all born wet and naked

 

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op zich heel mooi... De management key is klaarblijkelijk opgewaardeerd. Dus kaart is nog 'actief'...

Hebbie al eens geprobeerd de plaats van de CI om te wisselen?

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik al gedaan maar ook geen resultaat. Heb zo een licht vermoeden dat cam naar de filistijnen is😏

Eerstdaags kijk ik voor abo bij CD af te sluiten. Ik veronderstel dat dit wel zal kunnen met mijn gegevens van vorig jaar? Ze hebben tenslotte mijn klantnr nog.

We are all born wet and naked

 

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TF stond erom bekend. Probeer hem eens volledig uit te zetten. Module erin laten en na 10 minuten de stroom er weer op. Desnoods een fabrieksreset...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet direct. Die Underword CI verbruikt veel meer.... Wat hij wél kan proberen is de Canal Digitaal CI alleen in de TF te proberen. Misschien dat 2 CI's net even te ruig is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Satneef:

Staat hoge bitrate ondersteuning op ja? (Ci-menu)

Dat is meer voor de decodering.. Met de pure detectie heeft dat niets van doen. Bovendien heeft die zwarte module die optie nog niet eens ingebouwd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de module niet initialiseert is deze mogelijk stuk of de ontvanger kan niet communiceren met de module.  Dat heeft niks met de kaart of de zender te maken en of deze actief is. 

 

 

 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...