Ga naar inhoud


De onderhandelingen met FOX Sports zitten muurvast


Miauw

Aanbevolen berichten


Geen probleem! Gewoon de poot stijf houden. Laat die Amerikanen maar voelen dat het een keer over en uit is... Zijn gewoon aan het chanteren, net als Viacomm. Ze hebben dik verlies dit jaar vanwege Corona en denken dat de kijker dit wel even voor ze vereffend.. Mooi niet dus....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te hopen dat Ziggo dit blijft vasthouden. 

Belachelijk om elke kabel aansluiting te willen laten betalen (voetbal belasting) om zo de veels te dure voetbal verslag geving voor de tv in stand te kunnen houden.  

 

Denk dat Ziggo veel meer mensen een veel groter plezier doet door eindelijk eens van de SD zenders af te stappen en alles in HD gaat doorgeven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is Fox eerder gelukt, dus ze proberen het gewoon weer. Ze hebben alleen wat extra problemen:

 

- extra verlies door Corona (aandeelhouders niet blij)

- meer providers haken af (nog meer verlies)

- chantage naar de providers werkt niet meer (het kantelpunt is bereikt. Klanten willen eenvoudig niet meer betalen en ze zijn de idiote reclamehoeveelheid zat)

 

Er groeit steeds meer weerstand tegen deze Amerkaanse zooi..

 

Inderdaad: terug naar normale TV, herhaalzenders weg, reclame indammen. 10 zenders in mooie HD liever dan 100 pulpzenders in SD en extreme compressie.

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik las het net op fok ... Dat Ziggo de zenders mooi op zwart zet en dat FOX lekker terug naar Amerika gaat.

Het is gewoon triest dat wij burgers de betaal zenders moeten gaan onderhouden omdat ze jaren geleden grote contracten heeft afgesloten met de voetbalclubs.

 

Misschien kunnen ook met ze alle naar het malieveld in Den Haag weg met FOX en hun beleid..

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees in het artikel dat de vergoeding 3 keer zo hoog zou moeten worden, en dat in plaats van de 300.000 abonnees van het Fox pakket alle klanten zouden moeten gaan betalen.

 

Dat is dus de constructie die ze ook bij bijvoorbeeld Canaldigitaal hebben uitgehaald.

 

Het zou dan gaan om, volgens het artikel, 100 miljoen euro wat dit zou moeten opleveren voor het doorgeven van de live voetbal wedstrijden.

Ziggo geeft aan dat ze graag voetbal voor de liefhebbers willen blijven doorgeven, maar geen cent willen betalen voor de 3,5 miljoen klanten die daar geen prijs op stellen.

 

Het tij keert voor de content providers en de sportzenders.

Steeds meer distributeurs gaan niet meer in op deze eisen, ik heb het gevoel dat Ziggo dit hard gaat spelen.

Ze zouden maximaal 300.000 klanten kunnen verliezen, blijven er nog 3,2 miljoen over.

 

 

Nog even het rekensommetje, 100 miljoen gedeeld door 3,5 miljoen klanten is een prijskaartje van bijna € 29 per abonnee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij Ziggo was dit nog niet aan de orde, daar liep nog het oude contract van de Fox zenders in een apart plus abonnement, met zoals ik lees 300.000 abonnees.

Nu wil Fox een soortgelijk contract met Ziggo afsluiten zoals met andere providers, namelijk iedereen betalend voetbal kijker, of je wil of niet.

 

Het bedrag van 100 miljoen alleen voor Ziggo aan Fox te betalen is te absurd voor woorden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw, dat wist ik niet, als elke aanbieder zijn poot stijf blijft houden bij een nieuw contract, dan kunnen ze de voetbal sport wel in laten pakken. 

 

Ik vind het belachelijk dat ze dat in een contract durven te eisen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Er groeit steeds meer weerstand tegen deze Amerkaanse zooi..

 

Eindelijk! Ik hoop echt van harte dat de providers voet bij stuk houden en amerikanen bannen van de tv in europa!!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

31 juli weten we de afloop.Ik lees tussen de regels door, dat wanneer Fox Ziggo korting gaat geven, die ook aan andere providers gegeven moet worden.

Voor Fox / Disney gaat het dus om veel meer als een provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, dat is bij Viacomm ook... Maar laat ze maar voelen dat het gewoon uit is met de pret. Bedrijfsrisico mogen/moeten ze zelf dragen en niet hun klanten. Het is tenslotte géén verzekeringsmaatschappij!! Gewoon een commercieel bedrijf wat zijn hand flink heeft overspeeld. Ik zou graag de term 'Billen' en 'Blaren' willen bezigen..

Het 'leuke' is dat de providers eigenlijk veel meer macht hebben dan ze realiseren. Zij kunnen die rupsjes Viacomm en Fox gewoon terug 'chanteren' door gewoon 'Nee' te zeggen. Reken maar dat de grote Bobo's van Viacomm en Fox nu perntjes zweten. Voor hun dreigt (bij mislukken van hun eisen) gegarandeerd het offerblok. De aandeelhouders verliezen bakken met geld en dát is het enige wat in Amerika telt! Ze mogen vertrekken, de aandelenkoers daalt, sponsors trekken zich terug, nóg minder inkomsten. Het is zelfs geen ondenkbaar scenario dat zo'n firma gewoon omvalt... Als de EU providers dát ook even in het achterhoofd houden is de strijd eigenlijk al gestreden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Ziggo abonnee ben ik blij met dit (voorlopig) standpunt van Ziggo; ik wens niet verplicht te betalen voor voetbal wat ik toch niet ga kijken. Het pakket is al duur genoeg. Bovendien denk ik dat Fox z'n hand met dit standpunt overspeelt heeft, omdat de impact van het verliezen van Ziggo als doorgiftemogelijkheid toch wel aanzienlijk is.

 

Aan de andere kant vind ik het wel heel erg hypocriet van Ziggo; ze hebben alle klanten (en ik ben F1 liefhebber) "Ziggo Sport" door de strot geduwd, officieel met de uitspraak "het kost je niets", maar we weten allemaal dat F1/buitenlands voetbal erg veel geld kost. En die centjes zijn niet vanuit de aandeelhouders gekomen, maar komen nog steeds van de klanten af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat nu bij Ziggo speelt, is enkele jaren gelden al bij andere providers uitgehaald, Canaldigitaal wilde toen niet toegeven, maar een kleine andere satelliet tv aanbieder Joyne gaf het wel door.

Wat Joyne daarvoor moest betalen zal wel nooit bekend worden.

 

Enkele weken geleden wilde Discovery channel ook de hoofdprijs voor een verlenging bij Canaldigitaal, CD heeft niet toegegeven en Discovery c.s. zijn op zwart.

 

Ik sta achter CD, toegeven zet alleen maar de deur open voor andere zenders de hoofdprijs te eisen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...