Ga naar inhoud


Is dit nu crisis met al die luxe, of zie ik toch zaken verkeerd in?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Iedere keer als er weer een Ipod- pad, pid, pud, ped

uit is en er staan weer drommen mensen in de nacht

om zo'n ding te kopen dan denk ik, crisis?

 

Dus, ja... zeg het maar...

 

Volgens mij zijn altijd de verkeerden de dupe van een

crisis...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat ze sparen voor dergelijke, kan ik inkomen, maar dan gebeurd het wel dat deze dan wel eens slachtoffer worden van het een of het ander.

Maar we zitten wat ik vind in een rare maatschappij.

Kom je bij bepaalde groepen mensen, met een iphone die je gratis krijgt bij een kranten abonnement, dan hoor je erbij.

Koop je een android gsm, die bvb 700€ of meer heeft gekocht, en ga je bij diezelfde groep, dan hoor je er niet bij, want ze vinden mensen met android te alledaags.

En bepaalde mensen steken hun in de schulden, om toch maar een iphone van tussen de 700à1.000€ te kopen, om erbij te horen.

Sorry, maar als die mensen dan het slachtoffer zijn van die crisis, dan moeten ze maar een beter nadenken, wat het belangrijkst is.

Beetje top offic, maar als ik in bepaalde plaatsen toevallig een ouderwetse gsm bij hebben, en ze willen niet praten, omdat dit te gewoon is, dan moeten ze maar niet, maar ik heb liever een stevige gezonde maaltijd, met een goedkope gsm,tablet, tv e.d., dan een zeer duur toestel, en dat ik ongezond moet eten.

En dat mensen met 5000+€ schulden kunnen hebben ja, ik denk dat je met ieder inkomen je in de schulden kan steken, als je boven je stand leeft, zei het nu met 800€ of 5.000€.

Mijn vader zegt altijd zaaien naar de zak.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze sparen voor dergelijke, kan ik inkomen, maar dan gebeurd het wel dat deze dan wel eens slachtoffer worden van het een of het ander.

Maar we zitten wat ik vind in een rare maatschappij.

Kom je bij bepaalde groepen mensen, met een iphone die je gratis krijgt bij een kranten abonnement, dan hoor je erbij.

Koop je een android gsm, die bvb 700€ of meer heeft gekocht, en ga je bij diezelfde groep, dan hoor je er niet bij, want ze vinden mensen met android te alledaags.

En bepaalde mensen steken hun in de schulden, om toch maar een iphone van tussen de 700à1.000€ te kopen, om erbij te horen.

Sorry, maar als die mensen dan het slachtoffer zijn van die crisis, dan moeten ze maar een beter nadenken, wat het belangrijkst is.

Beetje top offic, maar als ik in bepaalde plaatsen toevallig een ouderwetse gsm bij hebben, en ze willen niet praten, omdat dit te gewoon is, dan moeten ze maar niet, maar ik heb liever een stevige gezonde maaltijd, met een goedkope gsm,tablet, tv e.d., dan een zeer duur toestel, en dat ik ongezond moet eten.

En dat mensen met 5000+€ schulden kunnen hebben ja, ik denk dat je met ieder inkomen je in de schulden kan steken, als je boven je stand leeft, zei het nu met 800€ of 5.000€.

Mijn vader zegt altijd zaaien naar de zak.

 

Dat is zolang als ik leef nooit anders geweest... ik moest Levi's 501 (a 160 gulden) en Nike Air Max (200 van stof en 300 gulden voor volledig leer) hebben als ik erbij wilde horen. Begin jaren '90. Liep ik met 460 gulden aan broek en schoenen en een t-shirt van 5 gulden... En mijn vader maar lachen omdat ik maar 5 kleding stukken had... maar ja - dat is een keuze.

 

Nu zijn het deze dingen... echter ik geloof echt niet dat volwassen mensen 'iPhone kliekjes' hebben opgericht en je gewoon totaal negeren als je niet minimaal het laatste model hebt.

 

Dat mensen zich ervoor in de schulden steken... tja... simpele zielenpieten heb je altijd. Maar dan kunnen ze elkaar tenminste WhatsAppen over hoe slecht een Zwarte Piet wel niet is onderweg naar de zielenknijper.

 

Als 4G tenminste werk...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiend dat de jeugd kan sparen voor 600 euros

in 1 jaar tijd, want dan verschijnt er weer een

nieuw Apple-fenomeen. En hup, ze staan weer

vooraan in de rij...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de jeugd werkt dat heel anders vrees ik. Er zijn nu eenmaal ouders die de kinderen niks dan het alle beste toewensen.

Wil zoon/dochter iets dan krijgen ze dat gewoon. Met gescheiden ouders gaat dat nog gekker om in de gunst van de spruiten te blijven.

De ene geeft nog dikkere cadeaus dan de ander. Als ze zich in de schulden moeten steken... moa... moet dan maar, we zuiveren het "vanzelf" wel weer een keer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met als gevolg dat er een complete generatie ontstaat die niet meer weet dat je eerst ergens iets voor moet doen voordat je wat kunt kopen of krijgen.

Dochterlief had het zich hier ook al helemaal uitgedacht, ze ging na het gymnasium studeren en daarna werk zoeken voor 2 of 3 dagen omdat ze toch ook nog wel wat vrije tijd nodig had voor leuke dingen.

Ik heb haar toch maar voorgehouden dat 99,9% van iedereen graag zo'n baantje zou willen maar dat ook 99,9% er wel achter komt dat de studieschuld die is opgebouwd niet met 2 a 3 dagen werken weggewerkt kan worden.

Wil je wat bereiken en enig comfort genieten dan zal je het niet redden met een baantje van 36 of 38 uur maar zal je er gewoon keihard voor moeten werken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de jeugd werkt dat heel anders vrees ik. Er zijn nu eenmaal ouders die de kinderen niks dan het alle beste toewensen.

Wil zoon/dochter iets dan krijgen ze dat gewoon. Met gescheiden ouders gaat dat nog gekker om in de gunst van de spruiten te blijven.

De ene geeft nog dikkere cadeaus dan de ander. Als ze zich in de schulden moeten steken... moa... moet dan maar, we zuiveren het "vanzelf" wel weer een keer aan.

En dat is inderdaad aan de hand.

Kids hebben vandaag de dag een stuk meer te besteden dan generaties hiervoor.

Gaming, energie drankjes en smartphones ze lopen er vrijwel allemaal mee en het moet toch betaald worden.

 

Blikje redbull = Ca. €1,00

Toen ik 13 was had ik echt niet elke dag €1,00 te besteden.

Om maar te zwijgen over een gsm, spelcomputer of betaalde game apps.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met als gevolg dat er een complete generatie ontstaat die niet meer weet dat je eerst ergens iets voor moet doen voordat je wat kunt kopen of krijgen.

Dochterlief had het zich hier ook al helemaal uitgedacht, ze ging na het gymnasium studeren en daarna werk zoeken voor 2 of 3 dagen omdat ze toch ook nog wel wat vrije tijd nodig had voor leuke dingen.

Ik heb haar toch maar voorgehouden dat 99,9% van iedereen graag zo'n baantje zou willen maar dat ook 99,9% er wel achter komt dat de studieschuld die is opgebouwd niet met 2 a 3 dagen werken weggewerkt kan worden.

Wil je wat bereiken en enig comfort genieten dan zal je het niet redden met een baantje van 36 of 38 uur maar zal je er gewoon keihard voor moeten werken.

 

suc6

 

Gerrit

Of een rijke vent zoeken?

 

Ik begrijp je stelling, maar wil het wel wat nuanceren.

Als jaren 80 kind stel ik vast dat mijn leeftijdsgenoten een stuk minder werken dan andere leeftijdscategorieën.

(ik ben de jongste van mijn generatie in de familie, en heb dus zicht op dertigers, veertigers en vijftigers)

 

Het minder werken komt deels voort uit de economische crisis, maar meer uit vrije wil.

Per week 4 x 9uur werken op kantoor, ouderschapsverlof of gewoon parttime werken komt erg vaak voor.

En dat geldt niet alleen voor dertigers met kids.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 17 was kocht ik mijn 1e computer, hele 12 weken vakantie voor gewerkt.

Alleen toen ik op de brommer (zundapp KS50)stapte om deze op te gaan halen vroegen mijn vader en moeder zich wel af of het wel goed met mij ging om te denken dat je een computer op je brommer mee kunt nemen.

Toen ik thuis kwam met een ZX81 met wel 1K geheugen (en het formaat van wat nu ongeveer een modem is) snapten ze er helemaal niets meer van en toen we uren konden typen om dan alleen een wit vlakje over de TV te laten stuiteren en dat ping-pong noemden vroegen ze zich ook wel af waar het naar toe ging.

Nu als 50tiger heb ik zo ongeveer alles al wel meegemaakt op technisch gebied en maakt het mij niet uit wat ze met hun eigen verdiende geld doen. Maar als ze zich volledig terugtrekken in hun eigen digitale "vrienden" wereld dan kunnen ze wel eens een schop onder hun achterste verwachten omdat er ook nog meer in de wereld gebeurd en moet gebeuren en niet alles door vader en moeder wordt gedaan.

 

Zo had ik dit weekend lekkage in de kelder, toen dat opgelost moest worden had iedereen plots wat te doen, de een moest voetballen en had geen tijd, de ander moest naar Jazz om te trainen voor een uitvoering (als Zwarte Piet :))

Dus het probleem zelf maar opgelost (kon gisteren mijn buikspieren nog voelen van het in de kruipruimte kruipen) en toen ze weer thuis kwamen mochten ze de kelder even droog maken.

Na de nodige ruzie over wie nu wat moest doen duurde het niet lang of de vraag kwam "zijn er nog meer handdoeken? het keukenpapier is ook al op en de rest van de handdoeken hebben we nodig om te douchen."

Wat bleek hadden ze alle handdoeken uit de keuken en de garage gehaald en al een paar uit de badkamer en die op de vloer gelegd om het water op te zuigen en toen die op waren daarna maar wat rollen keukenpapier gebruikt. Ja een dochter van 15 en een zoon van 14 die beide naar het gymnasium gaan, kun je het je voorstellen?

Nou dan denk ik toch wel van @&^%$@#@(*&& en toen ik voordeed dat je een handdoek ook wel uit kon wringen en nog een keer gebruiken.......... nou toen hoorden ze het in Keulen donderen hoor en leek het alsof het een 8ste wereldwonder was.

Nou en dan denk ik van wifi uit en ga maar eens even de badkamer schoonmaken en het gras maaien, wellicht leer je er dan ooit nog eens dat het niet allemaal vanzelf gaat en dat ze die grijze cellen niet alleen hebt gekregen om de hele dag op de kont te zitten en naar een klein schermpje te kijken.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...