Ga naar inhoud


schroef loskrijgen 2


gerrit B

Aanbevolen berichten

Boa Grabit

Keh?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Boa Grabit

 

Zie hieronder.

 

0004309917001500x500.jpg

 

aangepast door Humax_Satelliet

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat filmpje stelt het mooier voor dan het is.

Als de schroef niet al te vast zit werkt het wel maar meestal is het zo, dat als de kop van de schroef dol is, dit komt omdat de schroef heel erg vast zat.

Met die conische tap barst de kop gewoon open en kom je geen steek verder.

 

 

Inderdaad, ik heb er ook weinig vertrouwen in dat dit gaat werken.

Misschien een gleuf in slijpen en daarna met een koudbeitel

proberen los te tikken.

 

koudbeitel_3_www_wildkamp_nl.jpg

aangepast door Humax_Satelliet

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, alle 254 bitjes ten spijt (2 verschillende setjes met 127 bitjes), er was er dus niet 1 die echt paste.

Door een combinatie te gebruiken van verschillende bitjes met veel pijn en moeite de bewuste planken er uit kunnen draaien. Die wat niet wilden met de dremel bewerkt zodat er een sleuf in kwam en ze zo nog uit het hout te kunnen draaien zonder het hout te beschadigen.

De gebarsten dwarsplank weer stevig aan elkaar gelijmd en daarna gewone RVS schroeven gebruikt om de planken weer vast te zetten.

 

Die Grabit is mooi maar vaak niet echt geschikt voor geharde schroeven (waaronder RVS die toch wat harder zijn dan normale schroeven).

In de setjes die ik had zat ook zoiets maar op het moment dat ze zich vastgrepen braken de boorrandjes snel af en werd het probleem alleen nog maar groter.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk door de speciale vorm van deze schroeven komen of dat het gewoon heel speciale schroeven zijn maar deze RVS schroeven waren wel keihard, ook de slijpschijfjes en freesjes van mijn dremel waren zo weg.

Voor 1 sleufje in een schroef had ik ongeveer 2 slijpschijfjes nodig en dan nog een freesje om dit sleufje zo breed te maken dat er een schroevendraaier in paste.

Dat RVS schroeven zo snel breken komt juist omdat ze zo hard zijn (en door slechte bouwmarkt kwaliteit) heb je goede RVS schroeven dan zal de kop van je bitje eerder weg zijn dan de schroef.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gewoon een sleufje in de kop slijpen. Daarvoor zijn de kleine slijpschijfjes van Dremel heel geschikt met slechts 1,2mm dik. Voor die houten schutting de schroef er dan proberen uit te draaien.
Zit nu een schroef erg vast in een metalen behuizing, dan kan het beste een slagschroevendraaier gebruikt worden. Die heeft het voordeel dat je door de klap met de hamer er tevens voor zorgt dat het bitje met grote kracht in de sleuf wordt gedrukt en er dus niet zomaar uit schiet. Je zou zo'n slagschroevendraaier zelfs in een houten schutting kunnen gebruiken maar dan moet je er wel voor zorgen dat je eerst een zware steen achter de schutting houdt zodat die niet naar achter kan veren.
Maar een verkoperde schroef in een houten schutting is meestal over de volle lengte geroest en zal dus over een grotere lengte heel zwaar blijven gaan. Je zult hem er dus toch uit moeten draaien met een (accu)boormachine.
 

post-60869-0-63382500-1417430820_thumb.png

post-60869-0-22671400-1417430830_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...