Ga naar inhoud


Is dit nu crisis met al die luxe, of zie ik toch zaken verkeerd in?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Joa en zo gaan we door maar oude mensen worden leegegerooft mijn moeder is 91 woont nog op zichzelf dan huis is afbetaalt gaat ze voor een rollater want die van haar is kapot ja moet ze zelf betalen dan !

de asiel zoeker die onder aan de straat woont kent geen woord ned krijgt het aangelevert dan er stopt 2x p/ week een bus van ah brengt winkel waar die krijgen zoveel dat ze tegen mijn moeder zeggen kom maar hier eten dan .

Alles wat over is wordt weer verkocht op de markt dan op zaterdag hebben ze daar ook nogeen zak centje van dan , want maandag wordt nieuw aangelevert wel !

Die hebben geen crisis hoor , ik zelf heb ook bijna 40 jaar gewerkt altijd was erwel iets waardooor we moesten inleveren .

Weet nog goed dsm en Volvo hier gingen reorganisren nou de meeste gingen de wao in was goedkoper he werden afgekeurt op hun 55 en hopla nooit meer werken goeie bonus van bedrijf ook nog en klaar is kees dan .

Wanneer praat je over een crisis als het voor iedereen geld maar hier in ned is dat niet zo !

 

alaaf

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

het is crisis voor een kleine groep nederlanders.

het gros van de nederlanders rijdt een nieuwe auto ,heeft een koophuis,gaat minimaal 2x per jaar op vakantie.

OK,daar wordt voor gewerkt,prima dus.

 

Wanneer deze groep de broekriem moet aanhalen komt er hooguit een vakantie te vervallen,

of wordt de auto niet elke 2 jaar ingeruild,maar na 4 jaar.

niks aan de hand.

 

er zijn ook werkende mensen die wel een huis willen kopen maar het niet kunnen omdat er te weinig spaargeld is.

vakantie zit er niet in en de huur vliegt in een jaar tijd met meer dan 60 euro de lucht in

omdat ze net iets meer dan 33000 verdienen bruto.

daardoor zijn het opeens scheefwoners.

ook geen huurtoeslag,amper zorgtoeslag,maar wel overal het volle pond aan moeten meebetalen.

elke maand weer wachten op hun salaris omdat ze bijna blut zijn.

als zij de riem moeten aanhalen,wat dan?

 

 

 

 

 

eerlijk verdeeld hier in NL,hè?

 

maar goed,het gros van NL gaat netjes stemmen,en daar plukken we nu de vruchten van.

 

zuur of zoet,dat laat ik in 't midden. :grin:


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tssssssssss iets meer dan 33.000............je wil het niet weten Gerard............

Ja je wilt het niet weten hè?

 

 

 

 

er zijn ook werkende mensen die wel een huis willen kopen maar het niet kunnen omdat er te weinig spaargeld is.

vakantie zit er niet in en de huur vliegt in een jaar tijd met meer dan 60 euro de lucht in

omdat ze net iets meer dan 33000 verdienen bruto.

daardoor zijn het opeens scheefwoners.

ook geen huurtoeslag,amper zorgtoeslag,maar wel overal het volle pond aan moeten meebetalen.

elke maand weer wachten op hun salaris omdat ze bijna blut zijn.

als zij de riem moeten aanhalen,wat dan?

 

 

 

 

 

eerlijk verdeeld hier in NL,hè?

 

maar goed,het gros van NL gaat netjes stemmen,en daar plukken we nu de vruchten van.

 

zuur of zoet,dat laat ik in 't midden. :grin:

Er zijn ook mensen die geen huis willen kopen en zitten ook boven die 33000 euro.

 

Dus je mag niet zeggen:

 

Omdat jij van Turkse afkomst bent ben jij een scheefhuurder en gaan wij jou een extra huurverhoging geven.

Of, omdat jij een Protestant geloof hebt ben jij een scheefhuurder en gaan wij jou een extra huurverhoging geven.

 

Wat wel mag:

Omdat wij vinden dat jij een goed inkomen hebt ben jij een scheefhuurder en gaan wij jou een extra huurverhoging geven.

 

 

Men mag niet discrimineren op afkomst, geloof of levensovertuiging maar wel op inkomsten.

 

Wie is hier nu de Zwarte Piet?

In de tussentijd wacht ik tot ik gedeporteerd word.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is crisis maar zo als zo vaak in tijden van crisis word het verschil tussen arm en rijk groter.

Dus een aantal heeft het goe en een groter aantal niet.

Wat betreft de televisie die koste toen ik trouwde 1700 gulden dit was een gewoon toestel.

Bruto verdiende ik toen 2400 gulden.

Als ik kijk wat ik nu verdien kan ik rustig 5 televisies ten op zichte van mijn bruto loon kopen.

Mijn vader klaagde vroeger dat alles in zijn vroeger toch een stuk armer was.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is crisis voor een kleine groep nederlanders.

het gros van de nederlanders rijdt een nieuwe auto ,heeft een koophuis,gaat minimaal 2x per jaar op vakantie.

 

er zijn ook werkende mensen die wel een huis willen kopen maar het niet kunnen omdat er te weinig spaargeld is.

vakantie zit er niet in en de huur vliegt in een jaar tijd met meer dan 60 euro de lucht in

omdat ze net iets meer dan 33000 verdienen bruto.

daardoor zijn het opeens scheefwoners.

 

 

euuhhh ik heb jaren minder dan 33.000 verdient en kon ook een vrijstaand huis kopen en wel omdat we niet elk jaar een dure vakantie boekten, niet elk weekend lam uit de kroeg kwamen en toen we nog verkering hadden elke maand gewoon minimaal 1 loon volledig terug hadden gelegd om te sparen voor ons huis en al wat meer overbleef ook direct naar de geblokkeerde spaarrekening voor het huis ging.

Natuurlijk zijn er altijd wel situaties te bedenken dat het sparen niet is gebeurd maar vaak (niet altijd) is dat dan toch wel voor een deel aan jezelf te wijten en is het toch een kwestie van prioriteiten stellen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik voor mezelf begon na aftrek van hypotheek en andere vaste lasten een hele poos met het gezin rond moeten komen van nog geen 200 euro per maand.

Dan dacht je dat je altijd een goed loon had maar dat bestond hoofdzakelijk uit toeslagen, overuren enz. maar die tellen niet mee voor een uitkering.

Als je dan in een dubbeltje op zijn kant ziet dat mensen met een inkomen van rond de 5000 euro niet met z'n tweeën rond kunnen komen dan krommen je tenen zich wel in je schoenen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik voor mezelf begon na aftrek van hypotheek en andere vaste lasten een hele poos met het gezin rond moeten komen van nog geen 200 euro per maand.

Dan dacht je dat je altijd een goed loon had maar dat bestond hoofdzakelijk uit toeslagen, overuren enz. maar die tellen niet mee voor een uitkering.

Als je dan in een dubbeltje op zijn kant ziet dat mensen met een inkomen van rond de 5000 euro niet met z'n tweeën rond kunnen komen dan krommen je tenen zich wel in je schoenen.

 

suc6

 

Gerrit

Eens, en dat soort mensen zijn na een schuldsanering binnen enkele jaren schulden vrij.

Want ja, 'iedereen verdient een tweede kans'.

Schandalig!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma makers willen scoren, dus het moet extreem zijn is de gedachte gang.

Gezinnen met een inkomen van € 5000 + die financieel in de problemen komen zijn niet zielig maar worden gecreëerd ten behoeve van de programma maker.

Naar mijn mening zijn deze programmaas nep en alleen bedoeld om de zakken van de makers te vullen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma makers willen scoren, dus het moet extreem zijn is de gedachte gang.

Gezinnen met een inkomen van € 5000 + die financieel in de problemen komen zijn niet zielig maar worden gecreëerd ten behoeve van de programma maker.

Naar mijn mening zijn deze programmaas nep en alleen bedoeld om de zakken van de makers te vullen.

Uiteraard worden de meest extreme gevallen getoond, ik kan dat de programmamakers van een commercieel kanaal niet verwijten.

 

Als ik er naast zit hoor ik het graag maar 'dubbeltje op zn kant' maakt van de mensen geen slachtoffer.

Ze worden ook zeker niet als zielig aangemerkt.

Het programma neemt ze aan de hand genomen met als doel de schulden op de lange termijn opgelost te hebben en waarbij de presentatoren de mensen zeer kritisch benaderen, en houden aan gemaakte afspraken.

Je zou het gezicht van Annemarie van Gaal eens moeten zien als bijvoorbeeld de man des huizes een lego verzameling belangrijker vind dan een sluitend kasboekje.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af wat of die zielepieten voor werk uitvoeren als ze een inkomen genieten van € 5000 +

Kan volgens mij nooit goedkomen als je van ze afhankelijk bent als werkgever en als klant.

En ja, IK vind ze zielig als het waar is en de verbazing merkbaar geacteerd is als de uitgaven besproken worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gecreëerde zielepiet of een zielepiet zijn twee verschillende dingen.

De gecreerde zielepiet is tot zielepiet gemaakt, door de programma maker in dit geval.

Niet echt een zielepiet dus maar een persoon die dom weggezet word. Uiteindelijk maakt hem dit dan weer tot zielepiet.

Volg je het nog.? ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gecreëerde zielepiet of een zielepiet zijn twee verschillende dingen.

De gecreerde zielepiet is tot zielepiet gemaakt, door de programma maker in dit geval.

Niet echt een zielepiet dus maar een persoon die dom weggezet word. Uiteindelijk maakt hem dit dan weer tot zielepiet.

Volg je het nog.? ;)

 

Zielepiet... da's weer een discussie voor 5 december. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...