Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten


14 uren geleden, RicardoBelli zei:

Nee als je via gmaps kijkt kun je het gebouw zien maar op de foto staat auteursrechtelijk  beschermd

De luchtfoto? Ik dacht dat je over de straat had, een eigen gemaakte foto. En van Kathrein is een eigen foto? Ik zie een mobiel screenshot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Noordzee zei:

 

@OFDM

 

Grappig, Ik heb ook jaren terug is in die kraan (Harlingen) een nachtje geslapen. Heel wat gedraaid toen met die kraan.  

Ha dat is toeval!! Of ook weer niet helemaal want het is wel een technisch hoogstandje! Heb je ook nog iets ontvangen boven?

 

Draaien was natuurlijk super en ik mocht ook de vlag laten zakken, die hing er i.v.m. havendagen. "S avonds draaien richting het vuurwerk vlakbij wat op de laatste dag werd afgestoken, prachtig allemaal! Jaren later heb ik de eigenaar nog even gesproken toen we op Vlieland een ijsje aten. Ik herkende hem van een (uiteraard opgenomen) reportage op NDR 3 over zijn drie hotel(letje)s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, MrDish zei:

Met wat voor ontvanger ontvangen jullie de signalen. 

Niet zeggen ;met een DVB_T2 ontvanger. Omdat ik nog zoekende ben vandaar.

 

Mvg

Ik gebruik voor DX'en een Strong SRT 8211. Bevalt best goed, de signaalsterkte en kwaliteit meters hebben een goede schaal/ bereik. Gevoeligheid en selectiviteit ook niets te klagen.

 

Heeft naast HDMI ook analoog video. Kan opnemen op een USB stick, ook op timer werkt dat goed.

 

Alleen af en toe een vreemd effect dat beeld niet vloeiend loopt. Ben er nog niet helemaal achter of je het ook kunt oplossen met zappen.

 

Ander minpuntje is dat er per UHF kanaal maar één zender (mux) kan worden opgeslagen. Dat is voor DX niet handig, dan verlies ik mijn eerdere score.

 

Het grootste nadeel vind ik de meter drempel. Wanneer bij condities iets zwak binnenkomt, wat nog sterker kan worden, ontdek je dat niet want hij laat geen signaalsterkte zien en scant (uiteraard) niets in zonder lock. Ik vermoed dat veel ontvangers dit hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OFDM , van fuba is een foto via maps , van kathrein ook maar  de foto is waarschijnlijk  van een verdieping genomen . Ikzelf heb voor het gebouw van fuba gestaan .maar dat was op vrijdagmiddag  om 16,.30 uur  en ik wilde er wel graag naar binnen maar een rondleiding om deze tijd word voor mij dan te kort. Erg jammer  maar ga deze stad nog wel een keer bezoeken denk ik .mvg Ricardo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, MrDish zei:

Bij  **** staan er een aantal DVB_T2 ontvangers

weet niet of ik 1 van kopen moet.

 

Mvg

Als hij ze in een winkel heeft kun je testen en overleggen. Maar een consument mag toch een artikel retourneren als het niet bevalt?

 

Denk erover na welke eigenschappen je belangrijk vindt, mijn lijstje heb je nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, RicardoBelli zei:

OFDM , van fuba is een foto via maps , van kathrein ook maar  de foto is waarschijnlijk  van een verdieping genomen . Ikzelf heb voor het gebouw van fuba gestaan .maar dat was op vrijdagmiddag  om 16,.30 uur  en ik wilde er wel graag naar binnen maar een rondleiding om deze tijd word voor mij dan te kort. Erg jammer  maar ga deze stad nog wel een keer bezoeken denk ik .mvg Ricardo.

Ik heb het bedrijf ook van boven bekeken op maps dus weet het ongeveer. Zou je een rondleiding kunnen krijgen? Ik kwam er wel achter (door jouw melding over Füba) dat de Geschäftsführer een oude bekende is van Blankom (uit voormalig DDR). Helaas zijn die een paar jaar geleden kapot gegaan maar blijkbaar heeft hij een concollega bedrijf gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, MrDish zei:

Bij staan er een aantal DVB_T2 ontvangers

weet niet of ik 1 van kopen moet.

 

Als je wat meer duidelijkheid geeft kunnen mensen je hier misschien helpen een keuze te maken.

Welke eigenschappen moet de ontvanger hebben en hoeveel wil je er aan uitgeven?

 

Ik heb zelf een combi sat/t2 ontvanger die op linux draait, en die me eigenlijk goed bevalt.

Maar wanneer je geen interesse hebt in een combi heeft het geen zin zoiets aan te bevelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, RicardoBelli zei:

OFDM , van fuba is een foto via maps , van kathrein ook maar  de foto is waarschijnlijk  van een verdieping genomen .

 

De foto's bij Google Maps worden altijd vanaf de personenauto genomen waar de camera's boven op het dak staan.

Kan die ook trappen op rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, MrDish zei:

Achterhoek

Tegen de Duitse grens. 

7 minuten van Bocholt .

Dat is perfect voor Wesel.  Je zal daar betere ontvangst hebben dan in mijn woonplaats.

2 uren geleden, MrDish zei:

Bij *** staan er een aantal DVB_T2 ontvangers

weet niet of ik 1 van kopen moet.

 

Mvg

De antenne zal ik niet kopen bij deze winkel als ik jou was.   De ontvanger die ik daar heb gekocht doet ze werk maar de antenne was voor mij niet bruikbaar.  Wat OFDM al zij is welke eigenschappen je  belangrijk vindt. Wil je alle duitse zenders ontvangen of alleen de gratis te ontvangen zdf,wdr en ard pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tvoverair zei:

Dat is perfect voor Wesel.  Je zal daar betere ontvangst hebben dan in mijn woonplaats.

De antenne zal ik niet kopen bij deze winkel als ik jou was.   De ontvanger die ik daar heb gekocht doet ze werk maar de antenne was voor mij niet bruikbaar.  Wat OFDM al zij is welke eigenschappen je  belangrijk vindt. Wil je alle duitse zenders ontvangen of alleen de gratis te ontvangen zdf,wdr en ard pakket.

Alles wat voor nikt is :FTA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...