Ga naar inhoud


schildersadvies nicotine


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Op 15-11-2019 om 08:39 zei Tonskidutch:

Bovendien t.z.t. moet het wel weer wit zijn als ik wegga uit die woning volgens contract dus dan zit ik t.z.t. met hetzelfde probleem.

Had de woningbouwvereniging het dan ook niet wit moeten opleveren?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een speciaal spul in de handel om nicotine van de muren te verwijderen. Ik heb dat een aantal jaren geleden bij mn moeder gedaan en daarna waren de muren al veel witter. Daarna alles alsnog geverft en nu is het nog steeds mooi.

Weet niet meer waar ik dat spul gekocht heb, maar volgens mij was het een grote bouwmarkt die reklame maakt met jippy geluiden.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is behangen en als, het parket-laminaat (over een oudere vloerbedekking gelegd) en houten plinten, niet in zou liggen had ik dat met water en st Marc wel gedaan want nu dan kruipt het water langs de plinten in de vloerafwerking hetgeen ik al eens heb meegemaakt. (hele vloer moest eruit wegens het opzwellen van de vloer. Naast het feit dat het plafond (spuitwerk) nog erger uitbloed en dat is echt onbegonnen werk op een laddertje. Ik wil niet onder de druppels met nicotine water staan ploeteren zo'n geschatte drie dagen lang.

 

De schilder die opgedragen is door de executeur van vorige bewoonster heeft er met "de Franse slag" gewit en naderhand pas de plafondarmaturen weggehaald. Dan is de gang/entreezone waar geen natuurlijk daglicht komt heel pover gewit, maar dat ziet niemand tot het licht aangaat idem de badkamer. Dit bereik van de woning wordt dus nog poverder gewit. En ook jijzelf ziet het pas als je de led-panels aan doet. De woningbouwcorporatie loopt er zelf bij oplevering ook vluchtig doorheen en ziet het evenmin alsook interesseert het hun heel weinig. Dat was bij diverse bezichtigingen van andere woningen het geval, waar ik vroeg of dat de normale staat van oplevering is. Dus al met al lastig. Maar zoals ik reeds schreef de oplossing heb ik al gevonden die afdoende goed dekkend wit blijft.

T.Z.T. zal de woning bij afbraak als sterk verontreinigd nicotine gif afval moeten worden afgevoerd naar het milieupark chemisch afval.

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Zo zie je maar weer wat rokers voor een schade aanrichten. 

 

Herkenbaar neveneffect van roken. Ik damp al jaren elektrisch en heb er gelukkig geen last meer van. Plafonds blijven gewoon wit en geen stank in huis. Wat ik nu uitspaar t.o.v. tabak roken kan ik elk jaar voor nop twee weken aan het strand liggen ergens aan de Middenlandse Zee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft de boel ook niet onderwater te zetten, je maakt de doek nat, wringt hem uit, dan komt er geen water meer uit en blijft de grond gewoon droog, hoog uit een druppel die naar beenden valt, wat plastic op de vloer is dan ruim voldoende.

 

Tot nu toe kan ik zeggen, waterschade plekken kan je niet schoonmaken, daar moet isoleer spul tussen, nicotine mits het geen granol is en een zeer open structuur heeft is reinigbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de adviezen en raadgeving, maar ik moet het binnen een dag klaar hebben om nog tijd te hebben voor het inpakken voor de verhuizing.

Dus ook nog dagen te werken aan het onttrekken van de nicotine en dan pas verven (met onzeker resultaat) gaat niet lukken qua planning.

 

De 6 keer dat ik de nieuwe woning die ik had volledig heb gedecoreerd en dus ook voor 100% nieuw heb geverfd levert wel wat ervaring, maar de tijddruk en mijn oud lichaam noopt tot andere oplossingen.

Het Mefa Duvelite is een goed witte fixeer die als afwerking kan dienen, hij is zelfs op kleur verkrijgbaar. Maar wel duur.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...