Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Nee een hele oude fabriek .die zat 800 meter van ons hotel .aan de buiten kant niks geen reklame .mooi onopvallend .

 

Ik vraag mij af in welk jaar ze daar naartoe zijn verhuisd. Het verbaast mij sowieso dat ze nog bestaan en dan ook nog in de buurt. Op Maps staat geen naam en helaas kun je geen streetview gebruiken, is in heel Duitsland geblokkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


39 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja OFDM, die Channel Master is inderdaad nostalgisch maar tegenwoordig koop je antennes met ingebouwde rotor voor een zacht prijsje.

 

Je weet toch weer altijd te verrassen met bijzondere producten! Aan het beetje oranje herken ik alweer de zuidelijke regio, daar is de ether TV nog volop in gebruik.

 

Ik kreeg op Youtube ook eens een reactie waaruit ik leerde dat in de regio middellandse zee ook nog band III wordt gebruikt voor digitale TV, bijzonder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Ja OFDM, die Channel Master is inderdaad nostalgisch maar tegenwoordig koop je antennes met ingebouwde rotor voor een zacht prijsje.

 

Ik heb die Vansky even opgezocht en dat ding is inderdaad spotgoedkoop.

Maar zo te zien alleen in de VS en Canada verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, RicardoBelli zei:

Hallo OFDM ,mooi filmpje van dat antennepijpje !!!!! Om erna toe te gaan is zeker een aanrader met natuurlijk een of 2 overnachtingen in deze mooie stad . En dan nog even een kijkje bij het schotelpardijs  . En Toverair ,mooi dat het je lukt om ook münster te ontvangen  .mvg Ricardo 

Ik ben ooit eens naar munster gereden via borken wat een vrije vlakke weg is met een soort twenteroute autobahn 😐 en de terugweg via coesfeld naar Winterswijk dat was een een wereld van een verschil door een prachtig heuvelachtig gebied.  

 

Om beeld te krijgen uit munster moet ik de antenne boven op de nok van het huis plaatsen😀

aangepast door Tvoverair
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, OFDM zei:

Ik vraag mij af in welk jaar ze daar naartoe zijn verhuisd. Het verbaast mij sowieso dat ze nog bestaan en dan ook nog in de buurt. Op Maps staat geen naam en helaas kun je geen streetview gebruiken, is in heel Duitsland geblokkeerd?

Duitsland heeft alleen in de hele grote steden streetview maar die beelden dateren terug van 2007/2008.  Netzo als in Oostenrijk zijn Duitsers zijn erg op hun privacy gesteld. Wat ook wel te begrijpen is. 

 

De antennemarkt is groot in de VS. Misschien wel leuk om een keer te bekijken via youtube zijn de videos van Antenna Man .  Hij test veel van die Amerikaanse antennes en geeft ook veel tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tvoverair zei:

Ik ben ooit eens naar munster gereden via borken wat een vrije vlakke weg is met een soort twenteroute autobahn 😐 en de terugweg via coesfeld naar Winterswijk dat was een een wereld van een verschil door een prachtig heuvelachtig gebied.  

 

Om beeld te krijgen uit munster moet ik de antenne boven op de nok van het huis plaatsen😀

Geen idee waarom die twee routes zoveel verschillen. Ik vond vanuit Enschede het laatste stuk tot Münster het minst mooie, dat zal hetzelfde zijn vanuit Winterswijk?

 

Maar Münster biedt toch niets meer dan Wesel?

7 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Tvoverair mooi dat het lukt om münster te ontvangen op welke hoogte?.. en OFDM hier een foto van de voorkant van fuba......oeps dat mag niet sorry .

 

Mag dat niet op het forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, OFDM zei:

Dat is wel heel nostalgisch Sprietje, doet me denken aan de folder van een bedrijf in Roggel ooit. In Zuid Limburg met een 91 element antenne draaien van Duitsland naar België en Nederland!

 

De laatste keer dat ik een antenne elektrisch draaide was 16 jaar geleden maar daarbij zat de antenne vast en draaide ik de kraan. Ik had geluk want goed weer leverde mijn thuisbasis zender TV Oost uit Hengelo op, 135 kilometer.

HPIM5083.JPG

Hpim4975.jpg

 

@OFDM

 

Grappig, Ik heb ook jaren terug is in die kraan (Harlingen) een nachtje geslapen. Heel wat gedraaid toen met die kraan.  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, OFDM zei:

Geen idee waarom die twee routes zoveel verschillen. Ik vond vanuit Enschede het laatste stuk tot Münster het minst mooie, dat zal hetzelfde zijn vanuit Winterswijk?

 

Maar Münster biedt toch niets meer dan Wesel?

Mag dat niet op het forum?

Münster zit inderdaad het identieke pakket. Het voordeel bij Münster is dat ik daar vrij uitzicht heb en bij wesel niet. Ik krijg het zdf pakket van Wesel aan de praat door  vertkikaal naar Münster te wijzen. Hij ontvangt wesel dus alleen in met de volledige lengte van de antenne .  

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, MrDish zei:

Met wat voor ontvanger ontvangen jullie de signalen. 

Niet zeggen ;met een DVB_T2 ontvanger. Omdat ik nog zoekende ben vandaar.

 

Mvg

In welke regio woon je MrDish?  Signalen zijn niet overal zo sterk. Mijn ontvanger werd in het forum als nietzo geweldig gezien (hij is simpel)  als ik de antenne goed heb afgesteld op wesel. Ga ik denk eentje kopen die wat beter is en met Internet. Prijsverschillen zijn niet al te groot.

 

aangepast door Tvoverair
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...