Ga naar inhoud


schildersadvies nicotine


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

na 3/4 dag flink ertegen aan te zijn gegaan, ben ik met verven gestopt.

De slecht gewitte wanden en plafonds wilde ik overnieuw doen met briljant wit flexa powerdek acrylaat (watergedragen) 12,5m2 / liter

briljant wit dus

1,5 muur gedaan en het trekt on-egaal licht geel door en plafond strook aansluitend wordt licht karamel.

 

muren voorzien van een soort renovatie behang

plafonds spuitwerk op breedtplaatvloer / beton

 

Het hoeft geen röhring te krijgen maar de gestorven vorige bewoner was een extreem roker, zelfs de plafond dozen voor licht armatuur in de badkamer zijn bruingeel omrand.

 

Er is dus een schilder bezig geweest destijds na de ontruiming voorafgaand aan de overname door mij die het heel slordig "wel wit gekregen heeft" (maar niet goed genoeg met sluiers en kwastgeesten)

Vandaar dat ik zelf er nog eens overheen wilde gaan met de roller vandaag.

Zodra water aan muur of plafond komt trekt de nicotine en teer er doorheen en wat witte verf was wordt geel en karamel.

 

De oplossing moet dus zijn een synthetische muurverf die oplosmiddel gedragen is in plaats van watergedragen dispersies. Zo het advies van een verf expert.

Die wordt echter met 6m2/liter en kost het drievoud dus 6 maal zo duur als m'n witte acrylaat. mefa duvelite 231€/10liter

 

Is dit echt de oplossing?

nogmaals twee ondergronden

natte spons tegen muur trekt geel op

vooraf fixeren is bijna even duur

 

wie heeft dit zelf ook opgelost ?

 

foto is van telefoon en iets minder helder qua kleurverschil (rode pijl tot waar geverfd is geworden heden)

Screenshot_35.png

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jaren geleden hetzelfde probleem gehad. Een plafond van 40 m2 eerst met ammoniak of chloor schoongemaakt en daarna een emmer Wyzonol van 250 euro er overheen gerold. De bruinigheid kwam er gewoon doorheen. Als soort van experiment een goedkoop emmertje acrylaat van Praxis er overheen van 25 euro en voila: het plafonnetje was weer als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

het is overal nodig

heb je het zelf toegepast?

p.s.

reuk arm als het mogelijk is!

Yep. Maar wel bij dingen die door de verf op waterbasis doorkwamen ook al smeerde je er 3 lagen overheen. Niet met nicoteer. Maar daar hecht verf op terpentine-basis prima op.

 

Helaas overal blijkbaar. En alles op terpentine-basis stinkt...

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een iets andere oplossing misschien.... In plaats van wit kan je ook een andere kleur kiezen op een paar muren waar de nicotine kleur niet zo eenvoudig zichtbaar is...?

Ik heb een aantal muren grijs (daar zie je het waarschijnlijk nog wel doorheen) maar ook een muur donker groen (en daar zie je het niet doorheen!). Mijn plafonds zijn trouwens heel licht zilvergrijs wat je bijna niet kan zien, totdat je de combinatie helder witte sierlijst tegen het plafond zet. Dan ziet het er mooi uit ;-) .

 

Het is een optie die je kan overwegen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nieuw plafond plaatsen?

Paar gipsplaten ertegen schroeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben net klaar met der overheen gaan van die mefa duveline... verf.

Terpentine achtig producten mag ik niet gebruiken wegens mijn allergische astma.

 

Het heeft wel meteen geholpen maar man wat is dat spul duur. De nicotine en teer trekt er niet doorheen en je zou eroverheen kunnen schilderen met iets anders,ofschoon dat niet nodig is want het is titaniomoxide wit, dus oké.

Wat een tijdverlies door een roker.

 

Morgen verder, want heb nu m'n rug kapot.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Big fellow:

In plaats van wit kan je ook een andere kleur kiezen

Dat heb ik ook overwogen, maar het zag op plaatsen heel verschrikkelijk uit en andere plekken was het een egaal karamel, dus te gemêleerd.

Dat gaat me erg storen op den duur.

Bovendien t.z.t. moet het wel weer wit zijn als ik wegga uit die woning volgens contract dus dan zit ik t.z.t. met hetzelfde probleem.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 14-11-2019 om 16:30 zei Tonskidutch:

Het hoeft geen röhring te krijgen maar de gestorven vorige bewoner was een extreem roker

Hadden dezelfde kleur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...