Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
pandora

CD module blijft initialiseren in Topfield

Aanbevolen berichten

Na anderhalf jaartje geen schotelactiviteit gedaan te hebben besloot ik om ontvanger van zolder te halen en terug CD te bekijken

Wat blijkt? Als ik de CD smartcard in module steek(zwarte met wereldbol) blijft de cam initialiseren

Steek ik kaart in Diablocam dan lukt het wel en wordt de kaart herkend.

Zou het game over zijn voor originele cammodule of kan ik deze van een update voorzien? Zoja alle hulp is welkom

Many thnx

Pandora

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Nee, de ontvanger moet ten tijde van initialisatie op een CDS zender staan afgestemd. Dus een kanaal van het Nederlandse pakket..

In 1,5 jaar zijn er wel wat wijzigingen geweest. Even een nieuwe zenderscan doen is geen luxe.. Waarschijnlijk moet de kaartook een heractivatie hebben...Zonder actieve kaart kan de CAM ook niets..

aangepast door Mimisiku

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Momenteel heb ik wel geen abonnement  lopen bij CD dus als ik het goed voor heb eerst abo afsluiten bij CD en dan kan ik pas cam initialiseren?😕

Bij de Diablocam wordt de kaart momenteel wel herkend.

IMG_20191108_102041_resized_20191108_103404052.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De CI initieert alleen correct als hij op een NL zender staat en de kaart actief is! Er hoeft niet noodzakelijkerwijs een abo op te zitten, maar de Management key moet actief zijn. Dus een heractivatie aanvragen. Lezen is toch niet zo moeilijk? Overigens werkt de activatie natuurlijk alleen in een werkende CAM of gecertificeerde ontvanger. Lijkt me wel duidelijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

en als je die rare Underworld CI-Cam eens verwijderd (is dat toch de Diabolo) wat is dan met je CD CI-Cam?

verschillende CI-Cammetjes werken niet samen in een en dezelfde receiver

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Tonskidutch:

en als je die rare Underworld CI-Cam eens verwijderd (is dat toch de Diabolo) wat is dan met je CD CI-Cam?

verschillende CI-Cammetjes werken niet samen in een en dezelfde receiver

Resultaat blijft hetzelfde. Blijft initialiseren. Met enkel diabolocam krijg ik dan wel info(zie bijlage)

IMG_20191108_210918_resized_20191108_091001073.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is op zich heel mooi... De management key is klaarblijkelijk opgewaardeerd. Dus kaart is nog 'actief'...

Hebbie al eens geprobeerd de plaats van de CI om te wisselen?

aangepast door Mimisiku

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ik al gedaan maar ook geen resultaat. Heb zo een licht vermoeden dat cam naar de filistijnen is😏

Eerstdaags kijk ik voor abo bij CD af te sluiten. Ik veronderstel dat dit wel zal kunnen met mijn gegevens van vorig jaar? Ze hebben tenslotte mijn klantnr nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De TF stond erom bekend. Probeer hem eens volledig uit te zetten. Module erin laten en na 10 minuten de stroom er weer op. Desnoods een fabrieksreset...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet direct. Die Underword CI verbruikt veel meer.... Wat hij wél kan proberen is de Canal Digitaal CI alleen in de TF te proberen. Misschien dat 2 CI's net even te ruig is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden zei Satneef:

Staat hoge bitrate ondersteuning op ja? (Ci-menu)

Dat is meer voor de decodering.. Met de pure detectie heeft dat niets van doen. Bovendien heeft die zwarte module die optie nog niet eens ingebouwd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als de module niet initialiseert is deze mogelijk stuk of de ontvanger kan niet communiceren met de module.  Dat heeft niks met de kaart of de zender te maken en of deze actief is. 

aangepast door Codx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen