Ga naar inhoud


Wasdroger met warmtepomp,iemand ervaring mee?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Dan heb jij geluk!

De onze was blijkbaar een maandagochtendmodel.

Bauknecht wasmachine is paar jaar terug vervangen na talloze reparaties.

 

Bauknecht droger is in de garantie al vervangen door een andere Bauknecht.

Maar deze andere had/heeft ook zijn problemen zoals stofophoping op plaatsen waar het niet hoort,

lekken bij het deurtje wat ook al es vervangen is,en nog een aantal klachten/problemen.

Ondanks dat de filters in het apparaat netjes worden schoongehouden.

 

En we hadden toen niet bepaald de goedkoopste modellen uitgezocht,helaas mocht het niet baten.

Nee,hier nooit meer Bauknecht in huis.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan heb jij geluk!

De onze was blijkbaar een maandagochtendmodel.

Bauknecht wasmachine is paar jaar terug vervangen na talloze reparaties.

 

Bauknecht droger is in de garantie al vervangen door een andere Bauknecht.

Maar deze andere had/heeft ook zijn problemen zoals stofophoping op plaatsen waar het niet hoort,

lekken bij het deurtje wat ook al es vervangen is,en nog een aantal klachten/problemen.

Ondanks dat de filters in het apparaat netjes worden schoongehouden.

 

En we hadden toen niet bepaald de goedkoopste modellen uitgezocht,helaas mocht het niet baten.

Nee,hier nooit meer Bauknecht in huis.

 

Toen ik in 1982 naar Duitsland verhuisde kocht ik gelijk een wasdroger en wasmachine. Beide waren een Miele. Nu woon ik in Dubai en heb de wasdroger aan iemand cadeau gegeven 2 maanden geleden. Het ding deed het nog prima en was 32!!!!!! jaar oud. Er is nooit iets aan kapot geweest.

De wasmachine begaf het in 2008 en heeft het 26 jaar uitgehouden!!!!! Toen was het trommel-lager kapot. Er was verder nooit iets aan kapot en beide machines werden veel gebruikt. We waren met zijn vieren en onze kinderen werden in die tijd geboren. De machines hadden dus veel te doen, daaieden dagelijks een was. In 2008 een nieuwe Miele gekocht die ook zonder mankement draaide totdat ik er afscheid van moest nemen. Ik heb hem verkocht aan een kennis die er dolblij mee is.

Komt nog bij dat de wasmachine uiterst stil en rustig was en bij 1600 toeren, de was praktisch droog eruit kwam. Even op het rek binnen of buiten en het was droog.

Het voordeel van een wasdrooger is wel dat de was er heel zacht uitkomt.

Je hebt dan geen of nauwelijks wasverzachter nodig.

En dat het wasgoed erg slijt is onzin. De slijtage in de wasmachine is navenant.

Iedereen met wat huishoudervaring heeft van moeders geleerd dat je de was binnestebuiten moet doen in de machines.

 

Nu heb ik besloten mijn was naar de wasserij te brengen en halen en dat bevalt me ook prima zo.

 

Nu wil ik zeker niet alles aanprijzen wat ik zoal koop, dat moet je zelf besluiten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd van dat witgoed(en bruingoed) nog tig jaren mee ging is helaas allang voorbij.

Als je een "eerlijke" witgoed verkoper / reparateur vraagt wat de gemiddelde tijd is dat zo'n ding meegaat?Dan zal er geantwoord worden 5 a 8 jaar..(mits je hem niet te vaak gebruikt)

 

Mijn vriendin haar wasmachine was na 3jaar defect zegt de reparateur dat ze beter een nieuwe kon kopen?Vraagt ze hoe dit mogelijk is?Zegt hij hoe vaak gebruik je hem dan nou zegt ze met 2 kids 2 a 3x per dag antwoord van de reparateur was JAAAA maar daar is deze helemaal niet voor gemaakt om zo vaak te draaien?

 

Ik heb mijn AEG na 15 jaar de deur uitgedaan gewoonweg omdat hij een energie vreter was schrok ervan wat die verbruikte als ik een was draaide.Ik heb nadat ik vorig jaar zoveel moest bijbetalen tussen al mijn apparatuur een energiemeter gedaan op advies van de Nuon.

 

Goedkoop is tegenwoordig niet altijd meer duurkoop.

En andersom geldt ook niet meer dat duurkoop uiteindelijk goedkoop is.

Tegenwoordig moet je gewoonweg mazzel hebben of je nu een wasmachine / droger / of iets anders aanschaft waar een steker aan zit.

Dus als je 5 jaar aanhoud voor je aanschaf en dan de gemiddelde kosten gaat berekenen dan wordt de keuze een stuk makkelijker.

 

Gr.deBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een aeg warmtepompdroger gehad, motor(made in China) vervangen na 3 jaar 180 euro zelf vervangen. de condenser waar de vochtige lucht doorkomt zit vol met pluches ondanks de filters. De fijne stofdeeltjes gaan erdoor. Het pompje die het water naar boven pomt zit ook vol met slib van de pluche. Na vijf jaar is de programeur defect dan maar afgevoerd. Nu een bosch pro gekocht die zijn condensor zelf spoelt om de pluches weg te krijgen. Enkele maanden geleden (twee jaar in gebruik) kregen we foutmeldingen.Toestel gedemonteerd, weer hetzelfde,condenser was deze keer wel zuiver door het spoelen maar in pomp vol met pluches. Ze hebben extra filters die het condenswater extra filtert toegepast. Deze waren de oorzaak van de foutmeldingen. Demonteren en reinigen. Als je een monteur moet laten langskomen is de winst van de warmtepomp snel verdampt is mijn ervaring. Is zeer fragile. De condenser heeft lamellen die zeer dicht op elkaar staan waardoor deze snel dichtslibben.

Ik heb gelezen dat een verstopte condenser van een A++ gewoon een C maakt. Dat zie je ook,het duurt gewoon vele malen langer voor de was droog is in vergelijking toen het toestel nieuw was. Het principe is prachtig alleen de pluches gooien roet in het eten. Hiervoor een klassieke Miele condendroger gehad. Twintig jaar zonder problemen ! Bij de klassieke condenser staan de lamellen ver uiteen waardoor een geen pluche probleem is. Je kan de condenser er gewoon uithalen en afspoelen. Bij de warmtepomp lopen de koelgasleidingen erdoor.

De klassieke condendroger gebruikt duidelijk meer stroom, maar de warmte die dit toestel afgeeft is ook duidelijk voelbaar en in ons geval niet verloren. De kamer waar dit toestel staat wordt er mee opgewarmd. Dus kiezen voor high techdroger of voor betrouwbaarheid.

Een verstopte filter valt niet onder waarborg lees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...als ze zonder storing door de garantie komen mag je onze lieve Heer op je blote knieën danken...

Juist niet! Het toestel kan beter, voor de consument, in de garantieperiode sneuvelen..., toch?

 

En dan gaan wij met zijn allen Onze Lieve Heer "danken". :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Bauknecht wasmachine en droger, beide 12 jaar oud. Van de wasmachine alleen de deurknop vervangen en van de droger heb ik recent de aandrijfsnaar vervangen, da's alles.

 

Vergeet niet dat je het gemakkelijkst kosten bespaard met een wasmachine die zeer goed centrifugeert. Al wat er aan water is uitgehaald op de gemakkelijke manier hoeft een droger niet te doen op de dure manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaa: de Bauknegt bevalt super en ik zou er zo een weer aanschaffen. Maar ga nog gerust ff poosje door met brullen dat het troep is. Ik verdom het om Miele te kopen "omdat het kwaliteit is en zo lang meegaat", van dat Miele geld kan ik er 2 van aanschaffen van willekeurig welk ander merk. En na 8 jaar zijn de machines gegarandeerd energiezuiniger dan de zuinigste Miele van 8 jaar oud.

 

Enfin, we wassen niet zoveel. Dat zal het verschil wel maken waardoor we met een eenvoudig klote machine al vele jaren tot volle tevredenheid ons wasje doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na 8 jaar zijn de machines gegarandeerd energiezuiniger dan de zuinigste Miele van 8 jaar oud.

 

Ik geloof dat die "rek" er nu allang uit is...wat wil je verder nog aan energie besparen?. Een minimum aan water hebben ze allemaal nodig..wassen op 30°C misschien 40°C is standaard...kookwassen doet niemand meer. En zoals ik al zei...bij 1600 toeren komt de was er praktisch droog uit met het nadeel dat het behoorlijk gekreukeld is. Bij 1400 toeren is dat veel minder maar dan zal de was toch langer buiten moeten hangen of in de droger ronddraaien.

En zoveel duurder zijn die Miele´s nou ook weer niet.

 

Als alle 8 jaren die dingen duidelijk zuiniger worden, dan verbruiken ze over 80 jaar helemaal niets meer en dat geloof ik echt niet tenzij we dan allemaal in onze blote kont buiten rondlopen. Dan hebben we ook geen wasmachines meer nodigIk geloof eerder dat de wasmiddelen nog beter en efficienter zullen worden, zodat we bijvoorbeeld bij 15°C watertemperatuur zouden kunnen wassen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ruim 10 jaar geleden een Miele gasdroger gekocht met 200 euro energiesubsidie.  Veel gebruikt en nooit een storing aan gehad, maar volgens mij zijn die apparaten niet meer verkrijgbaar.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nog steeds het goedkoopst uit met onze gasdroger: http://www.duurzaamthuis.nl/welke-wasdroger-is-het-meest-energiezuinig

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...