Ga naar inhoud


IPTV van CanalDigitaal, weet iemand de instellingen?


oliver

Aanbevolen berichten

IPTV wordt soms heel geheimzinnig over gedaan. Je mag eigenlijk niets weten, en je behoort maar de APP oid te gebruiken van de leverancier.

 

Nu wil het zo zijn dat wij binnen kort internet van Freedom.nl willen gaan afnemen en misschien ook televisie (we hebben nu al CanalDigitaal sateliet). Om te onderzoeken wat allemaal mogelijk is, wil ik hier mij alvast in verdiepen, immers, met een sat abo krijg je ook IPTV van CanalDigitaal.

 

Graag wil ik IPTV kijken met een apperaat naar MIJN keuze. In dit geval, mijn TVHeadend server, maar dat staat er even los van.


Waar ik nu op zoek naar ben, zijn de IPTV gegevens. Hoe kan ik streamen bij CanalDigitaal. Ik ben een betalende gebruiker, heb gewoon gebruikers naam en wachtwoord, dus waarom niet. Met zou natuurlijk de Apps kunnen uit pluizen (de data is er immers), maar misschien is dit reeds ergens gedocumenteerd.

 

Als ik naar deze info zoek, kom ik alleen bar weinig tegen ... :(

 

Dus kan iemand mij in de juiste richting sturen? Ik heb bij Freedom zelf al na gevraagd, maar daar krijg ik niet meer dan ' we hebben afgesproken de privacy te borgen' ... maar ja, ze zijn ook maar een hele kleine reseller partij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het zijn gesloten toepassingen, je zult hier nagenoeg niets over terug gaan vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV van Nederlandse providers is volledig gesloten. De streams zijn gecodeerd in Verimetrix en de apparaten worden via MAC adres verbonden met de server(s) van Soloco... MAC adres zou je nog kunnen spoofen, maar Verimettrix is een ander verhaal. Ergo: je bent gebonden aan de gesloten supertrage apparatuur van Canal Digitaal: een fijne M7 MZ-101/102 of 201.......

 

Ik lees dat je (nog) Canal Digitaal hebt via sat. Mocht je beschikken over een oranje smartcard dan kun je overwegen om dat signaal in huis te verdelen naar andere kamers.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we hebben natuurlijk 'Apps' for smart TV's en apps for android. Apps for Android zijn natuurlijk 'vrij gemakkelijk' te decompilen. Maar het is wel weer duidelijk dat we hier nog ver in te gaan hebben. De codering is natuurlijk een kwestie van tijd, als je met je username/password/token oid (even dumbed down) decodeerd in de App, kan dat ook met gewoon een decodeer algorithme.

 

Wat betreft kijken via Sat, die ontvang ik op mijn oranje kaart die in mn TVHeadend zit; vervolgens een paar Kodi's die daar mee verbinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat het geen user/password verhaal maar MAC. Verimetrix is nog weinig publiek over bekend. Dus ook geen idee of dat met een statische of dynamische key of keys werkt.. Er is een jaar of 2 iets uit Rusland gepubliceerd dat het met een ontvanger. Heeft nochthans heel kort gewerkt. Ook geen idee of de decodering lokaal plaats vind of via de server.. Feit is dat het sterk genoeg is dat iedere legale provider in NL het gebruikt.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is wat jij wilt is niet legaal want als het legaal was had jij je iptv link allang gehad, men is al niet blij met Kodi dus kan me voorstellen dat men de zooi dicht timmert of je nu betaalt of niet. Ik vind Kodi ook fijn maar begrijp het standpunt wel omdat Kodi het meest gebruikt wordt om illegaal content te bekijken en daar zijn de providers 100% niet blij mee. En als je zelf apps gebruikt kan die van Canal Digitaal er ook wel bij toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij ervoor betaald en zijn eigen spullen wil gebruiken.

 

Maar waarom kom jij hier iemand dan de les lezen. Willen we dat hier wel? Iemand van illegale dingen beschuldigen gaat nogal ver en is niet goed voor de sfeer hier.

 

Maar terzake:

 

+ netwerkverkeer monitoren met wireshark

+ wordt als basisversleuteling wel CSA gebruikt?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Boj Canaldigitaal kan je met iptv je eigen kastjes gebruiken, op mijn telefoon en computer staat de cd app.

 

Cd beveiligt haar content, wat is daar mis mee?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, moonchild said:

Omdat hij ervoor betaald en zijn eigen spullen wil gebruiken.

 

Maar waarom kom jij hier iemand dan de les lezen. Willen we dat hier wel? Iemand van illegale dingen beschuldigen gaat nogal ver en is niet goed voor de sfeer hier.

 

Maar terzake:

 

+ netwerkverkeer monitoren met wireshark

+ wordt als basisversleuteling wel CSA gebruikt?

Ik beschuldig niemand dat maak jij er van, ik zei alleen dat hij een dergelijke link wel gehad zou hebben als dat legaal is. En gaf daar een reden bij. Dat jij dat verkeerd opvat en leest is jou probleem.

