Ga naar inhoud


you tube video ontdoen van ondertitels


mebo870

Aanbevolen berichten

Wie kan me een tip geven om you tube video’s die ik heb gedownload te ontdoen van hun ondertitels. Ik volg daar “How the Universe works”

Ik stop de *.mp4 samen met een Nederlandse srt in een mkv file, op de pc werkt het vlekkeloos.

Op de VU plus gaat het mis, de tekst verschijnt een fractie van een seconde of zelfs helemaal niet.

Nu probeerde ik dat op te lossen door de *.mp4 samen met de srt door handbrake te halen en de ondertitels in te branden.

Dat lukt, maar de ondertitels komen helemaal aan de onderkant van het beeld te staan, m.a.w. nog onder de ondertitels van de you tube video, dat leest heel moeilijk.

Als ik diezelfde you tube video inlaad in subtitledit zie ik heel duidelijk een witte balk verschijnen op de plaats waar de you tube ondertitels komen te staan.

Die wil ik er uit.

Op you tube zelf zijn de ondertitels uit te zetten, maar dat heeft geen invloed op wat ik download.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


helaas, lukt geen van beide, ook al geprobeerd als mkv om te zetten, geconverteerd met VLC, Wondershare filmora 9, ik krijg het er niet uit.

Tenzij er een soort van beveiliging of watermerk opzit.  

ik download met clipgrab

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarover je praat heb net gekeken op youtube en er worden meerdere aangeboden op youtube 42 minuten speeltijd doe je voordeel ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem waar ik tegenaan loop is, alhoewel de you tube ondertitels niet zichtbaar worden op de VU Plus, ze wel de werking (instructies) van de srt ondertitels verhinderen. 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, mebo870 said:

helaas, lukt geen van beide, ook al geprobeerd als mkv om te zetten, geconverteerd met VLC, Wondershare filmora 9, ik krijg het er niet uit.

Tenzij er een soort van beveiliging of watermerk opzit.  

ik download met clipgrab

 

Ingebakken ondertitels in mp4 bestanden krijg je er niet uit als je die omzet naar mkv.

 

Probeer de video(s) eens te downloaden zonder ingebakken ondertitels met deze: https://www.portablefreeware.com/index.php?id=2634

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat je niet weet waar je mee bezig bent.   Die youtube video kun je zonder ondertiteling downloaden. Als je dan later een losse SRT wilt gebruiken is dat geen probleem. Alleen dat het niet lekker werkt op de VU+ zal waarschijnlijk aan de image liggen en niet aan de video. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In MKV Toolnix kun je eventueel een lossless kopie maken.

Je kunt daar srt files toevoegen, maar ook ongewenste subtitles verwijderen.

 

Mits die natuurlijk niet ingebrand zijn.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 uren geleden, Codx zei:

Ik heb het vermoeden dat je niet weet waar je mee bezig bent.   Die youtube video kun je zonder ondertiteling downloaden. Als je dan later een losse SRT wilt gebruiken is dat geen probleem. Alleen dat het niet lekker werkt op de VU+ zal waarschijnlijk aan de image liggen en niet aan de video. 

ik voorzie al jaren video's van Nederlandse srt ondertitels, met mkv toolnix, dat lukt iedere keer, behalve nu bij die serie gedownload van you tube gaat het mis.

Er moet toch iets zijn wat mijn probleem veroorzaakt op de VU plus Ultimo 4k, al de rest speelt normaal en correct af. (image; OpenPLi 7.2-release (2020-03-21-release-7.2)

Dit laat mkv toolnix zien als ik van "How the Universe Works season 8 E01 (Full HD).mp4" een mkv wil maken met een srt toegevoegd.

Dit lijkt me toch vrij normaal, toch lukt het met deze serie langs geen kanten.🥴

Video: MPEG-4p10/AVC/H.264
Audio: AAC

Ondertitels: Subrip/SRT

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom moet je het omzetten naar MKV dan?   Je kunt die losse SRT file toch gewoon los laden tenminste als je VU+ dat goed doet. Ik heb het idee dat je moeilijk aan het doen bent

 

Bovendien je kunt dit soort afleveren ook via de nieuwsgroepen downloaden in mkv formaat.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Codx said:

Maar waarom moet je het omzetten naar MKV dan?   Je kunt die losse SRT file toch gewoon los laden tenminste als je VU+ dat goed doet.

 

Ik heb mijn films en srt files ook los van elkaar in een mapje.

Dit om eventueel de ondertitels makkelijk te kunnen corrigeren.

De TV is op de computer aangesloten en dat werkt prima.

 

Ik heb zojuist echter de schijf even op mijn Mutant HD51 aangesloten.

Openpli lijkt daar niet met de losse srt file overweg te kunnen.

Veel TV toestellen kunnen dat trouwens ook niet.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het niet ideaal de ontvanger als mediaspeler te gebruiken, ja het kan wel maar zet er dan kodi op. Dan heb je al dit soort problemen niet meer. Die accepteert alles. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2020 om 22:12, mebo870 zei:

Op de VU plus gaat het mis, de tekst verschijnt een fractie van een seconde of zelfs helemaal niet.

De oorzaak is gevonden,  de ondertitels op de VU stonden ingesteld op 25 fps, staan nu op origineel.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...