Jump to content
Sign in to follow this  
pandora

CD module blijft initialiseren in Topfield

Recommended Posts

Na anderhalf jaartje geen schotelactiviteit gedaan te hebben besloot ik om ontvanger van zolder te halen en terug CD te bekijken

Wat blijkt? Als ik de CD smartcard in module steek(zwarte met wereldbol) blijft de cam initialiseren

Steek ik kaart in Diablocam dan lukt het wel en wordt de kaart herkend.

Zou het game over zijn voor originele cammodule of kan ik deze van een update voorzien? Zoja alle hulp is welkom

 

Many thnx

Pandora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de ontvanger moet ten tijde van initialisatie op een CDS zender staan afgestemd. Dus een kanaal van het Nederlandse pakket..

In 1,5 jaar zijn er wel wat wijzigingen geweest. Even een nieuwe zenderscan doen is geen luxe.. Waarschijnlijk moet de kaartook een heractivatie hebben...Zonder actieve kaart kan de CAM ook niets..

Edited by Mimisiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel heb ik wel geen abonnement  lopen bij CD dus als ik het goed voor heb eerst abo afsluiten bij CD en dan kan ik pas cam initialiseren?😕

Bij de Diablocam wordt de kaart momenteel wel herkend.

IMG_20191108_102041_resized_20191108_103404052.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CI initieert alleen correct als hij op een NL zender staat en de kaart actief is! Er hoeft niet noodzakelijkerwijs een abo op te zitten, maar de Management key moet actief zijn. Dus een heractivatie aanvragen. Lezen is toch niet zo moeilijk? Overigens werkt de activatie natuurlijk alleen in een werkende CAM of gecertificeerde ontvanger. Lijkt me wel duidelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je die rare Underworld CI-Cam eens verwijderd (is dat toch de Diabolo) wat is dan met je CD CI-Cam?

 

verschillende CI-Cammetjes werken niet samen in een en dezelfde receiver

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Tonskidutch:

en als je die rare Underworld CI-Cam eens verwijderd (is dat toch de Diabolo) wat is dan met je CD CI-Cam?

 

verschillende CI-Cammetjes werken niet samen in een en dezelfde receiver

Resultaat blijft hetzelfde. Blijft initialiseren. Met enkel diabolocam krijg ik dan wel info(zie bijlage)

IMG_20191108_210918_resized_20191108_091001073.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is op zich heel mooi... De management key is klaarblijkelijk opgewaardeerd. Dus kaart is nog 'actief'...

Hebbie al eens geprobeerd de plaats van de CI om te wisselen?

Edited by Mimisiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik al gedaan maar ook geen resultaat. Heb zo een licht vermoeden dat cam naar de filistijnen is😏

Eerstdaags kijk ik voor abo bij CD af te sluiten. Ik veronderstel dat dit wel zal kunnen met mijn gegevens van vorig jaar? Ze hebben tenslotte mijn klantnr nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De TF stond erom bekend. Probeer hem eens volledig uit te zetten. Module erin laten en na 10 minuten de stroom er weer op. Desnoods een fabrieksreset...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet direct. Die Underword CI verbruikt veel meer.... Wat hij wél kan proberen is de Canal Digitaal CI alleen in de TF te proberen. Misschien dat 2 CI's net even te ruig is..

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuten geleden zei Satneef:

Staat hoge bitrate ondersteuning op ja? (Ci-menu)

Dat is meer voor de decodering.. Met de pure detectie heeft dat niets van doen. Bovendien heeft die zwarte module die optie nog niet eens ingebouwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de module niet initialiseert is deze mogelijk stuk of de ontvanger kan niet communiceren met de module.  Dat heeft niks met de kaart of de zender te maken en of deze actief is. 

 

 

 

 

 

Edited by Codx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By formulerfs
      diverse nederlandse zenders liggen er uit nu om 16.55 uur.
       
      ---johan---
    • By lujo
      Om mij als klant te behouden krijg ik van CanalDigitaal volgende kortingen toegezegd:
       
      Pakket: Rijk
      Klant: Sinds 2006
       
      Verlengen met 1 jaar
      - 2 maanden gratis
       
      Verlengen met 2 jaar
      - eerste jaar 13 euro korting (11,95 ipv 24,95)
      - tweede jaar geen korting 
       
       
      Ik ben benieuwd wat voor maximale kortingen jullie hebben kunnen krijgen om klant te blijven?
    • By Robdebruin
      Olá, ik heb net een nieuwe receiver gekocht (amiko 8265 +) omdat de sat801 m7 de geest heeft gegeven. Er moet echter nieuwe firmware ingeladen worden omdat de receiver de canaldigitaal kaart niet herkend. Wie weet waar ik deze firmware kan vinden /downloaden? 
       
      Alvast bedankt Rob 
    • By schapi
      vanaf laatste update alles van cd zwart op testkanalen na, terug naar begin pli 7.2 met ccam203 en draaid weer goed. dit ook op een andere db 800 getest resultaat was gelijk
    • By ilseonline
      Ik zit de laatste tijd wat meer op "Feestboek" dan normaal en zie met regelmaat de advertenties van Canal Digitaal voorbij komen, de reacties zijn niets mals.
       
      Het gaat zowel over de verhogingen als het verdwijnen van de Discovery en aanverwante kanalen, het speelt dus niet alleen op Sat4all.com, het gaat er op Feestboek alleen een stuk groffer er aan toe. De reactie zie je alleen als je op alle antwoorden klikt, anders zijn ze (door Canal Digitaal?) verborgen.
       
      Antwoorden van Canal Digitaal blijven over het algemeen uit, alleen als iemand een vraag stelt wat een mogelijke klant kan worden of een klant met een commercieel gezien interessante vraag, krijg een "klantenservice" antwoord. 
       
      99,99% zijn klagers.
       
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy