Ga naar inhoud


schroef loskrijgen 2


gerrit B

Aanbevolen berichten

Van een van mijn hardhouten schuttingdelen is een plank los gaan zitten omdat de dwarsplank is gebarsten.

Nu dacht ik deze er even uit te draaien maar ondanks mijn set met diverse verschillende bitjes, niet 1 bitje wat hier op past.

Ook al bij de groothandel gekeken maar zie daar ook niet een bitje wat hier op lijkt te passen.

 

post-32015-0-48037500-1415219564_thumb.jpg

 

post-32015-0-70110300-1415219574_thumb.jpg

 

Wie weet welk bitje ik hiervoor nodig heb?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier is ook geen bitje voor ,hier is in geboord

Lijkt me niet want dat zouden ze in elke schroef (en in 1 scherm zitten dus 90 van deze schroeven) moeten hebben uitgeboord.

Ik kan me geen leverancier voorstellen die voor de lol bij elke scherm 90 schroeven uit gaat boren om te voorkomen dat ze er weer uitgedraaid worden.

 

@ Pionewbie

Ik moet volgens mij nog ergens een kleiner square bitje hebben en dat zou te proberen zijn, maar kijk je met het blote oog dan zie je het vierkant niet en zie je alleen een rond gat met de 4 inkepingen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel gemaakte fout ' het is een PZ schroef en iemand heeft een normale philips schroevendraaier of bit gebruikt ' hierdoor is de inkeping beschadigd ' gewoon de kop er af boren en plank lostrekken ' daarna een tang op de rest van de schroef plaatsen en draaien maar ' grts en succes

aangepast door katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ziet het inderdaad wel naar uit, een dolgedraaide PZ.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan op pictures, zie je een mooie verzameling varianten.

De schroeven zijn zo te zien idd. met een verkeerd bitje gemold en lijken gewone kruiskops.

Ook al heb ik in m'n Top Craft 100 bits doos wel bitjes zitten met een vierkant met uitsteeksels op de hoeken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, die zijn zeker niet met een verkeerd bitje gemold, want ik heb zo 8 van deze schermen en dan zouden ze 8 x 90 schroeven allemaal op precies dezelfde manier hebben gemold en dat geloof ik toch niet want dat kost veel te veel bitjes.

 

sleuf in maken gaat ook niet want ze zitten wel 0,5 cm verdiept in het hout.

 

nog nooit 1 in mijn handen gehad, maar google een naar french reccess BNAE NFL22-070 

 

Het lijkt inderdaad vrij veel op een quadrex dus een philips met een square gecombineerd maar kan nog nergens zo'n bitje vinden.

 

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de zaak niet zelf hebt aangebracht kan een onbenul ze best allemaal zo gemold hebben. Simpel net een te klein bitje genomen bij de installatie.

Maar ik denk dat dat gekke bitje van mijn Top Craft set ze wel zal pakken als de maat klopt.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest passende bitje gebruiken, een stukje postbode elastiek afknippen, dit tussen de schroef en het bitje stoppen en draaien maar.

Het is bij mij op deze manier een keer gelukt, ik hoop bij jou ook.

 

Succes.

Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik al geprobeerd, 0 en 1 zijn te klein en 2 en 3 zijn te groot.

Ik heb nu een set van toolcraft gevonden en daar zit een SW bitje in, die heb ik al besteld en hoop dat die dan wel past.

Als de schroeven er eenmaal uit zijn kan ik dan wel weer gewone RVS schroeven gebruiken om de planken weer vast te zetten.

De tip met het elastiek kan ik ook nog eens proberen want het gaat maar om een stuk of 16 schroeven die los moeten om de barst in het hout te kunnen lijmen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...