Ga naar inhoud


Nieuw: VIP leden


Michel

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, drz said:

Het afschaffen van de VIP afdeling zal lastig worden aangezien er al roddel topic's zijn aangemaakt die voor de niet-vip leden niet zichtbaar zijn..

Vertel! Ik ben ze nog niet tegengekomen, nog sterker, ik zal niet eens weten hoe een "onzichtbaar" topic aan te maken?

Dit vind ik dus een vorm van stemmingmakerij, maar ik begrijp niet waarom? Wat is er tegen om dat de eigenaar en/of moderators van een forum een vorm van waardering voor bepaalde leden kan "uitspreken" door deze leden een andere status te geven?

 

Het is een vorm van een waardering, die (naar ik aanneem) is toegekend door de moderators, aan de leden waarvan zij vinden dat die het verdienen. Dat is hun mening. En ik denk niet dat het juist is dat sommige leden vinden dat het mogelijk moet zijn om hun mening op te leggen aan de eigenaar / moderators, omdat hun niet eens zijn met de mening van de eigenaar / moderators.

 

In tegenstelling tot de politiek arena in Nederland, is een forum, welk forum dan ook, niet een democratie waar de meerderheid regeert. Een forum wordt over het algemeen geleid door een groep vrijwilligers, of in het geval van een commercieel forum door betaalde werknemers, die de beslissingen nemen. Als er controversiële beslissingen worden gemaakt, dan kan het zo wezen dat na veel kritiek vanuit de leden / schrijvers / gebruikers van het forum, deze beslissingen worden teruggedraaid. Maar in essentie moet je een forum zien als een plek waar de beheerders / moderators een mogelijkheid geven om als gebruikers samen te komen om te discussiëren / informatie uit te wisselen etc. Maar de regels /  beslissingen worden gemaakt door het team achter het forum. Zie het als een huis... Je bent welkom om te bezoeken, te discussiëren / informatie uit te wisselen etc., maar de huiseigenaar bepaalt toch echt wel wat er wel en niet toegestaan is...

 

Het is aan ieder om te bepalen of ze zich wel of niet kunnen vinden in de regels etc die binnen een forum gelden. Ook met status etc. Mijn mening is dat het mij niets uitmaakt wie je bent, waar je vandaan komt etc, maar dat ik je beoordeel op je gedrag / inhoud van berichten op het forum. Daar heeft status niets mee te maken.

 

Ik kan niet ontkennen dat ik het wel leuk vind om te lezen/zien dat ik blijkbaar een waardevolle bijdrage heb geleverd aan het forum om de VIP status te krijgen.... Maar dat is geen drijfveer voor mij om mij anders te gedragen op het forum.

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, ceesv zei:

Gebruikers hebben niets gevormd.

 

Er hebben enkele leden een schouderklopje gehad voor hun inzet.

 

Die nu afbranden is laag bij de grond, zij hebben er niet zelf om gevraagd en krijgen nu een lading shit over zich heen.

Is dat de dank voor de hulp die zij aan andere leden geven?

 

 

Wanneer men het ergens niet mee eens is, kan men een melding maken aan de forum leiding.

 

 

 

En wie bepaald wie zo'n schouderklopje krijgt,  jullie zeker..   En ik vind meer wat jij nu doet laag bij de grond.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 4-5-2020 om 19:12, Michel zei:

Ben je (nog) geen VIP, wil dat niet zeggen dat je niet hulpvaardig bent. We kunnen nu eenmaal niet iedereen VIP maken. ;)

 

Vind je dat we iemand hebben overgeslagen die wel aan de bovengenoemde criteria voldoet, laat het dan ons even weten. Wij zien ook niet alles!

 

Uit de openingspost

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ceesv said:

Uit de openingspost

Juh de helft van de VIP gebruikers begrijp ik niet van hoe die behulpzaam zijn geweest aangezien die meer kritiek dan hulp hebben geleverd.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbranden is nu net niet mijn intentie, want ik stoor mij er niet aan en ik zie voor mijzelf absoluut geen meerwaarde aan een vip status, maar als het zo overkomt dan zal het ongetwijfeld liggen aan mijn manier van communiceren op het forum.

Ik heb het in het verleden ooit al een uitgelegd dat ik moeite heb met intonatie met het communiceren via tekst.

Dit ter zijde.

 

Ik vraag mij af welke gebruikers zich absoluut niet inzetten voor het forum?

Er zijn ook gebruikers die niet weten hoe zij zich moeten inzetten of worden overschreeuwd door lieden die net doen alsof zij kennis hebben, een deel opzoeken op het internet en deze info misvormd uitbraken aan de gebruiker die een probleem komt melden.

Tja, hoe kom je daar tussen?

 

Persoonlijk neem ik niet eens meer de moeite om mijn kennis te delen, juist door lieden die onzinnige info posten en de boel "overschreeuwen".

Wanneer een gebruiker een probleem heeft, wil ik graag wat meer weten en stel vragen om mij te verdiepen in het probleem.

