Ga naar inhoud


F1 Testdagen in Barcelona


Sprietje

Aanbevolen berichten

Pirelli heeft speciale banden gemaakt voor het circuit van Zandvoort vanwege de steile zijdelingse helling van 18 graden in onder andere de Hugenholtzbocht en de Arie Luyendykbocht.

Elk team krijgt volgende week 2 setjes uitgedeeld tijdens de wintertest dagen in Barcelona om ze uit te proberen.
Meer weten, lees: https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/254289/teams-testen-tijdens-tweede-testweek-aangepaste-bandenconstructie-voor-zandvoort

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ferrari likt zijn wonden

 

Tijdens en na de 3 testdagen in Bacelona lees ik niet veel goeds over Ferrari.
Als ik zo de diverse racing-sites lees, dan kom ik het volgende tegen:
- Ferrari aangeslagen
- Ferrari kreeg klappen
- Ferrari likt zijn wonden
- Ferrari heeft motorproblemen. Vettel stond stil nadat zijn motor de geest gaf.
- Ferrari heeft aanpak voor wintertest veranderd na situatie in 2019
- Binotto luidt noodklok: "Ferrari is te langzaam"
- Binotto: “Ik ben niet zo optimistisch als vorig jaar"

 

Is dit een nieuwe tactiek van Ferrari en komen ze straks tijdens de eerste F1-race in Australië sterk naar voren of is dit het gevolg van de gemanipuleerde extra brandstoftoevoer die halverwege vorig jaar leek te bestaan?
Het lijkt op dit laatste.
Als je vorig jaar zag met wat voor een snelheid de Ferrari wagens op het rechte stuk Red Bull en Mercedes voorbij vlogen, dan kan het toch niet anders dat er toen aanzienlijk meer motorvermogen was dan bij de concurrentie. En dat zou dit jaar ineens verdwenen zijn? Daar geloof ik niets van. Ook het feit dat de FIA vorig jaar gemerkt heeft dat er bij Ferrari aanzienlijk meer brandstof in de tank zat dan dat ze opgegeven hadden, doet het gemanipuleer met extra brandstof versterken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Sprietje said:

Ferrari likt zijn wonden

 

Tijdens en na de 3 testdagen in Bacelona lees ik niet veel goeds over Ferrari.
Als ik zo de diverse racing-sites lees, dan kom ik het volgende tegen:
- Ferrari aangeslagen
- Ferrari kreeg klappen
- Ferrari likt zijn wonden
- Ferrari heeft motorproblemen. Vettel stond stil nadat zijn motor de geest gaf.
- Ferrari heeft aanpak voor wintertest veranderd na situatie in 2019
- Binotto luidt noodklok: "Ferrari is te langzaam"
- Binotto: “Ik ben niet zo optimistisch als vorig jaar"

 

Is dit een nieuwe tactiek van Ferrari en komen ze straks tijdens de eerste F1-race in Australië sterk naar voren of is dit het gevolg van de gemanipuleerde extra brandstoftoevoer die halverwege vorig jaar leek te bestaan?
Het lijkt op dit laatste.
Als je vorig jaar zag met wat voor een snelheid de Ferrari wagens op het rechte stuk Red Bull en Mercedes voorbij vlogen, dan kan het toch niet anders dat er toen aanzienlijk meer motorvermogen was dan bij de concurrentie. En dat zou dit jaar ineens verdwenen zijn? Daar geloof ik niets van. Ook het feit dat de FIA vorig jaar gemerkt heeft dat er bij Ferrari aanzienlijk meer brandstof in de tank zat dan dat ze opgegeven hadden, doet het gemanipuleer met extra brandstof versterken.

 

 

Ik denk dat je gelijk hebt en dat de FIA het even heeft toegestaan om het seizoen nog wat spannend te houden. Alles voor de kijkcijfers en de toeschouwers en Ferrari heeft veel macht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Vettel stond stil nadat zijn motor de geest gaf.

 

Ik heb nog nooit een wagen zien doorrijden nadat de motor de geest gegeven had. 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt het veelbesproken stuursysteem van Merdedes?

 

Op een rechte weg zou je de voorwielen liefst evenwijdig aan elkaar zetten. Dan slijten de banden het minst maar in een bocht is het beter wat toespoor te hebben, dat neemt de bocht wat beter. Met het nieuwe DAS-stuursysteem (Dual Axis Steering) van Mercedes kun je door aan het stuur te trekken en te duwen, deze twee standen instellen. Hierdoor verandert de hoogte van de auto niet en is dus niet verboden volgens de huidige reglementen maar wel voor volgend jaar.

Het zou dus kunnen dat door dit systeem de banden langer mee gaan en er een bandenwissel minder uitgevoerd hoeft te worden wat een pitstop scheelt. Tevens kan het toespoor optimaal ingesteld worden om optimaal door de bochten te gaan. Al met al kan dit een flinke tijdwinst betekenen.
We zullen het zien in de GP van Australië.
Of andere teams dit systeem ook gaan toepassen is maar de vraag. Het duurt maanden om zoiets te realiseren en volgend jaar mag het al niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen Mercedes heeft een nieuwe revolutionaire wielophanging, ook Red Bull reed tijdens de eerste testweek met een revolutionaire wielophanging, zowel op de voor- als achterwielen.
Bekijk hier de video met uitleg:

 

https://racingnews365.nl/video-de-revolutionaire-ophanging-van-verstappens-nieuwe-red-bull

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/24/2020 at 1:33 PM, Sprietje said:

Hier het nieuwe DAS-systeem (Dual Axis Steering) van Mercedes in het Nederlands uitgelegd:

 

ndentemperatuur op 

 

Met de toe in-out kun je de bandentemperatuur op het rechte stuk beinvloeden. Voor deze 2 gevallen wil je:

 

recht stuk plus snelle bocht....koude banden

 

recht stuk plus kraape bochtt.....warme banden omdat je voor de bocht flink moet remmen.

 

De parc ferme regels zouden nog een probleem kunnen worden. Na het Qualifying mag je in principe de geometrie van de wielophanging niet meer wijzigen.......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De safety car en medical car hebben hun rondje al gereden om de baan te inspecteren en bij Red Bull zijn ze al volop bezig met pitstop oefeningen.

 

862138841_pitstopoefeningenredbull.jpg.5f3160bbb0365fa0fb8d26c697ba78f8.jpg

 

Op de volgende sites kunt U via live-stream de 4e F1 testdag in Barcelona volgen:

 

https://racingnews365.nl/live-formule-1-wintertest-26-februari-met-max-verstappen

 

https://nl.motorsport.com/f1/news/live-f1-test-barcelona-week-2-max-verstappen/4696334/

 

https://www.gptoday.net/nl/live/f1/254347/live-update-volg-de-vierde-dag-van-de-wintertest-in-barcelona

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...