Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Tvoverair zei:

De ontvanger die ik daar heb gekocht doet ze werk maar de antenne was voor mij niet bruikbaar.

 

Ik denk dat dit soort antennes na de omschakeling naar T2 zowiezo minder bruikbaar zijn geworden.

De winkel richt zich echter op kampeerders, en die stellen vanzelfsprekend andere eisen dan mensen thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden, MrDish zei:

Alles wat voor nikt is :FTA

Oké dan is FTA ontvanger prima.  Wat ik zelf nog wil uitproberen is een ontvanger waarbij een internet kabel in kan.  Dan zal je ook FTA RBB Berlin, Bayern, Hessen ,SR kunnen ontvangen.  Is er hier iemand die dit kan uitproberen?  Ik weet niet of er dan geoblock opzit.

aangepast door Tvoverair
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Tvoverair ,probeer anders anixe hd eens die doet het bij mij wel .mvg Ricardo 

RicardoBelli bedankt voor het testen. Ik weet nou dat verbinden met internet niet gaat helpen 😀   Anixe heb ik ook gezien veel van die freenet zenders werken bij mij ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die zenders via Internet met geoblock worden tegengehouden maakt IPTV een treurig verhaal. Via satelliet krijg je ze 100% zeker in heel Nederland, die logica kan ik niet helemaal volgen.

 

Als ik op de PC probeer zijn ARD, WDR, NDR, HR en BR gewoon te zien maar ZDF niet (melding), MDR blijft zwart zonder foutmelding en RBB schrijft: Aus lizenzrechtlichen Gründen ist dieser Livestream mit einem so genannten Geoblocking versehen und kann nur in Deutschland gesehen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip maar ik  was niet thuis. Dan is natuurlijk de vraag of de uitzending via Duitse IP platformen nog te herhalen is. Gaat hem niet worden want lineaire TV is voor mij het verrassingseffect, ik wil met zappen tegen iets interessants/ leuks aanlopen. Met programmeren van een opname viel het vaak tegen, dus spontaan iets tegenkomen werkt voor mij beter.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RicardoBelli zei:

De antennemast was maar een paar seconden in beeld

De toren van Stadt of de mast in Nottuln? Het valt me mee dat er überhaupt een mast in beeld is geweest.

 

In de grotere Duitse steden komen de torens vaker in beeld maar zijn ook niet te missen. In deze videoclip zag ik toevallig de toren van Hamburg:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ozSQPSnQOSQ

 

Helaas aan het eind (met de toren aan de overkant van het water) door Youtube onbruikbaar gemaakt..

 

Dit maakt een boel goed:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2020 om 11:02, OFDM zei:

Dat die zenders via Internet met geoblock worden tegengehouden maakt IPTV een treurig verhaal. Via satelliet krijg je ze 100% zeker in heel Nederland, die logica kan ik niet helemaal volgen.

 

Als ik op de PC probeer zijn ARD, WDR, NDR, HR en BR gewoon te zien maar ZDF niet (melding), MDR blijft zwart zonder foutmelding en RBB schrijft: Aus lizenzrechtlichen Gründen ist dieser Livestream mit einem so genannten Geoblocking versehen und kann nur in Deutschland gesehen!

Via de ard site zijn zijn gedeeltelijk livestreams beschikbaar. Het is bij mij voorgekomen dat na 22:30 RBB Berlin werd vrijgegeven en ik een film kon kijken die opdat moment werd uitgezonden.  De andere livestreams werken meestal altijd wel muv SWR, MDR. Wat ik bij Bayern heb ontdekt is dat er worldwide in de link staat.   

 

Deze zenders zullen via de schotelantenne denk ik altijd wel vrij voor iedereen blijven. Voor de private zenders komt er dacht wel een codering aan. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar de Duitse rtl zenders met Zwitserse reclame zijn al op zwart gegaan.  

aangepast door Tvoverair
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...