 

5 hours ago, ceesv said:

Boj Canaldigitaal kan je met iptv je eigen kastjes gebruiken, op mijn telefoon en computer staat de cd app.

 

Dat ook maar sinds kort, de Canal Digitaal app is er net een maand voor kastjes met Android TV zoals de Shield en Mi Box. En ik moet zeggen dat het redelijk werkt soms doen bepaalde zenders het ineens niet meer en alle andere wel en dan moet je weer terug schakelen naar satelliet om de online uitgevallen zender alsnog te kunnen bekijken. Dat zal in de toekomst wel opgelost worden denk ik want voor de rest werkt de app goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Penthe said:

Ik beschuldig niemand dat maak jij er van, ik zei alleen dat hij een dergelijke link wel gehad zou hebben als dat legaal is. En gaf daar een reden bij. Dat jij dat verkeerd opvat en leest is jou probleem.

 

Dat ook maar sinds kort, de Canal Digitaal app is er net een maand voor kastjes met Android TV zoals de Shield en Mi Box. En ik moet zeggen dat het redelijk werkt soms doen bepaalde zenders het ineens niet meer en alle andere wel en dan moet je weer terug schakelen naar satelliet om de online uitgevallen zender alsnog te kunnen bekijken. Dat zal in de toekomst wel opgelost worden denk ik want voor de rest werkt de app goed.

Dat de app er 'pas sinds kort' is is natuurlijk niet waar, want het werd mij al bijna een jaar geleden aangeboden.

 

Maar er is natuurlijk niets illegaals aan om betaalde content op mijn manier te bekijken. Ik betaal er toch voor? Stel, er is een open-source implementatie van dat algoritme, waar ik mijn eigen encryptie sleutels (mijn username/password b.v.) invoer, dan is daar _helemaal niets_ illegaals aan. Dat CanalDigitaal dit misschien liever niet heeft, kan natuurlijk. Dat ze het niet willen omdat ze niet willen dat hun algoritme "gekraakt" wordt, snap ik ook (maar eigenlijk niet, want bij een goed algoritme moet dat je zorg niet zijn).

 

In ieder geval, is het niet de bedoeling iets illegaals te doen, en dat ik als viewer 'kodi' gebruik maakt natuurlijk geen zak uit voor de vraag :) Tevens 'een IPTV viewer is een IPTV viewer' of dat nu kodi is of iets anders.

 

Tot slot, dat ze hun content beveiligen is absoluut helemaal terecht en begrijpelijk. Ze willen het natuurlijk niet weg geven door het publiekelijk op het internet te broadcasten, zou gek zijn. Bijna zeggen 'ssh is verboden, iedereen moet maar met telnet gaan werken' :)

13 hours ago, ceesv said:

Boj Canaldigitaal kan je met iptv je eigen kastjes gebruiken, op mijn telefoon en computer staat de cd app.

Waar staat de afkorting Boj? Bring own joy? 😛 maar wat bedoel je met 'eigen IPTV kastje'? want dat is misschien ook het geen waar ik op zoek naar ben, tenzij je doelt op de CD app; die probeer ik net te vermeiden :)

 

Al met al, dank voor de input so far :)

aangepast door oliver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, oliver zei:

Stel, er is een open-source implementatie van dat algoritme, waar ik mijn eigen encryptie sleutels (mijn username/password b.v.) invoer

Je neemt je computer, windows in mijn geval, download de Canaldigitaal software en voert je eigen password en username in.

En je hebt beeld.

 

Op mijn LG tv kijk ik via satelliet, en wanneer ik daar beelduitval heb val ik terug op de Canaldigitaal iptv verbinding op die LG tv.

Niets geen verplicht aanschaffen van een bepaald kastje.

Netflix, idem

Dus wat is het probleem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ceesv said:

Je neemt je computer, windows in mijn geval, download de Canaldigitaal software en voert je eigen password en username in.

En je hebt beeld.

 

Op mijn LG tv kijk ik via satelliet, en wanneer ik daar beelduitval heb val ik terug op de Canaldigitaal iptv verbinding op die LG tv.

Niets geen verplicht aanschaffen van een bepaald kastje.

Netflix, idem

Dus wat is het probleem?

Ah, nee okee, dat bedoel je; het ging over het 'illegaal IPTV kijken met je eigen credentials'.

 

Waar ik op zoek naar ben is mijn eigen software gebruiken, voer miijn username/password in en heb beeld ;) en daar heb je de IPTV gegevens voor nodig zoals server IP, etc etc. Maar ik het zal waarschijnlijk dus iets complexer zijn dat enkel dat :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, oliver zei:

Ah, nee okee, dat bedoel je; het ging over het 'illegaal IPTV kijken met je eigen credentials'.

Ik zal het misschien verkeerd opvatten, maar voor de duidelijkheid, op dit forum zijn illegale zaken niet bespreekbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, oliver said:

Dat de app er 'pas sinds kort' is is natuurlijk niet waar, want het werd mij al bijna een jaar geleden aangeboden.

 

Lezen is ook een vak he, de app is er pas een maand voor de Android TV Kastjes Shield en Mi Box, dat de app er al langer is voor andere apparaten is niets nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...