..maar ja, dan worden die vragen onmiddellijk genegeerd door de overige gebruikers, inclusief de VIP leden die overschreeuwen en kan ik nooit met een goed antwoord komen.

..om mijzelf maar even als voorbeeld te nemen, maar dat geldt voor meer mensen die willen helpen.

Het is altijd hetzelfde clubje.

 

Verder heb ik er geen problemen mee en voor mij hoeft die VIP niet zo, maar sommige mensen voelen zich duidelijk achtergesteld, ondanks hun bijdragen op dit forum.

Zij steken energie, tijd en bijdragen terwijl zij nooit de kans krijgen om VIP te worden. Mede ook doordat vip-leden blijkbaar zeggenschap hebben in de vip status.

 

En ik zeg het nogmaals, ik heb zelf geen VIP ambities, ik zit hier voor mijn plezier, maar kan mogelijk spreken voor anderen die wel moeite hebben met dit systeem.

 

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Penthe

Kritiek kan ook opbouwend zijn.

En wanneer iedereen het met elkaar eens is hebben we geen forum meer nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Big fellow zei:

Wat is er tegen om dat de eigenaar en/of moderators van een forum een vorm van waardering voor bepaalde leden kan "uitspreken" door deze leden een andere status te geven?

 

 

Niets! Absoluut niets! Er is niets op tegen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan ook, heb al zoveel gehad aan een hoop forumleden die vele schouderklopjes verdienen (zelfs waar je het niet van zou verwachten....;-) gezien mijn discussies met aantal waarin het niet altijd leuk was) die VIP zouden moeten zijn volgens jullie criteria, voor anderen hier zou het niet anders zijn denk ik die dat vinden.

 

Persoonlijk heb ik geen last van een status aparte van de VIP en ik denk dat de VIP leden zichzelf ook zo niet zien of voelen. Uiteindelijk is het voor mezelf een leerbaar, vermakelijk en prettig forum. (soms op scherpst van de snede..)

Het is echter wel oppassen dat er verdeeldheid komt en dat zie je al komen nu gezien dit topic..(voor je het weet zijn die VIP het forum en is de rest pleite)...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 minuten geleden, drz zei:

Niets! Absoluut niets! Er is niets op tegen.

 

 

Nou nee, dat horen de gebruikers onderling zelf te doen en niet het management dus daar is heel veel op tegen.  Bovendien het schept verwachtingen. Tevens is er veel te doen in deze wereld om gelijkheid en dan gaat men een VIP status invoeren die eigenlijk geen waarde heeft?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, drz said:

Mede ook doordat vip-leden blijkbaar zeggenschap hebben in de vip status.

@drz Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? Net zoals de eerdere opmerking dat er topics zijn die voor andere leden niet zichtbaar zijn waar VIP leden roddelen? Want beide heb ik niet gezien / meegekregen etc.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is trouwens frappant dat de niet-vip leden tegen het systeem zijn en de vip leden voor het systeem zijn.

Dat bedoel ik dus dat er verdeeldheid ontstaat en waar ik al eerder over heb geschreven. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat klopt niet, door het gemopper zijn er vip leden die bedanken voor de eer.

 

Zij krijgen kritiek om iets waar ze niet ongevraagd hebben en zijn niet in de positie om zich te verweren.

 

 

DRZ, je beweert dingen die niet waar zijn, en die je niet hard kunt maken.

 

Beperk je tot de feiten!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Big fellow zei:

@drz Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? Net zoals de eerdere opmerking dat er topics zijn die voor andere leden niet zichtbaar zijn waar VIP leden roddelen? Want beide heb ik niet gezien / meegekregen etc.

Dat heeft in de startpost gestaan die inmiddels al is aangepast.

Iets met gebruikers die een andere gebruiker kan nomineren voor de vip status.

 

1 minuut geleden, ceesv zei:

Dat klopt niet, door het gemopper zijn er vip leden die bedanken voor de eer.

 

 

Het maakt ook niet uit..  Ik moet mij ook niet in deze discussie mengen en hoor hier niet thuis.. 🙃

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je erop wijzen dat Ton al heeft aangeveven dat hij liever de status verliest, vanwege deze discussie en het continue refereren van andere leden aan zijn status op een negatieve manier?

Ik zal je mijn mening ook geven over de status.... (Die had je al in een eerder bericht van mij kunnen lezen trouwens) Ik vind het leuk om te zien dat mijn bijdragen worden gewaardeerd met deze status. Echter, de status an-sich maakt mij niets uit. 

Maar... Ik ben ook van mening dat een beslissing zoals deze, niet moet worden teruggedraaid omdat er een (kleine?) groep gebruikers is die het er niet mee eens zijn... Even voor de duidelijkheid, ik had dit ook geschreven als ik niet de status zou hebben!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 4-5-2020 om 19:12, Michel zei:

Vind je dat we iemand hebben overgeslagen die wel aan de bovengenoemde criteria voldoet, laat het dan ons even weten. Wij zien ook niet alles!

 

@drz

Bedoel je dit?

 

Dat gaat niet over VIP leden maar over alle leden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...