Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Tvoverair zei:

Via de ard site zijn zijn gedeeltelijk livestreams beschikbaar. Het is bij mij voorgekomen dat na 22:30 RBB Berlin werd vrijgegeven en ik een film kon kijken die opdat moment werd uitgezonden.  De andere livestreams werken meestal altijd wel muv SWR, MDR. Wat ik bij Bayern heb ontdekt is dat er worldwide in de link staat.   

 

Deze zenders zullen via de schotelantenne denk ik altijd wel vrij voor iedereen blijven. Voor de private zenders komt er dacht wel een codering aan. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar de Duitse rtl zenders met Zwitserse reclame zijn al op zwart gegaan.  

Gedeeltelijk, dat wil zeggen afhankelijk van de content, kan ik goed begrijpen. Voor ieder programma zijn andere rechthebbenden. Maar zoals het nu bij sommige zenders gaat lijkt het meer willekeur dan logica. Helemaal als de regionale Bayern wereldwijd claimt uit te zenden!

 

Misschien heeft het simpelweg te maken met de Internet distributiekosten, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.

 

Schotel blijft ook vrij maar ik begreep dat de Duitse publieke omroep ervoor heeft gekozen het uitzenden via 13 graden oost te staken vanwege onoplosbare conflicten met landen over het FTA uitzenden van voetbalwedstrijden. Omdat Duitsland tjokvol staat met FTA apparatuur is het bijna onmogelijk alsnog over te gaan op gecodeerd uitzenden. Een spotbeam zoals BBC gebruikt is wel een handige mogelijkheid maar dan duperen ze wel Duitsers in het buitenland.

 

De Duitse commerciële zendergroep Sat1 en RTL zijn waarschijnlijk (tegen hun zin) gedwongen om door te gaan met FTA in SD. Binnen een paar jaar loopt de gerechtelijke eis af om FTA uit te zenden (10 jaar straf voor kartelvorming) maar ze staan met de rug tegen de muur. Het uitzetten van SD zou namelijk een ontoelaatbaar verlies aan kijkers opleveren aangezien 80% van de Sat kijkers het FTA aanbod gebruikt ipv betaald HD. Op vragen van het tijdschrift Digital Fernsehen hebben ze geantwoord dat ze alle kijkers willen blijven bedienen of woorden van vergelijkbare strekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die plexiglazen ruimte wordt ook wel de reportage ring genoemd.

 

In de vorige eeuw werd daar de straalverbinding opgebouwd met de reportage wagens in het veld.

Er stond in die ring een hoornantenne of een parabool die met de hand gericht werd op de mobiele straalverbindingswagen op locatie.

Vanaf de toren werd het daarna doorgestraald via de andere torens in het land naar de studio.

 

Later waren er onder aan de toren kastjes gemonteerd met een patchpanel, waar een eng ploeg de nieuwsgaring kon "inprikken" richting Hilversum.

 

https://www.telecomerfgoed.nl/telecomcanon/index.php/vensters?id=21

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie van jullie hier kan zich dit nog herinneren?

 

Het programma 'Sport in Beeld' waar dan bijvoorbeeld Jan Cottaar zich verontschuldigde, met de mededeling:

"De samenvatting Heerenveen-Ajax hebben we nog niet voor u, want het vliegtuig is nog niet binnen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het meegemaakt dat er bij ons een onderwerp werd gemonteerd, wat om 21.45 klaar was en om 22 uur op zender zou gaan.

De band ging per motor courier in vliegende vaart naar Hilversum, 25 km afstand.

Was er op de seconde.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OFDM  ,dat is de zendmast langenberg   .daar zijn  ze met de fm zenders bezig geweest. Vorige week dacht ik.

 

Von 7.35 Uhr bis 21.15 Uhr sind wegen einer UKW Umschaltung auf den Mast Rommel Arbeiten am Standort Langenberg geplant. Die Umschaltungen der folgenden UKW-Programme ist notwendig: 1live 106,7 MHz, WDR2 RR 99,2 MHz, WDR3 95,1 MHz, WDR4 101,3 MHz, WDR5 88,8 MHz, Cosmo 103,3 MHz, DLF Kultur 96,5 MHz Die Abschaltung wirkt sich in den folgenden Regionen aus: Rhein Ruhr, Niederrhein, Münsterland und Köln/Bonn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand nog een tip voor mij om het ontvangst van 3 zenders (SWR,NDR,MDR) te verbeteren? Deze zenders doen het even en vallen dan weer weg en komen weer terug. Als ik bij de antenne ga staan en dan mijn hand om de antennekabel houdt doen de zenders het normaal zonder wegvallen. 

 

Ricardobelli ik heb mijn antenne aangesloten op een smart tv verbonden met het internet.  Ik mag van ARD de livestream hessen (HR) kijken en heb toegang tot de mediatheken van alle zenders. Hessen is misschien niet echt een toevoeging maar via de mediatheken kun je heel wat programma's terugkijken zoals tatort. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat is dan mooi  dat je nu via internet ook kunt kijken . Die storing kan misschien komen omdat de f conector er misschien niet goed aan de coax zit of in het antennekastje zit het niet helemaal  goed . 

Oke dat is dan mooi  dat je nu via internet ook kunt kijken . Die storing kan misschien komen omdat de f conector er misschien niet goed aan de coax zit of in het antennekastje zit het niet helemaal  goed .  Bij mij is dat juist de sterkste mux .maar dat komt ook omdat mijn antenne in dat bereik het best sterkst ontvangt. Mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
36 minuten geleden, Tvoverair zei:

Heeft iemand nog een tip voor mij om het ontvangst van 3 zenders (SWR,NDR,MDR) te verbeteren?

Antenne op het dak plaatsen, en met de juiste polarisatie naar de juiste zendantenne richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ceesv zei:

Antenne op het dak plaatsen, en met de juiste polarisatie naar de juiste zendantenne richten.

Kleve is volgens tvhelfer horizontaal gepolariseert. De zenders werken perfect met uitzondering van deze zenders. Wesel ontvang bijna niet bij mij op zolder en dat kan opgelost worden door hem op het dak te plaatsen.  Het lijkt me sterk dat dat alle goed werkende zenders uit kleve komen en slecht werkende van wesel komen terwijl ik horizontaal en heb staan en niet in die richting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op kanaal 48 heeft hij goede ontvangst, op kanaal 46 problemen, mogelijk storing van een andere zender op dat kanaal.

Hoogersmilde, Leeuwarden en Groningen zitten met een mux op kanaal 46.

 

Er is ook een mogelijkheid, dat door de locatie looptijd verschillen optreden met andere zenders voor deze mux.

 

Vermoedelijke oplossing:

Antenne op het dak plaatsen, en met de juiste polarisatie naar de juiste zendantenne richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...