Ga naar inhoud


De onderhandelingen met FOX Sports zitten muurvast


Miauw

Aanbevolen berichten


22 hours ago, ilseonline said:

 

Is dat alleen bij zakelijk, of ook particulier?

 

 

Is bij zakelijk ook niet, zoals Ventura al aangeeft. Als jij Internet via coax hebt, heb je, ook bij zakelijk, in elk geval het basispakket. En dat basispakket is zelfs nog wat uitgebreider dan alleen de NL zenders, alleen heb je daar een decoder voor nodig (of CI+ kaart), die tot voor een paar jaar terug alleen aanschaf kostten, maar voor nieuwe kaarten mag je ook in de maand voor aftikken.

 

Hier thuis Zakelijk, en in het kantoorpand waar ik werk Zakelijk. Bij beiden zit gewoon een deel voor "TV", ondanks dat er bijvoorbeeld in het kantoorpand geen TV te vinden is. Is in het begin echt wel geprobeerd zonder te krijgen, maar dat willen de koppelverkopertjes niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb op een locatie glasvezel van Ziggo, zakelijk.

Zonder tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Ventura zei:

 

Gebeld en nagevraagd. Ziggo medewerker heeft geïnformeerd dat "Interactieve TV" degelijk op te zeggen is. Echter het product "Kabel TV" niet. Deze krijgt elke Ziggo abonnee "gratis" bij. Verschil zit in de zenders aanbod en dat bij "Kabel TV" alleen NPO 1, 2 3 en Ziggo Sport in HD te zien is. Jullie geloven dat niet? Prima...Dan niet! Dat zal mij een zorg wezen en heb geen zin om iedere keer weer de verdediging in te moeten schieten vanwege jullie ongeloof.

Dat heb ik dus een aantal postings geleden gezegd..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even to the point, moet je beide aanvragen en dan TV opzeggen, of kan je direct alleen internet aanvragen? 

 

Betaal je bij alleen internet het zelfde bedrag als met het simpelste oplossing voor TV?

 

Bij het simpelste TV pakket krijg je geen kabeltuner, daar wordt tegenwoordig een app bij geleverd of je TV ontvangt zelf de digitale ongecodeerde kanalen, hoe kan je dan alleen internet zonder de ongecodeerde TV zenders afnemen zodat je als ik het goed heb niet voor de ongecodeerde TV kanalen betaald? 

 

Ik begrijp het niet, als het kan, waarom geeft Ziggo daar geen rugbaarheid aan, er zijn nou eenmaal mensen die geen TV pakket willen hebben, hoe zit dat in elkaar?

 

O ja, dan kan ik zo wie zo geen Fox Sports ontvangen, klopt dat?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaaaren geleden toen Ziggo hier nog UPC was ook zoiets voorgehad. Had ADSL en ging verhuizen. Daar moest TV en internet komen. Ook toen kon ik alleen TV en internet samen afsluiten. Simpelweg omdat de coax gebruikt moest worden. Zonder coax geen signaal. Dat ik alleen internet wilde boeide ze niet. Je moest toen voor €15 gewoon Basis TV erbij nemen. Het TV signaal kon niet uitgefilterd worden met een aangesloten coax kon je gewoon gratis TV kijken en dat kan natuurlijk niet. Het feit dat ik schotelTV had was geen argument...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu gaat het weer over Fox Sports en vastgelopen onderhandelingen.

 

Zolang er geen berichten naar buiten komen van een van de 2 partijen is en blijft het koffiedik kijken en glazen bollen oppoetsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er misschien iemand een 'mannetje' ergens in één van de organisaties zitten die wat meer wil vertellen?

Het zou leuk zijn om een soort van primeur te lezen over dit onderwerp, aangezien het nogal vrij belangrijk kan zijn voor de toekomst van de lineaire tv.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou de onderhandeling positie van de partijen verslechteren, ik denk dat iedereen die erbij betrokken is zijn mond houdt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, drz zei:

Heeft er misschien iemand een 'mannetje' ergens in één van de organisaties zitten die wat meer wil vertellen?

Het zou leuk zijn om een soort van primeur te lezen over dit onderwerp, aangezien het nogal vrij belangrijk kan zijn voor de toekomst van de lineaire tv.

Neuh, heeft niets met de toekomst van lineaire TV van doen. Het gaat om de uitzendlicentie van een (aantal) station(s). Of die (in de toekomst) lineair of anders aangeboden wordt staat daar helemaal los van. Feitelijk wil je gewoon inside informatie om je nieuwsgierigheid te bedwingen :)

Van mij mogen die zwaar overbetaalde zenders gewoon verdwijnen. Zie absoluut niet in waarom wij als abonnee opgezadeld moeten worden met de financiële debâcles van een TV station. Heb liever 30 kwalitatieve stations dan van die oeverloos 'herhaal' en reclame zenders... Met name die oeverloze brei aan reclame's gaat op den duur die stations de kop kosten. Mensen stinken er niet meer in....

 

RTL zenders gewoon weg.. (Herhaling, reclame, herhaling, reclaaaaaaaaame, herhaling, reclaaaaaaaaaaaame, herhaling)

Discovery zenders weg... ( It's Shark Week every week!! :( )

Fox zenders weg...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Mimisiku zei:

Neuh, heeft niets met de toekomst van lineaire TV van doen.

Ik bedoelde meer de prijzen van lineaire tv eigenlijk.

De toekomst is altijd onzeker, al zou het zo kunnen zijn dat providers en content aanbieders zichzelf uit de markt gaan prijzen en het einde betekenen voor lineaire tv..

Maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de prijsontwikkelingen en of de abbo's van de consument een keertje gehalveerd gaan worden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet. We hebben het over commerciële instellingen die uiteraard uit zijn op winst. Enige 'rare' is dat ze feitelijk zélf niets zelf produceren, maar gewoon (exlusieve) distributierechten verkopen. Ze hebben contracten (die ze moeten betalen uiteraard) en verkopen het verder (vaak veelal over de grens). Ze zijn feitelijk 'middle man'. Hun hele organisatie moet worden betaald uit die winst. Feitelijk hetzelfde als verzekeringsmastschappijen... Valt de winst tegen, dan mag de klant het gelach betalen. Steeds een beetje meer omdat hun toeleveranciers hun prijzen verhogen. Zij berekenen dat gewoon door. 

 

Alleen spelen er nu andere factoren..

 

- Investeringen gedaan die door Corona teniet zijn gedaan

- Prijsplafond bij de consument is bereikt. Die wil niet nog meer betalen voor lineaire (reclame) TV. Die stappen over naar IPTV diensten.

- Lokale providers w.o. M7 durven hun prijzen niet meer te verhogen (buiten inflatiecorrectie) omdat ze bang zijn veel klanten te verliezen (kantelpunt bereikt)

 

En zo zit de boel nu in spagaat.

 

De aanbieder (Fox/Discovery) ziet het geld verdampen, de aandeelhouders zijn ontevreden, extra druk op de CEO, mogelijk ontslag of reorganisatie. Die moeten eenvoudig veel meer geld incasseren om de boel te redden en dat geld komt er nu gewoon niet omdat de locale providers hun poot (om dezelfde reden) stijf houden.

Ze zien feitelijk hun werkende verdienmodel instorten en proberen wanhopig het tij te keren. En daarbij proberen ze nu botweg te chanteren...

 

Gewoon nooit aan toegeven. Dan gewoon de zender weg en desnoods failliet.. Na een pasr maanden zij we ze wel vergeten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...