Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten

 

Het is eens een keer wat warmer of kouder in NL en het is het grootste nieuws van de dag.

 

 

 

Nee nee, ik denk dat je vanuit die superkleine Emiraten de grote horizon van de klimaatsverandering aan het missen bent.

Met alle respect.. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Maar dat is mijn punt niet.

Tot voorkort waren de zomernachten haast nog kouder dan de afgelopen winter.

Vervolgens een petzomer en vervolgens weer een abnormaal warme septembermaand die eerder op juli lijkt, afgezien van het feit dat het nu om 9 uur 's avonds donker is.

 

Het hele klimaatsverhaal is totaal uit het lood geslagen. Vergelijk het totaalbeeld van Nederland maar eens met dat van de jaren 60-70. Wat toen uitzondering was, is nu regel. 

Wanneer ik lees dat het in 1911 op 6 september net zo warm was, zal die klimaatsveranderning nog wel meevallen.

 

Door de eeuwen heen heeft de temperatuur geschommeld over langere perioden, denk maar eens aan de kleine ijstijd uit de middeleeuwen.

Het klimaat is tegenwoordig een industrie, we praten iedereen een complex aan en zeggen dat we het klimaat kunnen beinvloeden wanneer we er bakken geld tegenaan gooien.

 

De natuur heeft zijn eigen thermostaat, en die regelt het klimaat zelf, daar hebben wij geen invloed op!

 

Geniet van het mooie weer zolang het duurt, voor je het weet is het somber en grouw weer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik lees dat het in 1911 op 6 september net zo warm was, zal die klimaatsveranderning nog wel meevallen.

 

 

Kijk, dat is nu precies de reden waarom ik hierboven zeg: Wat toen uitzondering was, is nu regel.

Je kunt geen incidenteel voorbeeld gebruiken om de regelmaat van de afgelopen jaren te ondersteunen.

Het gezegde is niet voor niets: Uitzonderingen bevestigen de regel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met klimaatsverandering heeft dat uiteraard niets te maken... alles heeft met hoge en lage druk gebieden te maken, die nu zorgen dat er warme continentale wind uit het zuidoosten waait...  zelfs in zweden is de hitte er weer... bah wat een rotweer toch...  ik verlang naar de winter!

Maar klimaatsverandering... haha...  wat een hype.  Vergeet niet dat er ooit een tropisch oerwoud op de britse eilanden was... en ook ijstijden hebben we gehad...  

"Vroeger" was het ook heel vaak erg warm in de eerste maand dat ik weer naar school toe moest...  vreselijk warm om dan met zo velen in een te klein hok te moeten zitten luisteren naar iemand die alles zogenaamd beter wist... pfffff  dus ja...

 

maar als het zo doorgaat, en als de tijd daar is, dat ik kan gaan en blijven waar ik wil, zou het misschien toch nog eens noordwest Engeland (Cumbria) kunnen worden... daar is meer de temperatuur zoals ik die zie zitten... zeker in de zomermaanden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje is een land waar het vaak warm of heel heet kan zijn. Dat is niks nieuws. Als ze niet de infrastucture hebben weten te schapen zijn ze echt zelf schuld...zoals energie voorziening waarbij de spanning niet iedere keer in elkaar donderd en je met 150 volt je koelkast aan het draaien moet zien te krijgen.

 

De Emiraten hebben dezelfde problemen met het verschil dat het er nooit regent. Maar toch hebben we water, zeer goed drinkwater...een 2e kategorie of non potable tegen redelijke prijzen voor de tuin, toilet. De stroomvoorziening mag dan met name in Dubai niet altijd optimaal zijn, maar als je naar de groei van deze stad kijkt is dat niet verwonderlijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met klimaatsverandering heeft dat uiteraard niets te maken... alles heeft met hoge en lage druk gebieden te maken, die nu zorgen dat er warme continentale wind uit het zuidoosten waait...  zelfs in zweden is de hitte er weer... bah wat een rotweer toch...  ik verlang naar de winter!

Maar klimaatsverandering... haha...  wat een hype.  Vergeet niet dat er ooit een tropisch oerwoud op de britse eilanden was... en ook ijstijden hebben we gehad...  

"Vroeger" was het ook heel vaak erg warm in de eerste maand dat ik weer naar school toe moest...  vreselijk warm om dan met zo velen in een te klein hok te moeten zitten luisteren naar iemand die alles zogenaamd beter wist... pfffff  dus ja...

 

 

De routes van hoge- en lagedrukgebieden hebben wel degelijk met klimaatsverandering te maken.

 

Verder sneuvelen er de afgelopen jaren heel veel records. Extreme temperaturen, overstromingen, tsunami's en extreme droogtes op plekken waar dat nooit in deze mate het geval was. De Noordpool en de Zuidpool die in hoog tempo smelten. Diersoorten en plantensoorten die in een rap tempo uitsterven of juist uitbreiden.

De temperatuur van de oceanen die extreem stijgt, evenals de zeespiegel, de koralen bij Australië en Nieuw Zeeland waar het niet goed mee gaat. De ijsbeer die met uitsterven wordt bedreigd. Allemaal in een tijdsbestek van enkele decennia. De Elfstedentocht die voor goed verleden tijd lijkt te zijn.

 

Niks aan de hand? Van alle tijden? Alle seinen staan op rood. Wat wil je, met een wereldbevolking die zo snel groeit.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout

Waar ik zit is ook al 6 maanden geen druppel regen gevallen.
En over de watervoorziening maak ik me geen zorgen. Niet ver hier vandaan staat een ontziltingsfabriek die 50 miljoen miljoen kubieke meter zoet water per jaar maakt.

Nu kun je Spanje natuurlijk niet met de Emiraten vergelijken waar het geld met gigantische fonteinen uit de grond spuit.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mensen, ik weet niet waar jullie het over hebben maar ik heb die temperaturen 365 dagen per jaar hier in de Emiraten en we doen gewoon ons werk en we leven ermee. Overdag is het rond de 45°C en ´s nachts net over de 30°.

Het is eens een keer wat warmer of kouder in NL en het is het grootste nieuws van de dag.

 

Hahahaha..... :D :D

Stelletje amateurs....

Totdat de airco uitvalt...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De routes van hoge- en lagedrukgebieden hebben wel degelijk met klimaatsverandering te maken.

 

Verder sneuvelen er de afgelopen jaren heel veel records. Extreme temperaturen, overstromingen, tsunami's en extreme droogtes op plekken waar dat nooit in deze mate het geval was. De Noordpool en de Zuidpool die in hoog tempo smelten. Diersoorten en plantensoorten die in een rap tempo uitsterven of juist uitbreiden.

De temperatuur van de oceanen die extreem stijgt, evenals de zeespiegel, de koralen bij Australië en Nieuw Zeeland waar het niet goed mee gaat. De ijsbeer die met uitsterven wordt bedreigd. Allemaal in een tijdsbestek van enkele decennia. De Elfstedentocht die voor goed verleden tijd lijkt te zijn.

 

Niks aan de hand? Van alle tijden? Alle seinen staan op rood. Wat wil je, met een wereldbevolking die zo snel groeit.

En nog zijn er leiders die roepen dat vrouwen minimaal 3 kinderen zouden moeten krijgen.

Zo help je de wereld wel om zeep.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog zijn er leiders die roepen dat vrouwen minimaal 3 kinderen zouden moeten krijgen.

Zo help je de wereld wel om zeep.

 

Ik begrijp hieruit dat je geen inhoudelijk antwoord weet te geven op de feiten. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...