Ga naar inhoud


schroef loskrijgen 2


gerrit B

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een foto van een schroef die je wel uit kunt draaien zou meer duidelijkheid geven .

Ik denk dat het een normale kruiskop is waarvan de sleuven vol zitten met lak .

Uitkrabben en het bitje er eerst met een hamer intikken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Nogmaals: zoek eens in youtube op "schroevenverwijderset" of op "grabit consumentenbond"

 

Voor een euro of 7 te verkrijgen in de plaatselijke bouwmarkt en werkt redelijk tot goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die 6 , 8 en 10 bedoeld , die werken  bij linksom draaien , er zich juist uit de schroef .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed naar de vorm kijkt kun je zien dat de flanken aan één zijde schuin lopen , juist aan de verkeerde kant om goed aan te grijpen bij het losdraaien maar ideale grip bij vastdraaien .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon uit boren dus,als je een HILTI  HSS boor gebruikt zal het een stuk makkelijker gaan als met een Conventioneel boortje van de bouwmarkt ,ook niet vergeten tijdens het boren deze een beetje te smeren en het toerental niet te hoog ,daar deze  anders verbrand,daar de meeste kruiskop schroeven gehard zijn,in meer of mindere mate,al gelang naar de kwalitijt van de schroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn RVS schroeven dus ook de Hilti HSS zal hier moeite mee hebben.

Als het goed is komen morgen passende bits binnen dus dan zou het moeten lukken.

 

Ik hoop dat je een closeup foto van die bit plaatst want ik ben erg nieuwsgierig.

 

Dat geboor in schroeven en zeker als je "aantallen" moet uitboren gaat je gegarandeerd een keer mis en de boor hapt zo ff stukje hout weg. En tja dan is het "aangezicht" geschonden waar je dan weer aan gaat ergeren... tenminste ik wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Idd, al is het alleen al voor mijn algemene gereedschapskennis.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...